برنامه مهاجرتیبرنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا - امتیازبندی لازم برای اکسپرس اینتری کانادا اکسپرس اینتری کانادا

6 نظر

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا، روش مهاجرت کاری به کانادا از طریق اسکیل ورکر، امتیازبندی لازم برای اکسپرس اینتری کانادا و نحوه اخذ اقامت و تابعیت کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار خواهد گرفت. خوبی این روش این است که پروسه اخذ اقامت از طریق اکسپرس اینتری 6 ماهه است، و در صورت قبولی از ابتدا منجر به اقامت دائم می گردد. به منظور مهاجرت از طریق کار به کانادا چه مدارکی نیاز است؟ آیا از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا می توان به اقامت و یا تابعیت کانادا دست یافت؟ حداقل امتیاز در برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا برای اخذ دعوتنامه دولت کانادا چه مقدار است؟ آیا امکان به همراه بردن خانواده نیز از این طریق وجود دارد؟ در مقاله ای که پیش روی شما عزیزان قرار دارد، سعی بر این نمودیم که به این قبیل سوالات پاسخ دقیق دهیم. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و و تخصصی در زمینه برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا، با کارشناسان و مشاوران موسسه ملک پور (MIE) تماس حاصل نموده و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند گردید. چنانچه اقدام به تکمیل فرم تماس بفرمایید می توانید از این طریق، تقاضای تماس با شما و دریافت مشاوره تلفنی رایگان نمایید.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد  راه های مهاجرت به کانادا


 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

  • آشنایی با کشور کانادا و شرایط برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا
  • اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا
  • برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا
  • اسکیل ورکر کانادا
  • سیستم امتیاز بندی برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا
  • شرایط اخذ ویزای همراه کانادا
  • مزایای برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا
  • معایب برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا
  • هزینه زندگی در کانادا
  • خدمات موسسه ملک پور در زمینه برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا
  • سوالات متداول در زمینه برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا
  • سخن پایانی درباره برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

تماس با ما

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

آشنایی با کشور کانادا و شرایط برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

افرادی که قصد اقدام از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا را دارند لازم است تا از شرایط عمومی کشور کانادا آگاهی های لازم را بدست آورند. کانادا کشوری بزرگ در شمال قاره آمریکا است که از پهناورترین کشورهای جهان محسوب می گردد. کشور کانادا دارای مساحت بسیار زیاد و در حدود ۱۰ میلیون متر مربع می باشد و جمعیت 37 میلیون نفری را در خود جای داده است. هنگامی که وسعت زیاد کشور کانادا و جمعیت کم آن نسبت به مساحت کل را در نظر بگیریم، نیاز این کشور به نیروی کار، به راحتی قابل درک و تصور می باشد. زبان رسمی کشور کانادا زبان انگلیسی می باشد، اما در برخی ایالت های آن همچون ایالت کبک، به زبان فرانسوی نیز تکلم می شود. پایتخت کشور کانادا شهر اتاواست و از دیگر شهرهای بزرگ و مهم این کشور می‌توان به تورنتو، ونکوور، آنتاریو، ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا، پرنس آیلند، نیو برانزویک و... اشاره کرد.

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

با توجه به نرخ پایین بیکاری (5.7 درصد) و نیاز این کشور به نیروی کار بین اللمللی، کانادا یکی از بهترین مقصد های جهان برای مهاجرت از طریق کار در طی سالیان اخیر می باشد. ورود به بازار کار کانادا از طریق روش اسکیل ورکر (Skilled Worker)، مبتنی بر امتیازبندی و سیستم اکسپرس اینتری کانادا می باشد. در این مقاله سعی بر این شده است که اطلاعات لازم را پیرامون برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد اسکیل ورکر و اکسپرس اینتری

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد اسکیل ورکر و اکسپرس اینتری

 

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد اسکیل ورکر و اکسپرس اینتری

اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا نوعی سیستم امتیاز بندی می باشد که افراد، بر اساس شرایط خود از جمله شرایط سنی، مدارک تحصیلی، مدرک زبان، پیشنهاد شغلی و سابقه کاری، مجموعه ای از امتیازات را دریافت می نمایند. اگر شخصی در این روش به میزان امتیازات مورد نظر برسد، علاوه بر دریافت ویزای کار کانادا می تواند اقامت دائم این کشور را نیز دریافت نماید. سپس با گذشت چند سال کار و زندگی در کانادا، می تواند تقاضای پاسپورت این کشور را به دولت کانادا بنماید. سیستم اکسپرس اینتری کانادا بهترین سیستم کاری در جهان است و کسانی که از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا اقدام به مهاجرت به این کشور می نمایند، می توانند به کار و تحصیل در کانادا مشغول شده و تمامی ویژگی های شهروند درجه یک کانادا را دارا باشند. افرادی که از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا به این کشور مهاجرت می کنند، می توانند با 5-3 سال زندگی و کار در این کشور و پرداخت حق بیمه و مالیات و تحت شرایطی، پاسپورت کانادا را دریافت نمایند. ادغام در فرهنگ کشور کانادا، تسلط بر زبان رایج از جمله شرایط اخذ پاسپورت و تابعیت کانادا می باشد.

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

همانطور که پیشتر نیز بیان شد، برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا بهترین روش جهت مهاجرت به کانادا از طریق کار خواهد بود. این سیستم بر اساس امتیاز بندی و به صورت آنلاین عمل می کند. برای اخذ ویزای کار کانادا، سه روش امتیاز بندی و اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد که هر سه این روش ها، تحت برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا عمل خواهند کرد. این سه روش به قرار زیر هستند:

  • Federal Skilled Worker Program (برنامه ایالتی اسکیل ورکر)
  • Federal Skilled Trades Program (برنامه ایالتی اسکیل ترید)
  • Canadian Experience Class (کلاس های تجربی کانادا)

 

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

در بین این سه روش، بی شک مهاجرت از طریق سیستم اسکیل ورکر بهترین نوع آن است. از این رو در ادامه این مقاله، بیشتر بر این روش اخذ ویزای کار کانادا تمرکز کرده و سعی در ارائه اطلاعات می نماییم. ضمن آنکه اطلاعات مختصری را نیز پیرامون دو روش دیگر، در خدمت شما سروران گرامی قرار می دهیم.

  • برنامه ایالتی اسکیل ورکر: در روش اسکیل ورکر کانادا، نیازی به سابقه کار متقاضی در کشور کانادا نمی باشد. این مهم یکی از برتری های روش اسکیل ورکر نسبت به دو روش دیگر اخذ ویزای کار کانادا می باشد و همین امر، روش اسکیل ورکر را به بهترین و اصلی ترین روش مهاجرت کاری از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا تبدیل کرده است. افراد بسیاری از سراسر جهان که افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا دارند، این روش مهاجرتی را بر می گزینند. این در حالیست که سایر برنامه های مهاجرتی از جمله برنامه ایالتی اسکیل ترید و کلاس تجربه کانادایی، نیاز به سابقه کار در کانادا و یا دریافت سرتیفیکیت از کشور کانادا دارد.
  • برنامه ایالتی اسکیل ترید: روش اسکیل ترید نیز از جمله روش های اخذ ویزای کار تحت برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا می باشد. چنانچه شخصی شرایط مهاجرت از این روش را داشته باشد، می‌تواند به اقامت دائم کانادا دست یابد. در روش اسکیل ترید، نیاز به مدرک تحصیلی نیست، اما می بایست یک پیشنهاد شغلی به مدت 1 سال در کشور کانادا داشته باشید و یا سرتیفیکیت هایی را که این کشور ارائه می نماید، اخذ نموده باشید.
  • برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کاناداکلاس های تجربی کانادا: همانطور که از نام این سیستم مشخص است، افرادی که می خواهند از این طریق و تحت برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا اقدام نمایند، باید تجربه کار در کانادا را داشته باشند. افرادی که از این طریق اقدام می نمایند، باید حداقل 1 سال را به صورت تمام وقت در کشور کانادا کار کنند. افرادی که دارای شغل پاره وقت هستند، باید به مدت 3 سال در شغل پاره وقت خود در این کشور مشغول بوده و همچنین زبان آن ها در سطح خوبی باشد. افرادی که از این طریق، موفق به اخذ ویزای کار کانادا می شوند نیز مستقیماً اقامت کانادا را دریافت می نمایند.

