اعتبار پاسپورت کشورها

19 فروردین 1400 1 نظر

اعتبار پاسپورت کشورها

اعتبار پاسپورت کشورها، بهترین پاسپورت های جهان و ضعیف ترین پاسپورت های جهان در در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرند. در خصوص اعتبار پاسپورت کشورها، پاسپورت یا همان گذرنامه نوعی مدرک رسمی صادر شده از جانب دولت برای اتباع و شهروندان آن کشور است. متقاضیان آگاهی از اعتبار پاسپورت کشورها که قصد ورود به کشوری دیگر را دارند، باید دارای پاسپورت معتبر بوده و با توجه به نوع ویزا، برای ورود به آن کشور مهر ویزا در پاسپورت آن ها زده شود. اعتبار پاسپورت کشورها بر اساس تعداد کشورهایی که فرد دارنده پاسپورت بدون ویزا می تواند به آن ها سفر نماید، مشخص می گردد، و بر اساس همین معیار می توان پاسپورت های ضعیف و قدرتمند جهان را مشخص نمود. در این مقاله جزئیات اعتبار پاسپورت کشورها مورد بررسی قرار می گیرد، در صورتی که پس از مطالعه این مقاله کماکان با سوالاتی در این زمینه مواجه بودید می توانید با تکمیل فرم تماس یا برقراری تماس تلفنی، از مشاوره تلفنی رایگان با مشاورین مجرب موسسه ملک پور (MIE) بهره مند گردید. در ادامه با ما همراه گردید تا موارد موجود در زیر را بررسی نماییم:

  • روش های مختلف اخذ پاسپورت
  • پاسپورت و یا گذرنامه چیست؟
  • ارزشمندترین پاسپورت های جهان
  • گران ترین پاسپورت های جهان
  • بهترین کشورها جهت دریافت سریع پاسپورت
  • ضعیف ترین و بدترین پاسپورت های جهان
  • کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ایرانی
  • سوالات متداول راجع به اعتبار پاسپورت کشورها
  • سخن پایانی درباره اعتبار پاسپورت کشورها

اعتبار پاسپورت کشورهاروش های مختلف اخذ پاسپورت

متقاضیان مهاجرت به کشورهای مختلف، علاوه بر بررسی اعتبار پاسپورت کشورها باید با روش های مختلف مهاجرتی که منجر به اخذ پاسپورت نیز می شوند آشنا گردند. لازم به ذکر است که اکثر روش های موجود در این زمینه در ابتدا باعث دریافت اقامت دائم و سپس منجر به دریافت پاسپورت می شوند. در این بخش به اختصار این روش ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • دریافت پاسپورت از طریق تولد: در این روش دو قانون اصل خاک و اصل خون وجود دارند. کشورهایی نظیر کانادا، مکزیک، برزیل، آمریکا و ... از اصل خاک پیروی نموده و فرزندی که در این کشورها متولد می گردد می تواند تابعیت و پاسپورت این کشورها را دریافت نماید. اما در کشورهای پیروی کننده از اصل خون، فرزند متولد شده در صورتی که یکی از والدینش دارای تابعیت آن کشور باشد، می تواند تابعیت و پاسپورت همان کشور را دریافت نماید.
  • دریافت پاسپورت از طریق پناهندگی: افرادی که از طریق پناهندگی اقدام به مهاجرت می نمایند در صورت پذیرفته شدن کیس آن ها، می توانند پاسپورت کشوری که در آن پناهنده شده اند را دریافت نمایند. با توجه به دشواری ها و خطرات  موجود در این روش موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی در این زمینه ارائه نمی نماید.
  • دریافت پاسپورت از طریق ازدواج: افرادی که از دو تابعیت مختلف با یکدیگر ازدواج می نمایند، در صورت واقعی بودن ازدواج و پس از گذشت 3 الی 5 سال، می توانند جهت دریافت پاسپورت کشور همسر خود اقدام نمایند.
  • دریافت پاسپورت از طریق کار: در برخی از کشورها افراد در صورت یافتن کار در ابتدا به اقامت موقت و یا دائم آن کشور و پس از مدتی موفق به دریافت پاسپورت و تابعیت آن کشور می شوند.
  • دریافت پاسپورت از طریق سرمایه گذاری: در بعضی از کشور ها فرد با اعطای مبلغی به عنوان هدیه به دولت و یا با سرمایه گذاری در زمینه املاک، خرید اوراق قرضه و غیره موفق به دریافت پاسپورت آن کشور می شود. امکان دریافت پاسپورت دومینیکا و قبرس جنوبی از این طریق وجود دارد.

