شرایط زندگی در هلند برای ایرانیان - مزایا و معایب زندگی

26 نظر

برای زندگی در هلند باید از شرایط کلی آن مطلع باشید که این موارد عبارتند از:

  • هزینه: هزینه زندگی بین 800 الی 1000 یورو است.
  • زبان: زبان رسمی هلندی است.
  • کیفیت زندگی در هلند: شاخص کیفیت زندگی در هلند196.7 است که بسیار بالاست.
  • مزایای زندگی در هلند: زندگی در یک کشور پیشرفته و عضو اتحادیه اروپا
  • مشکلات زندگی در هلند: مالیات بالا

بیشتر مردم هلند به زبان انگلیسی مسلط هستند و زیاد نیازی به یادگیری زبان هلندی نیست، هلند سومین کشور صادر کننده محصولات کشاورزی است. همچنین زندگی در هلند از سطح بالایی برخوردار است و تمامی حقوق شهروندی برای مهاجران رعایت میشود. موسسه ملک پور با بیش از 16 سال سابقه فعالیت در زمینه مهاجرت آماده کمک به شما عزیزان جهت اخذ اقامت و زندگی در هلند می باشد. جهت اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی در هلند می توانید با ما تماس حاصل فرمایید یا فرم تماس را کامل نمایید تا شرایط شما در مشاوره تلفنی رایگان، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

ویدیو موسسه MIE در مورد روش های مهاجرت به هلند


 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

شرایط زندگی در هلند

کشور هلند برای زندگی

کشور هلند با کشورهای بلژیک و germany هم مرز می باشد و جمعیت این کشور نزدیک به 17 میلیون نفر می باشد. هلند در منطقه شمال غربی اروپا واقع شده است و پایتخت این کشور آمستردام می باشد. واحد پول رسمی ای کشور یورو می باشد و زبان رسمی این مردم هلندی است. یک چهارم کشور هلند زیر آبهای آزاد جهان می باشد و به همین جهت با وجود داشتن 0.008 درصد مساحت جهان سومین صادر کننده محصولات کشاورزی می باشد. بیش از 95 درصد مردم هلند به زبان انگلیسی مسلط هستند و این موضوع بین کشورهای اروپایی بسیار جالب و به خصوص برای گردشگران و مهاجرین جذاب است. کشور هلند در سال بیش از 11 میلیون توریست به خود جذب می کند که این آماری فوق العاده عالی می باشد. هلندی ها میانگین قدی آنها از سایر کشورهای دنیا بیشتر است و می توان گفت بلند قد ترین مردم جهان نیز هستند. در کشور هلند اهمیت به فضای سبز و انرژی پاک بسیار بالا می باشد و فرهنگ سازی به نحوی انجام شده است که تقریبا دوچرخه های این کشور حتی در پایتخت این کشور آمستردام دو برابر اتوموبیل ها می باشد. کشور هلند به کشور آسیاب های بادی نیز معروف می باشد و تامین انرژی بخشی از این کشور با آسیاب بادی انجام می شود. هلندی ها علاقه خاصی به نوشیدنی قهوه دارند. بزرگترین بندر اروپا (بندر رتردام) در کشور هلند قرار دارد. 

آب و هوای کشور هلند

کشور هلند به همسایگی کشورهای اروپایی مانند بلژیک و germany در اروپای غربی واقع شده است. قطعاً بسیاری از ما این کشور را به دلیل گل های زیبای لاله و لقبی که به این سرزمین داده‌اند بیشتر می شناسیم. آب و هوای مناسب در هلند باعث به وجود آمدن رودخانه ها و دریاچه های فراوانی در کنار سرسبزی و مناظر چشم نواز شده است. لقب یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اتحادیه اروپا را باید به کشور هلند با ۱۷ میلیون جمعیت داد. دین اکثر مردم هلند مسیحیت می باشد و کشور هلند در زمره یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی در کل جهان قرار دارد.

زبان مردم هلند

زبان رسمی مردمان این کشور هلندی می باشد که شباهت بسیاری به زبان کشور همسایه خود یعنی آلمانی دارد اما یکی از زبان هایی که در این کشور بسیار کاربرد دارد زبان بین المللی انگلیسی است. و حتی بسیاری از مردم عادی نیز به زبان انگلیسی تسلط خوبی دارند. و یادگیری زبان هلندی برای زندگی در هلند نیازی نیست. دین مردم هلند نیز به صورت عمومی مسیحی می باشد اکثر آنها مسیحی پرتستات می باشند حدود یک سوم مسیحی کاتولیک هستند.