 

اسکیل ورکر کانادا

همانطور که پیش از این نیز خدمت شما عزیزان بیان شد، مهاجرت کاری از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا به سه شکل است که بهترین نوع آن، اقدام از طریق اسکیل ورکر خواهد بود. افرادی که از این طریق اقدام به مهاجرت نمایند، می توانند اقامت دائم کانادا را به دست آورند. در سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری کانادا، افراد بر اساس سن، مدرک تحصیلی، پیشنهاد و سابقه کاری و همچنین مدرک زبان، امتیازاتی دریافت می نمایند. در مرحله اول، حداقل امتیازات کسب شده باید ۶۷ از 100 امتیاز کل باشد. اگر شخص در مرحله اول این سیستم، به امتیازات لازم دست یابد، می تواند به سیستم جامع امتیاز بندی کاری کانادا که به آن Pool  یا استخر مجازی گفته می شود، وارد گردد. در بخش دوم، شرایط فرد با جزئیات بیشتری امتیازبندی خواهد شد. در مرحله دوم، اطلاعات و شرایط افراد در دو بخش ۶۰۰ امتیازی بررسی خواهد شد. در صورتی که شخص از حداقل امتیازات موجود، امتیاز بیشتری را دریافت نماید می تواند برای کار وارد کشور کانادا شود. هم اکنون در سال 2021 میلادی، حداقل امتیاز لازم جهت خروج از استخر و دریافت دعوتنامه، 464 امتیاز از ۱۲۰۰ امتیاز کل مرحله دوم می باشد. افرادی که از این حداقل امتیاز، امتیاز بیشتری را دریافت نموده اند، می توانند مجوز ورود به کانادا و کار در این کشور را دریافت نمایند.

سیستم امتیازبندی برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

افرادی که قصد دارند از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا اقدام نموده و اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند، باید امتیاز خود را تا حد امکان افزایش دهند. اگر شخصی بر اساس شرایط خود و یا در صورت تأهل، بر اساس شرایط همسر خود به امتیاز مورد نیاز در اسکیل ورکر تحت برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا دست یابد، موفق به اخذ اقامت دائم کانادا می شود. این امتیازات بر اساس سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کاری و شرایط مربوط به همسر و دیگر شرایط فرد، قابل کسب می باشند. علاوه بر این، افراد متقاضی ویزا از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا، باید از تمکن مالی لازم برخوردار باشند. این شرط بدان جهت می باشد که افراد پس از اخذ ویزای کانادا و ورود به این کشور، تا زمان یافتن شغل و کسب درآمد، توانایی اداره زندگی و پرداخت مخارج خود و خانواده خویش را داشته باشند. مبلغ لازم جهت اثبات تمکن مالی برای فرد اصلی حدود 12669 دلار کانادا می باشد و اگر همراه نیز با خود داشته باشد، باید برای هر همراه بین 2 تا 3 هزار دلار کانادا به این مبلغ اضافه نماید. در جداول زیر می توانید به تفکیک، امتیازات مربوط به بخش اول و امتیازات مربوط به بخش دوم را مشاهده کرده و امتیازات خود را بررسی نمایید.

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

  • امتیازات لازم برای بخش زبان (حداکثر 28 امتیاز):

امتیازات این بخش بر اساس مدرک زبان CLB سنجیده می شود. با استفاده از جدول ارائه شده می توانید نمره زبان آیلتس معادل CLB را مطالعه نمایید. افرادی که دارای دو مدرک زبان با حداقل نمره مشخص شده می باشند، از این بخش 4 امتیاز اضافه دریافت می نمایند. نکته حائز اهمیت در این بخش، اهمیت مدرک زبان می باشد. به طوری که افراد مسلط بر زبان اما فاقد مدرک زبان قابل قبول، امتیازی از این بخش به دست نمی آورند.

 

سطح زبان

معادل ایلتس

امتیاز Speaking

امتیاز Listening

امتیاز Reading  

  امتیاز Writing

 Clb9 و بالاتر

7- 7/5

6

6

6

6

Clb 8

6/5

5

5

5

5

Clb 7

6

4

4

4

4

Clb پایین تر از 7

5/5

0

0

0

0

 

متقاضیان عزیزی که نیاز به فراگیری و تقویت سطح زبان خود دارند، می توانند به لینک زیر مراجعه نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه محصول آموزشی موسسه ملک پور در زمینه آموزش زبان، اقدام نمایند.