اعتبار پاسپورت کشورها

چگونه پاسپورت بگیریم؟

پاسپورت و یا گذرنامه چیست؟

بهتر است در این بخش به بررسی تفاوت پاسپورت با ویزا و اقامت بپردازیم و تعریف واضحی از هر یک ارائه نماییم تا بیشتر با این مفاهیم و کاربرد آن ها آشنا گردید. پاسپورت و یا گذرنامه در واقع یک سند دارای اعتبار است که اطلاعات شخصی هر فرد در آن وجود داشته و نشان می دهد که فرد دارنده پاسپورت دارای چه تابعیتی است. در واقع از طریق پاسپورت در کشور دیگر شما به عنوان یک مسافر تلقی می گردید. پاسپورت در تمامی کشورها یک مدرک کاملاٌ معتبر بوده و در همه کشورها به رسمیت شناخته می شود. ویزا یا روادید نیز به عنوان سندی تلقی می گردد که در پاسپورت شخص ثبت گردیده و اجاره حضور برای مدت مشخص شده در ویزا را در یک کشور دیگر برای فرد فراهم می نماید. داشتن ویزای یک کشور، تضمین کننده ورود شما به آن کشور نیست و ممکن است به صلاحدید افسران کنترل  مستقر در مرزها و فرودگاه ها، از ورود شما به یک کشور جلوگیری شود. اقامت نیز که به معنای سکونت در یک مکان است امکان سکونت شما برای یک مدت زمان خاص بر اساس اقامت موقت و یا سکونت تا آخر عمر بر اساس اقات دائم یک کشور را فراهم می نماید. توجه داشته باشید که دریافت اقامت یک کشور به معنای تابعیت آن کشور نمی باشد. کسی که اقامت دائم دارد میتواند از تمام مزایای شهروندی استفاده نماید اما حق رای نخواهد داشت.

ارزشمندترین پاسپورت های جهان

بسیاری از متقاضیان مهاجرت در هنگام  بررسی اعتبار پاسپورت کشورها بر این تصور می باشند که آمریکا دارای معتبرترین و با ارزشترین پاسپورت جهان است، در حالی که اینگونه نیست. در میان کشورهای جهان، با اعتبارترین پاسپورت جهان متعلق به کشور امارات متحده عربی است که دارای رتبه یک جهان است. با داشتن پاسپورت کشور امارات می توان به 118 کشور در سطح جهان بدون ویزا و 60 کشور توسط ویزای صادر شده در فرودگاه سفر نمود. دو کشور لوکزامبورگ و فنلاند، پس از امارات در رده دوم معتبرترین پاسپورت های جهان قرار دارند و با توجه به اعتبار پاسپورت کشورها، با داشتن پاسپورت این دو کشور می توان به 171 کشور جهان سفر نمود. کشورهایی نظیر دانمارک، اتریش، آلمان، سوئیس، ایرلند، کره جنوبی و اسپانیا در رده سوم قرار گرفته و امکان سفر به 170 کشور جهان از طریق پاسپورت این کشورها امکان پذیر است. کشورهای هم رده تنها در زمینه تعداد کشورهایی که امکان سفر به آن ها بدون اخذ ویزا وجود دارد، با یکدیگر متفاوت می باشند. در طی سال های اخیر دریافت گذرنامه اتریش نیز بسیار مورد توجه متقاضیان مهاجرت به کشورهای خارجی بوده است. با داشتن گذرنامه اتریش امکان سفر به 125 کشور جهان بدون نیاز به ویزا و 42 کشور با دریافت ویزای فرودگاهی وجود دارد.در جدول موجود در زیر شما می توانید معتبرترین پاسپورت های جهان و رده بندی آن ها را مشاهده نمایید:

 

کل کشورهای قابل مسافرت

کشورهای بدون ویزا

کشورهای دارای ویزای فرودگاهی

کشورهای دارای ویزا

کشور

رتبه

۱۷۸

۱۱۸

۶۰

۲۰

امارات

1

۱۷۱

۱۲۷

۴۴

۲۷

فنلاند

 