 خدمات اجتماعی و حقوق شهروندان در هلند

کشور هلند از کشورهایی در اروپا می باشد که طبق قوانین اتحادیه اروپا حقوق بشر را در قوانین خود رعایت کرده است و اتباع این کشور از آزادی های طبیعی و حقوق شهروندی اولیه کامل برخوردار می باشد. آزادی بیان حق اصلی شهروندان هلندی می باشد و مردم این کشور از خدمات اجتماعی در بالاترین سطح نظیر تحصیلات رایگان در بهترین مدارس ، بیمه و درمان رایگان برای تمامی سنین و افراد بهره مند هستند. برای اتباع کشور هلند شرایط کار و زندگی در هلند توسط دولت فراهم خواهد شد و در صورت عدم کار با وجود تخصص و تحصیلات کافی به افراد بیکار حقوق بیکاری مکفی برای هزینه های زندگی پرداخت خواهد شد. از دیگر حقوق باید به حقوق کارکنان و نیروی کار اشاره کرد که با نظارت اداره که اجازه پرداخت حقوق کمتر از میزان مشخص شده در قانون برای هر شغل امکان پذیر نیست و اخراج کردن نیروی کار در هلند بدون دلیل امکان پذیر نمی باشد و قوانین حمایت از نیروی کار به دقت اجرا میشوند. این مقاله توسط موسسه ملک پور نگارش شده است و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع از آن شرعاً و قانوناً حرام می باشد. اعطای وام به شهروندان جهت خرید ماشین ، مسکن و... بدون بهره های عجیب که در برخی کشورهای جهان سومی مشاهده می شود ، عدم وجود تورم بی نظم از دیگر مزایای شهروندی کشور هلند می باشد.

هزینه زندگی در هلند

یکی از مواردی که مورد نظر اکثر مهاجرین می باشد هزینه های زندگی و شرایط زندگی در هلند می باشد. با توجه به کیفیت بالای زندگی  هزینه های زندگی در هلند متوسط می باشد و می توان با هزینه ای کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر در این کشور به راحتی زندگی کرد. در کشور هلند فاصله طبقاتی بسیار پایین است و نرخ بیکاری در این کشور 3.5 درصد می باشد که نشان می دهد تقریباً تمامی افراد واجد شرایط در این کشور مشغول به کار هستند و حتی کمبود نیروی کار نیز در این کشور وجود دارد. پایین ترین سطح درآمد در کشور هلند برای یک زندگی کاملاً مناسب و بی دغدغه کافی می باشد. پایینترین میزان حقوق در کشور هلند سالیانه 36000 یورو می باشد که این حقوق پس از کسر مالیات محاسبه شده است و تقریباً ماهیانه 3000 یورو می باشد. هزینه زندگی در آمستردام که گران ترین شهر هلند می باشد به طور متوسط 1500 الی 2000 یورو در ماه می باشد و این موضوع تعادل هزینه های زندگی و درآمد را در این کشور مشخص کرده است. در لیست زیر برخی از هزینه های زندگی در کشور هلند را مشاهده می فرمایید:

 

یک وعده غذایی در رستوران

15 یورو

کاپوچینو

2.8 یورو

کوکاکولا

2.4 یورو

شیر

0.9 یورو

1 کیلو سیب

2.2 یورو

1 پاکت سیگار

7 یورو

رفت و آمد ماهیانه

7 یورو

هزینه های برق و گاز و آب و...

170 یورو

اجاره آپارتمان مرکز شهر 1 خوابه

1000 یورو

اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج شهر

850 یورو

حمل و نقل در هلند

 یکی از سیستم های پیشرفته کشور هلند که خدمات ارزنده و گسترده‌ای را ارائه می‌دهد سیستم حمل و نقل عمومی می باشد. شبکه گسترده حمل و نقل در کشور هلند توسط  DVBاداره و کنترل می گردد. وسایل حمل و نقل عمومی شامل: قطار، تراموا، مترو، اتوبوس و قایق می باشد. در کنار این وسایل عمومی می توان از دوچرخه و تاکسی نیز استفاده نمود. کیفیت بالای حمل و نقل برای زندگی در هلند از مزایای بسیار عالی آن است.

کیفیت زندگی در هلند

هلند چندین سال به صورت مداوم به عنوان بهترین مکان برای زندگی و کار در جهان معرفی شده است. در مطالعات اخیر کشور هلند به عنوان نهمین کشور برتر دنیا شناسایی شده است. پایتخت هلند یعنی آمستردام به لحاظ توازن میان تجارت شلوغی فناوری و رونق از بالاترین سطح کیفیت برخورد است. هلند در سال ۲۰۲۳  بالاترین رتبه از نظر کیفیت زندگی را به دست آورد. شاخص کیفیت زندگی به عوامل مختلفی بستگی دارد، این عوامل عبارتند از:

  • قدرت خرید
  • سطح آلودگی هوا
  • مقرون به صرفه بودن مسکن
  • خرج زندگی شاخص ایمنی
  • کیفیت سیستم بهداشت
  • زمان رفت و آمد

بر اساس جدیدترین یافته‌ ها کشور هلند بر اساس چندین عامل از جمله هزینه زندگی در هلند، محیط زیست، در رتبه اول کیفیت در دنیا قرار داردو به عبارتی هلند از کشور های پر آوازه ای چون دانمارک و سوئیس هم بالاتر قرار گرفته است. کشور دانمارک سوئیس بعد از هلند به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. شاخص کیفیت زندگی در هلند رقم بسیار بالای 196.7 می باشد. 