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC)

  • امتیازات بخش سن (حداکثر 12 امتیاز):

اگر شخص در سن بین 18 الی 35 سال باشد، امتیازات بالاتری نسبت به دیگران دریافت خواهد کرد. افراد بالای 47 سال و بالاتر، در این بخش فاقد امتیاز می باشند.

 

سن

امتیاز

0-18

0

18-35

12

36

11

37

10

38

9

39

8

40

7

41

6

42

5

43

4

44

3

45

2

46

1

47 و بالاتر

0

 

  • امتیازات مربوط به میزان سابقه کاری:

هرچه سابقه کاری فرد بیشتر باشد، نشان دهنده مهارت وی در آن کار است. دقت داشته باشید که سابقه کاری بر حسب یک سال کامل و به معنای 12 ماه کاری محاسبه می شود. سابقه کاری فرد متقاضی در سیستم و برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا، باید مرتبط با رشته تحصیلی وی و در حیطه شغل انتخابی وی جهت اخذ ویزای کار کانادا باشد.

 

سال تجربه

امتیاز

1 سال

9

2-3 سال

11

4-5 سال

13

6 سال و بیشتر

15

 

  • امتیازات مربوط به مدرک تحصیلی (حداکثر 25 امتیاز):

بی شک هرچه شخص متقاضی ویزا، مدرک تحصیلی بالاتری را به خصوص در رشته های فنی و مهندسی ارائه دهد، می تواند امتیازات بیشتری از این بخش دریافت کند.

 

نوع تحصیلات

میزان امتیاز

دکتری و یا معادل آن

25

مدرک دانشگاهی در سطح فوق لیسانس و یا معادل آن

مدارک مشاغل تخصصی

(مانند پزشکی – دامپزشکی – دندانپزشکی –اپتومتری –حقوق – کایروپراتیک- داروسازی)

(مشاغل سطح A در NOC و مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات استانی)

23

یک مدرک و یا بیشتر مربوط به مقاطع بالاتر از دبیرستان از کانادا و یا معادل آنها

(یکی از مدارک باید حداقل دوره 3 ساله و یا بیشتر باشد)

22

مدرک بعد از دبیرستان برای دوره بیشتر از 3 سال (لیسانس) از کانادا یا معادل آنها

22

مدرک بعد از دبیرستان برای دوره 2 ساله از کانادا یا معادل آنها

19

مدرک بعد از دبیرستان برای دوره 1 ساله از کانادا یا معادل آنها

15

مدرک دیپلم دبیرستان کانادایی یا معادل آن         

5

 

  • استخدام هماهنگ شده در کانادا (حداکثر 10 امتیاز ):

اگر شخص بتواند در مشاغل رده صفر، A و B پیشنهاد شغلی دریافت نماید، می تواند 10 امتیاز اضافه در این بخش به دست آورد. این شغل می بایست به صورت تمام وقت باشد.

 

  • سازگار پذیری (حداکثر 10 امتیاز):

در صورتی که متقاضی اصلی، متأهل باشد شرایط همسر وی نیز می تواند شامل امتیاز باشد:

 

امتیاز

عامل سازگاری

5

سطح زبان همسر

(مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه در سطح CLB 4 یا بیشتر برای تمامی مهارت ها)

(مدرک تأیید شده و صادره در کمتر از 2 سال قبل)

5

تحصیلات قبلی شما در کانادا

(حداقل 2 سال تحصیلی تمام وقت را در کانادا)

5

تحصیلات قبلی همسر شما در کانادا

(حداقل 2 سال تحصیلی تمام وقت را در کانادا)

10

سابقه کار قبلی شما در کانادا

(حداقل 1 سال کار تمام وقت در کانادا با اجازه کار قانونی و شغل در سطح 0 یا A یا B در NOC)