2

۱۷۱

۱۲۷

۴۴

۲۷

لوکزامبورگ

۱۷۰

۱۲۷

۴۳

۲۸

آلمان

3

۱۷۰

۱۲۷

۴۳

۲۸

دانمارک

۱۷۰

۱۲۶

۴۴

۲۸

هلند

۱۷۰

۱۲۶

۴۴

۲۸

اتریش

۱۷۰

۱۲۶

۴۴

۲۸

اسپانیا

۱۷۰

۱۲۳

۴۷

۲۸

سوئیس

۱۷۰

۱۲۱

۴۹

۲۸

ایرلند

۱۷۰

۱۲۰

۵۰

۲۸

کره جنوبی

گرانترین پاسپورت های جهان

در هنگام بررسی اعتبار پاسپورت کشورها لازم است بدانیم که کشور استرالیا صادر کننده گران ترین پاسپورت در جهان است و هزینه صدور این پاسپورت مبلغ 282 دلار است، در حالی که کشور تونس صادر کننده ارزان ترین پاسپورت جهان است و متقاضیان دریافت پاسپورت این کشور تنها هزینه ای معادل 25 دلار پرداخت می نمایند. دارندگان پاسپورت استرالیا می توانند به 111 کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر نمایند. نگارش این مقاله توسط موسسه ملک پور محقق گردیده است و هرگونه کپی برداری از متن آن بدون ذکر منبع شرعاٌ و قانوناٌ حرام و دارای پیگرد قانونی است. متقاضیان دریافت پاسپورت کشور استرالیا لازم است بدانند که هزینه صدور گذرنامه این کشور در طی ده سال اخیر به میزان 41 درصد افزایش پیدا نموده است. کشور ترکیه پس از استرالیا، در رده دوم گران ترین پاسپورت جهان قرار دارد. در جدول موجود در زیر اسامی گران ترین پاسپورت های جهان و هزینه صدور آن ها ارئه گردیده است:

 

نام کشورها

هزینه پاسپورت/ دلار آمریکا

استرالیا

۲۸۲

ترکیه

۲۵۵

سوئیس

۱۸۲

نیوزلند

۱۶۸

کانادا

۱۶۱

بهترین کشورها جهت دریافت سریع پاسپورت

همانگونه که قبلاٌ ذکر نمودیم بعضی از روش های اخذ پاسپورت، مستقیماٌ منجر به دریافت پاسپورت می گردند. کشور قبرس یکی از کشورهایی می باشد که امکان دریافت پاسپورت آن از طریق سرمایه گذاری در زمینه املاک وجود دارد. بررسی کنندگان اعتبار پاسپورت کشورها با خرید ملک به ارزش حدود دو میلیون یورو در قبرس، در طی شش الی هشت ماه می توانند پاسپورت این کشور را دریافت نمایند. در این نوع سرمایه گذاری امکان دریافت اقامت برای پدر مادر خود متقاضی و همسر وی نیز وجود دارد. دارندگان پاسپورت قبرس می توانند به 165 کشور دنیا سفر نمایند. امکان دریافت پاسپورت ترکیه نیز در مدت زمان کوتاهی با خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار در این کشور وجود دارد. دریافت پاسپورت دومینیکا در سال 2021 و همچنین کشورهایی نظیر سنت کیس، سنت لوسیا و کشورهای حوزه دریای کارائیب با اهدای مبلغی بین 250 الی300 هزار دلار به دولت امکان پذیر است.

 

پیشنهاد می گردد تا محصول ویدیویی راهنمای گام به گام تا اخذ اقامت را تهیه و مشاهده نمایید تا با آگاهی و اطلاعات کافی در زمینه مهاجرت خود تصمیمات لازم را اتخاذ نمایید.