مزایا و معایب زندگی در هلند

به طور قطع، شرایط زندگی در کشورها و حتی شهرهای مختلف یک کشور، متفاوت است و همین امر، بررسی معایب و مزایای زندگی در نقاط مختلف را ضرورت می بخشد. اطلاع از مزایت ها و بدی های هلند برای زندگی ، آمادگی ذهنی شما را در برخورد با موارد بالا برده و تأثیر بسزایی در تصمیم گیری قاطعانه و نهایی شما دارد. البته قبل از پرداختن به مزایا و بدی های کشور هلند برای زندگی، باید به این نکته مهم اشاره کرد که آنچه زندگی ما را خواهد ساخت، ذهنیت ماست و به همین دلیل باید علاوه بر بررسی دقیق و انتخاب آگاهانه کشور مقصد برای زندگی، ذهنیت خود را نیز پرورش داده و با کسب آموزش ها و اطلاعات صحیح، برای داشتن زندگی شاد و قرار گرفتن در مسیر پیشرفت تلاش کرد. چرا که ذهن مثبت عمل اتفاقات مثبت می باشد و برای تغییر در زندگی ابتدا باید افکار تغییر کند. مهاجرت چالش های خاصی را دارد و حتی با وجود داشتن اطلاعات کامل و کافی بازهم شخص با چالش های مختلف روبرو خواهد شد که حتماً توصیه می کنیم قبل از ورود به مسیر سخت و پر چالش مهاجرت ویدئو هنر زندگی کردن را مشاهده بفرمایید تا زندگی شما دچار تغییر شود.

مزایای زندگی در هلند

  • آسودگی رفت و آمد و به علت کوچک بودن این کشور
  • کیفیت مناسب تحصیل و زندگی در هلند
  • تسلط مردم این کشور به زبان انگلیسی
  • فرهنگ بالا و غنی مردم کشور هلند
  • درمان و تحصیل رایگان
  • آب و هوای مناسب و محیطی پاک برای زندگی در هلند
  • امنیت بالای مردم و اتباع این کشور
  • امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت هلند

 معایب زندگی در هلند

از مزایا و نقطه قوت های زندگی و مهاجرت به کشور هلند زیاد سخن گفته شده است. در واقع همه افرادی که به قصد مهاجرت به هلند کشور خود را ترک می‌کنند، مزایای بسیاری را در این کشور یافتند و همین مزایا آنها را مشتاق به حضور در کشور هلند کرده است. اما نمی‌توان چشم روی نقطه ضعف ها و معایبی که در این کشور وجود دارد بسته و همه چیز را ایده‌آل انگاشت. چراکه هر چیز مثبتی در این دنیا دارای ضعف و معایب می باشد. اگر بخواهیم به بزرگترین نقطه ضعف کشورهلند اشاره کنیم می توانیم هزینه های زیاد این کشور را نام ببریم. افرادی که کشور هلند را برای زندگی انتخاب می کنند باید دارای منابع مالی قابل توجه باشند چراکه خرید ملک در این کشور مانند دیگر هزینه ها بسیار بالا است. نحوه اخذ و میزان مالیاتی که دریافت می شود، یکی دیگر از نقطه ضعف های کشور هلند می باشد و دولت این کشور مالیات های زیادی را از افراد اخذ می نماید که برای مهاجران می تواند بسیار سنگین باشد. اگر افراد از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده نکنند، قطعا با هزینه‌های بسیاری برای حمل و نقل روبرو خواهند شد. تسلط به زبان هلندی برای کار، تحصیل و زندگی در این کشور را می‌توان نوعی دیگری از چالش و نقطه ضعف در این کشور بیان کرد که افراد می بایست حتما مهارت های لازم در این زمینه را کسب نمایند.

بدی های کشور هلند

پیش تر در رابطه با معایب زندگی در هلند سخن گفتیم و متوجه شدیم که چالشها و نقطه ضعف هایی در این کشور وجود دارد که افراد در طولانی مدت می توانند این چالش و موانع را از سر راه برداشته و به مزایا تبدیل کند. اما در این میان بدی های وجود دارد که شاید نتوان خیلی اسم آن را معایب زندگی در هلند دانست که یکی از آنها هزینه های بسیار بالا و خارج از توان افراد به خصوص مهاجران برای خرید خانه یا ماشین می باشد. به طور کلی اجاره ملک در کشور هلند با سختی و شرایط دشواری همراه است که بسیاری از مهاجران از این مورد به عنوان یکی از بدی های زندگی در کشور هلند یاد می کنند. به طور کلی رفتن به سراغ هر چیز اجاره ای در کشور هلند با موانع بسیاری از سوی این کشور همراه می باشد. همچنین طریقه اخذ اقامت دائم هلند را باید یکی دیگر از بدی های این کشور به حساب آورد.

اداب و رسوم مردم هلند

حقوق شهروندی در کشور هلند به خوبی رعایت می شود و افراد به همنوعان خود احترام بسیاری می گذارند. تنوع غذایی در این کشور زیاد نبوده و معمولاً افراد غذای خود را در بین ازبین سبزیجات انتخاب می کنند. معمولاً شهروندان هلندی و افرادی که در این کشور به دنیا آمده اند، خلق و خویی مانند دیگر کشورهای اروپایی دارد اما در اکثر مواقع می‌بینیم که رفتار گرم گونه از خود نشان می دهند. برای مثال: در زمانی که با شخصی برخورد می‌کنند، به او دست می دهند و یا اگر با وی خیلی صمیمی باشند صورت او را می‌بوسند. برای مهمانی های خود برنامه‌ریزی می‌کنند و می توان گفت که سطح فرهنگ مردم کشور هلند بسیار بالا می باشد.