5

سابقه کار قبلی همسر شما در کانادا

5

استخدام هماهنگ شده در کانادا

5

اقوام شما یا همسرتان در کانادا

(شامل: والدین، پدربزرگ یا مادربزرگ، فرزند، خواهر یا برادر، نوه، عمه، عمو، خاله، دایی، خواهرزاده، برادرزاده بالای 18 سال ساکن و مقیم کانادا یا شهروند کانادا)

 

چنانچه شخص متقاضی در مرحله اول، 67 امتیاز لازم از 100 امتیاز کل را بدست آورد، وارد سیستم جامع امتیازبندی یا استخر می شود. در این مرحله، شخص می تواند بر اساس شرایط شخصی خود، 600 امتیاز و بر اساس دریافت پیشنهاد شغلی رسمی از کشور کانادا، 600 امتیاز اضافه دریافت نماید. در جداول زیر، امتیازبندی های مربوط به بخش استخر را مشاهده می نمایید:

  • عوامل شخصی:

عوامل

امتیاز با همسر

امتیاز بدون همسر

سن

100

110

تحصیلات

140

150

زبان

150

160

تجربه کاریر کانادایی

70

80

 

  • شرایط همسر:

اگر شخص متأهل باشد، می تواند از طریق شرایط همسر نیز یک سری امتیازات اضافی را دریافت نماید.

 

عوامل امتیاز دهی 

امتیاز(حداکثر 40 امتیاز)

تحصیلات

10

زبان

20

تجربه کاری کانادایی

10

 

  • تطابق مهارت:

مهارت های شخص متقاضی، موجب دریافت امتیازاتی برای وی خواهد شد. این موارد نشان دهنده مهارت فرد در شغل خویش می باشد.

 

نوع تحصیلات

امتیاز

مدرک بالای لیسانس و زبان خوب

50

مدرک بالای لیسانس و تجربه کاری

50

تجربه کاری خارجی (خارج از کانادا)

50

تجربه کارخارجی با زبان خوب (CLB با سطح 7 و بالاتر)

50

با تجربه کاری کانادایی و تجربه کاری خارجی

50

مدرک مهارت (مخصوص شامل تجارت)

50

با مدرک مهارت و زبان خوب

50

 

  • امتیازات اضافه:

برخی ویژگی ها می تواند برای شخص، امتیازات اضافی را به ارمغان آورد. در جدول زیر می توانید این امتیازات اضافی را مشاهده نمایید.

 

عامل

امتیاز

برادر یا خواهری که در کانادا زندگی می کند (اقامت دائم یا شهروند)

15

مهارت های زبان فرانسه

30

تحصیلات عالیه در کانادا

30

استخدام هماهنگ شده (با داشتن پاسخ مثبت از بررسی تاثیربر بازار کار)

200

نامزدی PN

600

شرایط اخذ ویزای همراه کانادا

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

یکی از ویژگی‌های اقدام از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا این است که علاوه بر متقاضی اصلی، همسر و فرزندان زیر 18 سال وی نیز می توانند نائل به اخذ اقامت و تابعیت کانادا گردند. حتی در جدول امتیازبندی برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا نیز، شرایط همسر متقاضی اصلی مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیازآور می باشد. در این روش مهاجرتی، همسر و فرزندان متقاضی اصلی علاوه بر اینکه اقامت دائم کانادا را دریافت می نمایند، این اجازه را دارند که به تحصیل و کار در این کشور بپردازند. تحصیل فرزندان در صورتی که در مقطع مدارس باشند رایگان است. نکته مهم در خصوص اخذ ویزای همراه، موضوع تمکن مالی می باشد. متقاضی اصلی باید اثبات نماید که تمکن مالی مناسب و کافی برای حمایت از خانواده خود را داشته و می تواند از پس خرج و مخارج خانواده خود در این کشور بر آید.