اعتبار پاسپورت کشورها

ضعیف ترین و بدترین  پاسپورت های جهان

با توجه به معیار موجود برای مشخص نمودن اعتبار پاسپورت کشورها، می توان ضعیف ترین پاسپورت های جهان را نیز مشخص نمود. در میان کشورهای جهان و با توجه به رتبه بندی پاسپورت  کشورهای مختلف، کشورهای سوریه، عراق و افغانستان دارای بدترین و ضعیف ترین پاسپورت ها بوده و در رتبه های آخر قرار می گیرند. این سه کشور در چند سال اخیر با شرایط ناپایدار بسیار و درگیری های داخلی و تروریستی زیادی رو به رو بوده اند، و همین امر باعث کاهش اعتبار و ارزش پاسپورت این کشورها شده است و و با توجه به بی ارزش شدن آن ها، لذا تنها امکان سفر به کشورهای اندکی بدون ویزا با این پاسپورت ها وجود دارد. یعنی دارندگان پاسپورت این کشورها قبل از عبور از مرز کشوری دیگر، باید ویزای کشور مقصد در پاسپورت آن ها ثبت شده باشد. ارزش پاسپورت ایران نیز متاسفانه بسیار پایین است و این پاسپورت در جایگاه 86 رتبه بندی قرار دارد و امکان سفر به 47 کشور جهان با پاسپورت ایران وجود دارد که فقط نه کشورگرجستان، دومنیکا، مالزی، ترکیه، اکوادور، ونزوئلا، نیووی، میکرونزی و هائیتی نیازی به اخذ ویزا ندارند و 38 کشور دیگر نیازمند صدور ویزای فرودگاهی هستند. در جدول موجود در زیر شرایط پاسپورت سه کشور سوریه، عراق و افغانستان ارائه گردیده است:

 

کل کشورهای قابل مسافرت

کشورهای بدون ویزا

کشورهای دارای ویزای فرودگاهی

کشورهای دارای ویزا

کشور

رتبه

40

8

32

158

سوریه

90

37

6

31

161

عراق

91

35

5

30

163

افغانستان

92

 


سوالات متداول راجع به اعتبار پاسپورت کشورها

✅ معتبرترین پاسپورت جهان متعلق به کدام کشور است؟

معتبرترین پاسپورت جهان متعلق به کشور امارات متحده عربی است که دارای رتبه یک جهان است. با داشتن پاسپورت کشور امارات می توان به 118 کشور در سطح جهان بدون ویزا و 60 کشور توسط ویزای صادر شده در فرودگاه سفر کرد.

✅ آیا امکان دریافت مستقیم پاسپورت قبرس از طریق خرید ملک وجود دارد؟

بله با خرید ملک به ارزش دو میلیون یورو در قبرس طی شش تا هشت ماه می توان به پاسپورت این کشور دست پیدا کرد.

✅ بی اعتبارترین پاسپورت های جهان متعلق به کدام کشورها هستند؟

بی اعتبارترین پاسپورت های جهان متعلق به سوریه، عراق و افغانستان هستند.

✅ راه های مختلف اخذ پاسپورت در کشورهای مختلف کدام هستند؟

راه های مختلفی که منجر به اخذ پاسپورت در کشورهای مختلف می شوند عبارتند از دریافت پاسپورت از طریق کار، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و پناهندگی.


_____________سخن پایانی____________

اعتبار پاسپورت کشورها، روشهای مختلف اخذ پاسپورت و ارزش پاسپورت ایران در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتند. همانگونه که ذکر نمودیم اعتبار پاسپورت کشورها بر اساس تعداد کشورهای قابل سفر بدون ویزا مشخص می گردد. سه کشور سوریه، عراق و افغانستان در بدترین رده بندی اعتبار پاسپورت کشورها قرار گرفتند. کشور امارات در رتبه یک اعتبار پاسپورت کشورها قرار گرفته و قدرتمندترین پاسپورت جهان شناخته می شود و فنلاند و لوکزامبورگ در رده دوم این دسته بندی قرار دارند. امکان دریافت سریع پاسپورت در کشورهایی نظیر قبرس، ترکیه و دومینیکا با خرید مستقیم ملک و سرمایه گذاری در این کشورها وجود دارد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر درخصوص اعتبار پاسپورت کشورها و نیاز به راهنمایی بیشتر جهت انتخاب صحیح کشور مورد نظر خود جهت مهاجرت با موسسه ملک پور تماس حاصل نمایید و یا فرم تماس را کامل کرده و از مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان مجرب ما بهره مند گردید. در انتهای این مقاله نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید تا ما بتوانیم در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

امتیاز 5 از 5 ( 3 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
حمید فدایی
سلام ممنونم از مقاله خوب و کاملتون در مورد اعتبار پاسپورت کشور ها. یک سوالی داشتم مثلا برای اخذ پاسپورت کشور هایی مثل امارات و یا اسپانیا چه کار هایی باید انجام داد و حدودا چقدر زبان می برد. خیلی ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام بسته به روش اقامت می تواند متفاوت باشد برای بررسی شرایطتون و اطلاعات تخصصی با مشاورین موسسه تماس بگیرید
مشاوره رایگان