مالیات در هلند

فرقی ندارد که فرد به کشور هلند مهاجرت کرده باشد و یا شهروند این کشور به حساب‌آید، در هر صورت موظف به پرداخت مالیات می باشد. وظیفه جمع آوری مالیات در کشور هلند به عهده اداره امور مالیاتی می باشد. انواع مختلف مالیات در هلند شامل مالیات بر درآمد، مالیات بر حقوق و دستمزد و مالیات بر ارزش افزوده فروش می باشد. نرخ و میزان مالیات برای حقوق افراد، حداکثر تا 52 درصد می رسد. این نرخ برای شرکت ها، 20 درصد و در مقوله ارزش افزوده، نرخ مالیات در سه سطح 0، 9 و 21 قرار دارد.

مقایسه کیفیت زندگی در هلند با سایر کشورهای درجه یک

کشور هلند از نظر زندگی شرایط بسیار ایده آلی دارد و جزو بهترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی و امنیت شناخته می شود. تقریباً در تمامی رنکینگ های بین المللی کشور هلند جزو برترین ها قرار دارد و این کشور از نظر درآمد و امنیت نیز کشور با استاندارد های بالا شناخته شده است. در این بخش می خواهیم کشور هلند را از نظر بخش های مختلف زندگی با سایر کشورهای دنیا مقایسه کنیم و رنکینگ های مختلف کشورها را در این بخش مشاهده کنیم.

  • حقوق شهروندی: رتبه 4 پس از کشورهای سوئد ، کانادا و نروژ
  • فرهنگ و تاثیرات فرهنگی: رتبه 12 دنیا پس از کشورهایی نظیر ایتالیا ، فرانسه و اسپانیا
  • کار و کارآفرینی: رتبه 6 پس از کشورهایی نظیر لوکزامبورگ ، سوئیس ، کانادا ، دانمارک و سنگاپور
  • کیفیت زندگی: رتبه 6 پس از کشورهایی نظیر دانمارک ، کانادا ، سوئد ، نروژ و استرالیا
  • تعادل کار و زندگی و تفریح: کشور رنک 1 دنیا

همانطور که مشاهده می فرمایید در اکثر رنکینگ های بین الملل کشور هلند جزو کشورهای ایده آل می باشد و همینطور کشوری می باشد که از نظر فساد اداره و سیاسی کمترین میزان و بیشترین کنترل فساد را در سالهای اخیر داشته است. از نظر آب و هوایی نیز کشور هلند به علت آب و هوای مناسب و معتدل در مقایسه با کشورهایی نظیر کانادا و سوئد هواداران بیشتری دارد.

جاذبه های طبیعی و گردشگری هلند

علاوه بر کیفیت بالای زندگی ، شرایط مناسب کار و آب و هوای مناسب و هزینه های زندگی مناسب، کشور هلند کشوری با جاذبه های گردشگری فوق العاده می باشد و حتی برای گردشگری نیز جزو مقاصد اصلی توریست های شناخته شده است. کشور هلند در سال بیش از 11 میلیون گردشگر به خود جذب می کند که این میزان از جذب گردشگر بی دلیل نمی باشد. افرادی که قصد گردشگری و دیدن و مشاهده بهترین نقاط دنیا را دارند هرگز نباید کشور هلند را از دست بدهند. از پارک های گل در کشور هلند تا موزه های قدیمی و خیابان های زیبا کنار رود آمستردام تا رستوران های قدیمی و سنتی این کشور و کافه های دنج با قهوه های مخصوص این کشور باعث شده است گردشگران با چند با مشاهده به کشور هلند از این کشور زیبا خسته نشوند. در این بخش به برخی از محبوب ترین و معروف ترین مکان های گردشگری هلند می پردازیم:

  • موزه ون گوک
  • باغ گیاه کوکنهوف
  • موزه رایکس
  • خانه آن فرنک
  • پارک واندل
  • آسیاب های بادی کیندردیک
موزه ون گوک

موزه ون گوک

باغ گیاه کوکنهوف

باغ گیاه کوکنهوف

موزه رایکس

موزه رایکس

 

خانه آن فرنک

خانه آن فرنک

پارک واندل

پارک واندل

آسیاب های بادی کیندردیک

آسیاب های بادی کیندردیک

مهم ترین شهرهای هلند برای زندگی

قطعاً زندگی در کشور هلند با مزایا و ایده آل های بسیاری برای همگان همراه است اما این مزایا و شرایط مناسب در بعضی از شهرهای این کشور به دلایلی دو چندان به چشم می خورد. بر اساس پارامترهای مهم و مختلفی مانند: بازار کار مناسب، هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه، دانشگاه‌های معتبر، امنیت، سیستم بهداشتی و درمانی ایده آل، سیستم حمل و نقل و غیره می توان مهمترین و بهترین شهرهای هلند برای زندگی و مهاجرت انتخاب نمود. اسم بردن از شهری به این معنا نیست که دیگر شهرهای هلند جای مناسبی برای زندگی نمی باشد اما شهرهایی که قرار است در ادامه به آنها بپردازیم شرایط ایده آل و مناسب تری را برای مهاجران به وجود می آورد.