مزایای برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا برای کار در این کشور، مزایای بسیاری دارد که بخشی از آن در گفتارهای پیشین خدمت شما عزیزان تشریح شد. پیش از این به مواردی همچون امکان اخذ اقامت به صورت خانوادگی و اخذ اقامت دائم کانادا اشاره شد. علاوه بر آنچه تا به حال متذکر شده ایم، می توان به موارد متعدد دیگری نیز به عنوان مزایای برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا و اقدام به اخذ ویزای کانادا از طریق آن اشاره کرد. از جمله این موارد عبارتند از:

  • کم هزینه بودن این پروسهسرمایه گذاری در استرالیا
  • داشتن حق کار، تحصیل و بیمه برای شخص و خانواده وی در کانادا
  • کیفیت بالای زندگی در کانادا
  • امنیت سرمایه گذاری و رشد اقتصادی بالای کشور کانادا
  • امکان زندگی در تمام ایالت های کانادا
  • عدم دخالت نظر آفیسر ویزا در سیستم صدور این نوع ویزا

معایب برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت از طریق کار به کشور کانادا و سیستم اکسپرس اینتری، علاوه بر مزایای متعددی که دارد ممکن است برخی معایب نیز داشته باشد. به صورت طبیعی تمام روش های مهاجرتی، یک سری مزایا و یک سری معایب را در خود دارند. معایب اقدام از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا را می توان این گونه برشمرد:

  • این پروسه نسبتاً سخت است، چرا که نیاز به مدرک زبان انگلیسی و مدارک تحصیلی معتبر دارد.سرمایه گذاری در استرالیا
  • پروسه اکسپرس اینتری کمی زمانبر است و نزدیک به حدود دو سال طول خواهد کشید.

نکته بسیار حائز اهمیتی که باید آن را در نظر داشت، این مهم می باشد که بر خلاف تمامی روش های مهاجرت از طریق کار در کشورهای مختلف، برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا این ویژگی منحصر به فرد را دارد که از همان ابتدا به متقاضی و خانواده وی، اقامت دائم کانادا را اعطا می نماید.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه های زندگی در کانادا برای افرادی که می خواهند از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا اقدام نمایند بسیار مهم است. هزینه های زندگی در شهرهای بزرگی چون ونکوور، تورنتو و مونترال کانادا به نسبت سایر شهرها، گران قیمت تر است. جالب است بدانید که هزینه زندگی در شهر اتاوا که پایتخت کشور کاناداست، از شهرهای که در بالا ذکر شد پایین تر می باشد. این مورد بر خلاف کشورهای اروپاییست که هزینه های زندگی در پایتخت های آنها، بالاتر از سایر شهر های کشور می باشد. به طور میانگین، هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ کانادا ماهیانه بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار کانادا برای یک خانواده چهار نفره است و اگر شخصی خود به تنهایی وارد این کشور شود، هزینه های زندگی وی ماهیانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار کانادا خواهد بود. این مقاله توسط موسسه ملک پور تهیه و تنظیم شده است و کپی برداری از آن شرعاً و عرفاً غیر قانونی می باشد. در جدول زیر می توانید میزان هزینه های کالاها و خدمات در شهر ونکوور، پایتخت کشور کانادا را مشاهده نمایید. دلیل انتخاب شهر ونکوور برای بررسی هزینه های زندگی در این بخش، این نکته می باشد که تعداد زیادی از ایرانیان که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، عموماً این شهر را برای زندگی انتخاب می نمایند.

 

کالا یا خدمات

هزینه ها به دلار کانادا

یک وعده غذایی در رستوران های ارزان

17.49

غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط

80.00

آب معدنی

1.77

نوشابه کوکا یا پپسی

2.04

یک قرص نان

3.10

یک کیلو برنج سفید

1.89

یک کیلو پنیر محلی

7.58

12 عدد تخم مرغ

4.01

یک کیلو سینه مرغ

6.97

یک کیلو گوشت گوساله

8.29

یک کیلو سیب، موز، پرتغال

0.84 ~ 1.76

یک لیتر بنزین

5.78

اینترنت 60 mbps یا بیشتر

73.00

هزینه ماهیانه مهد کودک

1270

 

همچنین در جدول زیر می توانید هزینه های اجاره و خرید ملک در کانادا را مشاهده نمایید:

 

خرید آپارتمان

قیمت بر اساس هر متر مربع به دلار کانادا

هر متر مربع در مرکز شهر

1.150.60

هر متر مربع در خارج از شهر

859.60

اجاره آپارتمان

هزینه اجاره ماهیانه به دلار کانادا

یک خوابه در مرکز شهر

2.029.25

سه خوابه در مرکز شهر

3.755.42

یک خوابه در خارج از شهر

1.602.25

سه خوابه در خارج از شهر

2.696.47

 