زندگی در آمستردام

مشهور ترین شهر کشور هلند امستردام نام دارد که قطعا نام این شهر به گوش بسیاری از افراد در سراسر جهان خورده است. آمستردام نه تنها در هلند بلکه در اروپا نیز بسیار صاحب‌نام و مشهور می باشد. زندگی در شهر آمستردام به صورت شبانه روزی در حال رخ دادن است. باید توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در آمستردام نسبت به دیگر شهرهای هلند بسیار زیادتر از است اما به همان میزان کیفیت زندگی و امکانات نیز به بالاترین حد خود می باشد.

زندگی در روتردام

مهمترین لقبی که به شهر روتردام هلند داده اند، دومین شهر بزرگ این کشور است که بسیار مورد توجه مهاجران از سراسر دنیا قرار گرفته است. شاخصه اصلی شهر روتردام، قرار گرفتن بزرگترین بندر دریای اروپا در این شهر می باشد که یکی از جاذبه های توریستی کشور هلند به شمار می رود. هزینه های زندگی در شهر روتردام نسبت به دیگر شهرهای هلند به خصوص آمستردام مناسب تر است.

زندگی در آیندهوون

قطعاً نام برند مشهور فیلیپس را شنیده اید. این برند معروف در شهر آیندهوون، زاده و معروف شده است. اهمیت این شهر از لحاظ توریستی بسیار بالا و مقصد گردش و تفریح مهاجران توریستی می باشد. افراد علاقمند به هنر، زندگی در این شهر را به دیگر شهرهای هلند ترجیح می دهند.

زندگی در لاهه

شهر معروف دیگری در کشور هلند که مقر دادگاه بزرگ بین‌المللی نیز می باشد، لاهه یا دن هاگ نام دارد. شهر لاهه با دارا بودن معتبرترین دانشگاه ها به خصوص در مقطع دکترا مقصد مناسبی برای مهاجران تحصیلی میبداشد.

بهداشت و رفاه برای زندگی در هلند

هلند یک کشور با سیستم بهداشت و رفاه پیشرفته و کارآمد است. در هلند، همه افراد ملزم به داشتن بیمه بهداشتی هستند، این بیمه شامل خدمات پزشکی، بیمارستان، داروها و درمان‌های دیگر است. در هلند، شما می‌توانید از هر پزشک یا بیمارستانی که خودتان انتخاب کرده اید استفاده کنید. بیشتر پزشکان و کادر درمان به زبان انگلیسی مسلط هستند، که به مهاجران کمک می‌کند. هلند دارای مراکز مراقبت از کودکان با کیفیت بالا و استانداردهای حفاظت از کودکان است، والدین می‌توانند از خدمات مراقبت از کودکان برخوردار شوند. در هلند، بنیادهای اجتماعی برای افرادی که نیاز به حمایت مالی دارند وجود دارد، این بنیادها شامل کمک‌های مالی به بیکاران، افراد معلول، و خانواده‌ها می‌شود. 

مقایسه زندگی در هلند و کانادا

برای مقایسه زندگی در هلند و کانادا می توان بیان داشت که:

  • از نظر فاصله هلند به ایران نزدیک است و شرایط رفت و آمد برای ایرانیان راحت تر می باشد و فاصله زمانی بین ایران و هلند کم است.
  • بازار کار در کشور کانادا نسبت به هلند گسترده تر می باشد.
  • هلند عضو اتحادیه اروپا می باشد و از این رو رفت و آمد به سایر کشور های اروپایی نیاز به اخذ مجدد ویزا ندارد.
  • کانادا نسبت به هلند مهاجر پذیر تر می باشد و شرایط زندگی و رفاه بالاتری خواهد داشت.

به صورت کلی نمیتوان گفت که کدام کشور برای مهاجرت مناسب تر می باشد و این موضوع به هدف و معیار های هر فرد برای زندگی آینده است متفاوت است.

شرایط کار برای زندگی در هلند

کار در هلند از طریق داشتن جاب آفر امکان پذیر است. به این صورت که برای اخذ اقامت کاری هلند می بایست از یک کارفرمایی در آن کشور دعوتنامه شغلی دریافت کرده باشید تا بتوانید ویزای کاری هلند را اخذ نمایید.

زندگی روستایی در هلند

یکی از سبک های زندگی در هلند، زندگی در روستاهای هلند می باشد و از آنجایی که روستاهای هلند به شهر ها نزدیک می باشد، شرایط مطلوب برای زندگی را دارا می باشند، روستاهای هلند نیز دارای امکانات مناسب شهری می باشد و  کار کردن در روستاها برای افرادی که به طبیعت علاقه دارند گزینه مناسبی خواهد بود.

شرایط سرمایه گذاری برای زندگی در هلند

روش های سرمایه گذاری نیز، از روش های دیگر اخذ اقامت هلند می باشد. از آنجایی که خرید ملک در این کشور منجر به اخذ اقامت و یا تابعیت نمی گردد، می توان روش ثبت شرکت را اصلی ترین سرمایه گذاری در هلند دانست. شما در این روش می توانید یک شرکت فعال در این کشور را خریداری نمایید و یا با ارائه یک طرح تجاری قوی، خود اقدام به ثبت شرکت نمایید. سرمایه اولیه شرکت وابسته به نوع شرکت متفاوت است و بین 20 تا 45 هزار یورو می باشد.

شرایط تحصیل برای زندگی در هلند

تحصیل در هلند به دلیل وجود دانشگاه هایی با رنکینگ بالا، در بین دانشجویان و متقاضیان مهاجرت بسیار محبوب است. شما می توانید در این کشور به زبان هلندی تحصیل رایگان داشته باشید در غیر این صورت، تحصیل به زبان انگلیسی مستلزم پرداخت شهریه می باشد. میانگین شهریه ها به شرایط تحصیل در هلند و مقطع، رشته و دانشگاه شما متفاوت است و میانگینی در حدود 12 تا 16 هزار یورو در سال را دارد.

 


سوالات متداول 

✔️ شرایط زندگی در هلند برای ایرانیان چگونه است؟

شرایط زندگی در کشور هلند برای ایرانیان به علت تسلط مردم هلند به زبان انگلیسی و تعداد مهاجرین بالای ایرانی در هلند بسیار مناسب است و میزان نژاد پرستی در این کشور بسیار پایین است.

✔️ شهر برتر برای زندگی در هلند کدام شهر می باشد؟

شهر آمستردام در هلند پر جمعیت ترین شهر این کشور می باشد و برای یافتن کار و زندگی مناسب است ولی شهرهای دیگر و کم جمعیت تر هلند نیز شرایط مناسب و امکانات کافی جهت زندگی دارند که هزینه های پایین تری نیز دارند.

✔️ درآمد مردم هلند چقدر است؟

حداقل حقوق سالیانه در کشور هلند 36000 یورو می باشد که برای پرداخت تمامی هزینه های زندگی و پس انداز کاملاً مناسب است.

✔️ کیفیت زندگی در هلند چگونه است؟

کشور هلند از بهترین کشورها از نظر کیفیت زندگی می باشد و از نظر خدمات درمانی ، آموزشی ، اجتماعی و رفاهی و امنیت بهترین شرایط را دارد. دو سوم مردم هلند با دوچرخه در شهر تردد می کنند که این موضوع نیز باعث پاکیزگی شهر و آب و هوای مناسب این کشور شده است.

✔️ آیا دانستن زبان هلندی در کشور هلند واجب است؟

یکی از معایب و بدی های مهاجرت و زندگی در هلند همین است که افراد لزوماً باید زبان هلندی را دیر یا زود یاد بگیرند چرا که بدون دانستن زبان هلندی قادر به تحصیل، فعالیت و کار در این کشور نخواهد بود و یا شرایط دشواری پیش روی آنها قرار خواهد گرفت.

سخن پایانی

شرایط زندگی در هلند ، هزینه های زندگی در هلند، مزایا و معایب زندگی در هلند، تجربیات زندگی در هلند، و معرفی بهترین شهر هلند برای زندگی در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. همانطور که اشاره شد هلند متقاضیان بسیار زیادی در دنیا جهت مهاجرت و زندگی دارد و به علت نرخ بیکاری پایین و نیاز به نیروی کار و مهاجر در حال حاضر کشوری مهاجر پذیر می باشد و قوانین خاص و متنوعی جهت مهاجرت افراد در نظر گرفته است. این کشور با توجه به رونق اقتصادی و پیشرفت صنعت از سرمایه گذاران بین المللی نیز استقبال می کند و شرایط مهاجرت را برای نیروی کار و نیروی جوان فراهم کرده است. یکی از بهترین روش های مهاجرت به هلند از طریق تحصیل می باشد و شاید سخت گیری هایی که بسیاری از کشورها دارند در کشور هلند وجود ندارد. کشور هلند همانطور که اشاره شد کشور پر هزینه ای نیز نمی باشد و هزینه های مهاجرت نیز به این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورها مناسب می باشد. موسسه ملک پور با بیش از صدها ویزای کشور هلند آماده کمک رسانی به شما عزیزان در خصوص اخذ ویزای هلند می باشد و آماده است تا با تجربه 16ساله خود در رسیدن شما به رویای خود که زندگی و اقامت کشور هلند می باشد کمک کند. جهت دریافت مشاوره تلفنی رایگان و بررسی شرایط خود جهت مهاجرت به هلند می توانید با ما تماس بگیرید. همینطور می توانید سوالات خود را نیز در بخش پرسش و پاسخ وب سایت مطرح کنید.