خدمات موسسه ملک پور در زمینه برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

موسسه ملک پور با در اختیار داشتن مشاور رسمی مهاجرت به کانادا، در طی مسیر مهاجرت به کانادا از روش های مختلف قانونی، به ویژه در تمام طول پروسه اقدام از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا، در کنار هم وطنان عزیزمان خواهد بود. تمامی مراحل تحت نظر موسسه ملک پور و دفتر این موسسه در شهر ونکوور کانادا قرار خواهد داشت. شما عزیزان می توانید همواره در تمامی مراحل، از خدمات موسسه ملک پور استفاده نمایید. همچنین می توانید از طریق اسکایپ و رزرو وقت، با مشاور رسمی کانادا جناب استاد افضلی، مشاوره مستقیم داشته باشید. جهت رزرو وقت مشاوره با ایشان می توانید با شماره های موسسه تماس گرفته و ضمن دریافت مشاوره اولیه رایگان به صورت تلفنی از مشاورین موسسه، درخواست خود جهت تنظیم جلسه مشاوره تخصصی با مشاور مهاجرتی کانادا را اعلام فرمایید.

 

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

پیشنهاد می گردد جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اقدام برای مهاجرت به کانادا و یا سایر کشور ها، از پکیج ویدیویی راهنمای گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت که محصولی از موسسه ملک پور می باشد، استفاده نمایید.

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا


اکسپرس انتری کانادا

پرسش: با سلام. مدرک زبان کافی برای داشتن امتیاز خوب در سیستم اکسپرس اینتری چیه؟

پاسخ:


سوالات متداول در زمینه برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا

پرسش: اسکیل ورکر کانادا چیست؟

پاسخ: اسکیل ورکر (Skilled Worker)، یک سیستم امتیاز بندی است که دولت فدرال کانادا برای جذب نیروی کار خارجی طراحی کرده است. در صورتی که در این سیستم امتیاز کافی کسب کنید می توانید اقامت دائم کانادا را کسب کنید.

پرسش: چه چیز هایی در اسکیل ورکر امتیاز دارد؟

پاسخ: مواردی همچون مدرک تحصیلی، سابقه کار، مدرک زبان و سن در برنامه اسکیل ورکر دارای امتیاز هستند.

پرسش: امتیاز بندی اسکیل ورکر کانادا در کدام سایت پیدا کنیم؟

پاسخ: برای محاسبه امتیازات خود می توانید به سایت رسمی دولت فدرال کانادا مراجعه کنید، یا به وبسایت هایی مثل وبسایت موسسه MIE مراجعه کنید که به عنوان مرجع مهاجرت هستند و جداول امتیازات کانادا را به فارسی ترجمه کرده اند.

پرسش: برای مهاجرت کاری به کانادا حداقل چند امتیاز لازم دارم؟

پاسخ: در مرحله اول باید از 100 امتیاز موجود حداقل 67 امتیاز کسب کنید. در مرحله دوم نیز حداقل 450 امتیاز مورد نیاز است.


_____________________ سخن پایانی درباره برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا _____________________

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا، شرایط مهاجرت و نحوه اخذ اقامت دائم کانادا از روش اسکیل ورکر تحت برنامه اکسپرس اینتری، امتیازبندی لازم برای اکسپرس اینتری کانادا و همچنین نحوه درخواست ویزای همراه در ویزای کار کانادا در این مقاله به صورت کامل خدمت شما عزیزان تبیین و مورد بررسی قرار گرفت. در این مقاله تا حد امکان سعی نمودیم پاسخ مناسب را به سوالات شما بزرگواران در زمینه برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا ارائه نماییم. با دریافت ویزای کاری کانادا می توان اقامت دائم این کشور را دریافت نمود. مشاوران برجسته موسسه ملک پور با عضویت در شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا (ICCRC) و تسلط بر قوانین مهاجرتی این کشور، آماده ارائه خدمات مشاورتی به شما عزیزان می باشند. در صورت تمایل به اقدام از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا، شما عزیزان می توانید با موسسه ملک پور تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند گردید. همچنین از طریق تکمیل فرم تماس، می توانید درخواست خود را جهت تماس ما با شما و دریافت مشاوره رایگان تلفنی اعلام نمایید. این امکان در اختیار شما قرار گرفته است که تمام سوالات خود را در مورد انواع و اقسام روش های مهاجرت و شرایط ویژه هر یک را در بخش "ثبت پرسش" در انتهای این مقاله مطرح نمایید تا مشاوران ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگو باشند.