امتیاز 4.44 از 5 ( 38 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
ساماني
با سلام ممنون از مقاله بسيار خوب شما هزينه زندگي براي يك خانواده سه نفره در هلند چه ميزان مي باشد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب هزینه زندگی بستگی به نحوه زندگی شما و مخارج شما دارد اما از 1300 تا 1800 یورو در ماه خورد و خوراک و اجاره متغیر می باشد.
باوی
من قصد مهاجرت دارم از طریق ویزای تحصیلی به همراه همسرم لیسانس مهندسی کشاورزی رو دارم برای فوق لیسانس ادامه تحصیل بدم نیاز به زبان انگلیسی هست و اینکه چند ماه زمان می بره و هزینه به چه صورته اگر امکانش هست کاملا توضیح بدید ممنون میشم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. برای تحصیل باید مواردی همچون سطح زبان، شرایط سنی و ... شما نیز مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که مدرک زبان مطلوب را داشته باشید و شرایط سنی شما خوب باشد کمتر از 6 ماه کار شما انجام خواهد شد. هزینه های تحصیل شما حدود 10 تا 15 هزار یورو در سال خواهد بود که بسته به رشته و دانشگاه متغیر است.
Farid emam
با سلام، آیا امکان تحصیل در دوره لیسانس به زبان انگلیسی در دانشگاه های هلند می باشد. از لحاظ مقایسه هزینه زندگی و شهریه دانشگاه هلند نسبت به فنلاند چگونه است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله امکان تحصیل به زبان انگلیسی با یه مدرک زبان آیلتس 6 برای شما فراهم است و تقریبا هزینه های زندگی متوسطی در اروپا دارد و سطح هزینه ای هلند و فنلاند تقریبا برابر است.
فریبا
سلام . میخاستم بدونم هزینه تمکن مالی تحصیلی مقطع کارشناسی و ارشد در هلند چقدره و اینکه این مبلغ بلوکه میشه یا برگردانده میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز تمکن مالی در حدود ۱۲۰۰۰ یورو می باشد و پس از اخذ نامه تمکن مالی قابل برداشت است.
ماری
سلام وقت بخیر برای تحصیل تو مقطع دکتری نوروساینس سوئد را پیشنهاد میکنید یا هلند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با توجه به اینکه برای مقطع دکتری خدماتی ارائه نمی شود می توانید از مطالب موجود در سایت اطلاعات کسب نمایید. در ضمن انتخاب کشور به سلیقه شخصی هر فرد نیز بستگی دارد. یکی از مزیت های کشور هلند نسبت به سوئد این است که در هلند 90 در صد مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنندو همچنین اب و هوای هلن نسبت به سوئد بهتر می باشد.
رها محمدی
سلام و خداقوت. ممنون از مقاله خوبتون. برای مهاجرت به هلند آیا به همراه خانواده امکان پذیر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز روش های مختلفی جهت اخذ اقامت وجود دارد که شرایط شما بایستی بررسی گردد.
نجفی
سلام و عرض ادب میخواستم بپرسم هزینه های زندگی در هلند برای یک خانواده 4 نفره چقدر هست با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز هزینه زندگی برای یک خانواده ۴ نفره حداقل ۲ تا ۳ هزار یورو می باشد.
فیروزفر
واقعا عالی و قشنگه هلند، برای زندگی در این کشور شنیدم زبان انگلیسی کفایت میکنه، خواستم بدونم برای پاسپورتشم انگلیسی بلد باشیم اوکیه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. دوست عزیز برای دریافت پاسپورت هر کشوری شما باید به زبان بومی آن کشور آشنا باشید و زبان انگلیسی در این کشور نمی تواند منجر به دریافت پاسپورت گردد.
قاسم پور
سلام و عرض ادب من 44 سالمه و متاهل هستم و همسرم 40 ساله هستند تو ایران شرکتی در زمینه طراحی و معماری دارم و قصد داشتم کارم رو تو هلند گسترش بدم. آیا مسیری برای این موضوع هست که بتونم اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، شما می توانید از طریق روش نوآفرینی برای اقامت در هلند اقدام داشته باشید.
الهام
هزینه زندگی در هلند بیشتر هست یا اتریش و آلمان
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز. به طور کلی هزینه زندگی در این کشورها تقریبا در یک بازه قرار دارند ولی میزان هزینه واقعی زندگی بسته به سبک زندگی، شهر محل سکونت و ... متفاوت خواهد بود.
سحر
سلام برای هزینه تحصیل در کشور هلند یرای یک خانواده ۴ نفره کار کردن فقط یک نفر یعنی همسرم میتونه هزینه زندگی رو تامین کنه یا باید خودم هم کار کنم ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بستگی به شغل و درامد همسرتان دارد.بهتر است ما نیز بصورت پارت تایم کار کنید.
سهراب
سلام من 35 سالمه و لیسانس مدیریت دارم می خواستم بپرسم که هزینه تحصیل در هلند چقدره و هزینه زندگی دانشجویی به چه میزان است. همچنین برای امرار معاش به زبان انگلیسی کارمون راه میوفته؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز هزینه تحصیل در کشور هلند سالیانه حدود ۸ تا ۱۱۰۰۰ یورو می‌باشد که در صورت اینکه شما مشغول به کار شوید می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را تامین نمایید. هزینه زندگی برای یک نفر حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه می‌باشد همچنین با توجه به اینکه ۹۰ درصد مردم در کشور هلند به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند شما به راحتی می‌توانید با زبان انگلیسی به دنبال کار باشید.