امتیاز 5 از 5 ( 5 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
ستایش
فوق لیسانس عمران دارای مدرک جوشکاری بین المللی و سابقه کار به مدت ۲ سال در زمینه جوشکاری وبیمه دارم ،کارمند هستم وبیگه ۶ سال هم از انجا دارم میتونم از طریق اسکیل ورکر برای کار جوشکاری اقدام کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بیشتر و بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. اما مدنظر داشته باشید که سابقه کاری شما باید مرتبط به مدرک تحصیلی که ارائه می دهید باشد. پیشنهاد می کنم حتما با مجموعه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما توسط کارشناسان ما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید
عباس ناصحی
سلام و عرض ادب، ممنون از مقاله خوبتون. آیا از برنامه های مهاجرتی اکسپرس اینتری فقط برنامه اسکیل ورکر است که بدون داشتن جاب آفر امکان پذیر است؟! ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز خیلی متوجه سوال شما نشدم اما بصورت کلی برنامه مهاجرتی کانادا از طریق اسکیلد ورکر هم برنامه های استانی امکان پذیر است و هم برنامه مای اکسپرس اینتری که روال همه ایناها تقریباً به یک صورت کاملا امتیازی است و بدون داشتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر هم امکان پذیر می باشد. موفق باشید.
Ali
آیا برایskilled trade هم نیازی به امتیاز۶۷از۱۰۰دارم یا این امتیاز ۶۷از۱۰۰مال skill şirket است؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز این برنامه هم امتیازی است منتها امتیازات آن به نسبت اسکیلدورکر آسانتر است. ولی متاسفانه برای ایرانی ها خیلی سخت گیری می کنند و امتیاز نمی آورند. موفق باشید.
Ali
تشکر آیا روش skilled workers را برای ایرانیان سخت نمیگیرن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب خیر بصورت امتیازی است و اگر شرایط عمومی خوبی داشته باشید شانس موفقیت تان هم بیشتر است. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
نازنین شعبان پور
با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون من ۳۴ ساله هستم و کارشناسی ارشد معماری دارم و حدود ۱۰سال سابقه کار با بیمه دارم. دارایی در حدود یک میلیارد تومان و سطح زبانم متوسط هست. میخواستم بپرسم برای اقدام از طریق برنامه اکسپرس اینتری کانادا باید زبانم رو به چه حدی برسونم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز حداقل CLB مورد نیاز 7 است که معادل آیلتس 6.5 می باشد. ولی پیشنهاد می کنم برای اینکه شانس خود را افزایش بدهید برای نمرات زبات 7 به بالا تلاش کنید. موفق باشید.
Farzin
سلام اقای ملک پور عزیز اگه میشه در مورد سیستم Federal Skilled Trades Program هم یه سری توضیحاتی رو هم بدین ممنون میشم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برنامه تجاری ماهر فدرال(FSTP)، برای کارگران ماهری است که میخواهند بر اساس داشتن شرایط لازم در یک مهارت تجاری اقامت دائم شوند. حداقل نیازمندی ها: ♦️برای واجد شرایط بودن باید مهارت زبانی در هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را داشته باشید. ♦️حداقل دوسال تجربه کار تمام وقت( یا تجربه کار پاره وقت برابر با تاییم دوسال) در یک مهارت تجاری طی پنج سال قبل از درخواست دادن. ♦️دارای شرایط لازم برای آن مهارت تجاری که مطابق "طبقه بندی ملی شغلی" (NOC) تعیین شده باشند. بجز نیاز برای گواهی صلاحیت. ♦️ یک پشنهاد کاری استخدام تمام وقت برای مدت حداقل یک سال داشته باشید ♦️یا گواهی صلاحیت در آن تجارت ماهر صادر شده توسط یک مقام استانی ، منطقه ای یا فدرال کانادا داشته باشید. موفق باشید.
مشاوره رایگان