یاسمین
سلام زندگی در هلند در گپکدام شهرش برای ایرانیان بهتر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. این موضوع به سلیقه و شرایط شما بستگی دارد و باید در این خصوص تحقیق کنید.
کاوه
سلام. من با زبان بومی هلند آشنایی ندارم ولی زبان انگلیسیم خوبه، شنیدم اکثر مردم هلند هم به انگلیسی صحبت میکنن، خواستم ببینم درسته و من با زبان انگلیسی به مشکل نمیخورم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، اغلب مردم کشور هلند به زبان انگلیسی مسلط هستند و به این زبان صحبت میکنند و عموما شما نیازی به زبان بومی در این کشور پیدا نخواهید کرد.
غرابی
سلام بنده 45 سالم و از طریق تحصیل میخواستم وارد محیط بشم و متاهل هم هستم ممنون میشم بفرمایید چه تمکن مورد نیاز هست و ایا امکان کار کردن رو دارن به عنوان همراه ایا هلند جز کشورهایی هست که مهاجر پذیر باشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. امکان اقدام برای شما وجود دارد ولی باید شرایط تحصیلی و زبان شما مناسب باشد. برای تمکن مالی باید حدود 15 هزار یورو بودجه در نظر داشته باشید ضمن اینکه همراه از ابتدا اجازه کار نخواهد داشت. در حال حاضر هلند هر ساله پذیرای دانشجویان و مهاجرین متعددی از سراسر دنیا است.
Mina
سلام خسته نباشید برای زندگی در هلند با شرایطی که گفتید یعنی نیازی به یادگیری زبان هلندی نیست که میگید اکثرا به زبان انگلیسی صحبت میکنند
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، اکثر مردم در کشور هلند به زبان انگلیسی مسلط بوده و به این زبان صحبت میکنند.
حسین
سلام، آیا مردم کشور هلند به زبان انگلیسی مسلط هستند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت میکنند.
انوری
سلام وقت شما بخیر هزینه زندگی با اجاره خانه برای یک خانواده چهار نفره چقدر است؟ و لطفا بفرمایید از طریق کدام روش مهاجرت همه خانواده همزمان می توانند باهم مهاجرت کنند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. حدود هزینه شما شاید حدود 2500 الی 3000 یورو در ماه باشد و شما از طریق نوآفرینی میتوانید با هم تشریف ببرید.
جعفری
سلام وقت بخیر از نظرتون هزینه های زندگی در هاند مناسبتر هست یا آلمان؟ و اینکه اگر برای هلند اقدام کنیم همراهمون اجازه کار داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز هزینه زندگی در المان پایین تر از هلند است. در هلند همراه می توانند اجازه کار را دریافت نمایند.
سما اللهی
سلام وقتتون بخیر باشه ببخشید شرایط زندگی در هلند به صورتی هستش ک من و دختر 3 ساله ام به تنهایی و باامنیت زندگی کنیم ایا با کار پاره وقت میتونم هزینه دو نفر را بدهم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با کار پاره وقت ممکن است نتوانید هزینه زندگی دو نفر را تامین نمایید.
مرجان طینه زاده
سلام ، من پرستارم و یک دختر دارم میخواستم ببینم برای مهاجرت به هلند اقدام کنم ؟؟؟ و چگونه میشود مهاجرت کرد ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز رزومه شما بایستی بررسی گردد. پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره رایگان با موسسه تماس بگیرید.
روجا شعبان زاده
سلام و عرض ادب الان برای روش نوآفرینی هلند نیازه زبان هلندی بلد باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز نیازی به یادگیری زبان هلندی نخواهید داشت.
حامد شهپری
درود بر شما در مورد استارت آپ هلند سوالاتی داشتم ، آیا میشه بصورت گروهی اقدام کرد و شما در زمینه بیزنس پلن به ما کمک میکنید؟ اگر بعد از یک مدت روی اون طرح کار نکنیم چه اتفاقی میفته؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. دوست عزیز پیشنهاد میکنیم از مشاوره رایگان با مشاورین استفاده کنید و با شماره 02149196000 تماس بگیرید.
برهانی منش
وقت بخیر بنده ۱۸سالمه و تازه کنکور دادم میخواستم ببینم هزینه زندگی برای یه نفر چقدر هست وایا امکانش هست بتونم هم کارکنم هم درس بخونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. حدود هزینه زندگی یک نفر 1000 یورو در ماه است و میتوانید در حین تحصیل مشغول به کار نیز شوید.
رحیم خانی
وقت بخیر مهندس صنایع هستم و ۴سال سابقه کار همسرم متخصص مغزواعصاب و۳۸سالشون هست کل دارایی ما ۴میلیارد هست ایا بااین شرایط میتونیم برای این کشور اقدام کنیم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام بله دوست عزیز امکان اقدام وجود دارد اما بایستی شرایط شما بررسی گردد.
مشاوره رایگان