روش های اخذ اقامت کانادا

31 نظر

روش های اخذ اقامت کانادا در این مقاله بررسی شده است. 7 روش اصلی که به این روش ها عبارتند از

  • تحصیل در کانادا: از جمله روش هایی که منجر به اقامت موقت کانادا می گردد.
  • کار در کانادا: از روش های اصلی که منجر به اقامت دائم می گردد.
  • سرمایه گذاری: این روش نیز از روش های اصلی برای مهاجرت به کاناداست.
  • تولد: تولد در این کش.ور منجر به دریافت اقامت برای نوزتد می گردد.
  • ازدواج: اگر همسر شما اقامت و تابعیت این کشور را داشته باشد، می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید.
  • پناهنگی: از روش های پر خطر و پر ریسک که توصیه نمی گردد.
  • افراد فوق موفق: این روش مخصوص هنرمندان و ورزشکاران برجسته است که منجر به اخذ اقامت می گردد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد روش های مهاجرت به کانادا


 

یکی سریع ترین راه های اخذ اقامت دائم کانادا روش نو آفرینی کانادا است. در این برنامه شما  ایده بیزنسی جدید خود را راه اندازی می کنید. این ایده ممکن است بدون نیاز به سرمایه قابل توجهی باشد. برخلاف کارآفرینی، طرح نوآوری کانادا نیازی به تجربه مدیریتی ندارد. چنانچه در پایان مقاله سوالاتی در ذهن شما بدون پاسخ ماندند، می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ که انتهای مقاله قرار دارد وارد کنید و پاسخ را از مشاورین متخصص ما در موسسه ملک پور دریافت کنید. همچنین می توانید از طریق تماس با موسسه ملک پور با 15 سال سابقه درخشان در زمینه مهاجرت، مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید. علاوه بر این می توانید با تکمیل فرم تماس، از مشاورین ما در این موسسه درخواست مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد راه‌های اخذ اقامت در 10 دقیقه


 

تماس با مااقامت کانادا

شرایط اقامت در کانادا برای ایرانیان

ایرانی ها بحش قابل توجهی از مهاجران دارای اقامت دائم کانادا را تشکیل می دهند. پیام دولت فدرال کانادا حاکی از استقبال از مهاجران است. متقاضیان که به دنبال اخذ اقامت دائم کانادا از ایران هستند می بایست به عنوان نخستین گام به ارزیابی برنامه های مهاجرت و انتخاب بهترین راه برای رسیدن به موفقیت است.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد استارتاپ یا سرمایه گذاری کانادا


 

گزینه‌هایی مهاجرت به کانادا از ایران شامل:

  • برنامه اقتصاد فدرال
  • برنامه اقتصاد استانی
  • مهاجرت کبک
  • مهاجرت کسب و کار، از جمله ویزای راه اندازی کسب و کار
  • ابتدا اقامت موقت و سپس تبدیل به اقامت دائم
  • طرح اسپانسر خانواده

 

ویدیو موسسه MIE در مورد مقایسه کانادا یا امریکا


اطلاعیه: قوانین جدید اقامت کانادا

کانادا شرایط ویژه ای را برای ایرانیان ایجاد کرده، طبق این شرایط افراد می توانند با ویزای توریستی یا ویزای تحصیلی وارد کانادا شده و بعد از آن درخواست ویزای open work permit دهند.

شرایط این روش :

  • محدودیت سنی ندارد.
  • مدرک زبان نمی خواهد.
  • میزان تحصیلات و مدرک تحصیلی مهم نیست.

ویدیو موسسه MIE در مورد کانادا یا امریکا


ویدیو موسسه MIE در مورد اقامت 75 هزار دلاری کانادا


 

این ویزا یک ویزای 3 ساله است یعنی با تبدیل ویزای شما به ویزای کاری از طریق روش اپن ورک پرمیت ویزای توریستی و یا تحصیلی شما به ویزای کاری تبدیل می گردد، خوبی این روش تازه این است که، به دلیل محیا نمودن شرایط خاص برای ایرانیان، مراحل اداری در سفارت خانه به سرعت پیش می رود و از سختگیری ها برای اعطای ویزا کاسته شده است. اما از ایرادات این روش می توان به مشخص نبودن تمدید قطعی ویزا بعد از 3 سال اشاره داشت.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد قوانین جدید کانادا


برنامه اقتصاد فدرال

کانادا بزرگترین تعداد مهاجران تحت طبقه بندی اقتصادی را می پذیرد. در طول سه سال آینده بر تعداد افرادی که طبق این برنامه پیش می روند افزوده خواهد شد. بزرگترین در طبقه اقتصادی رده ماهر عالی فدرال است؛ جریان های مهاجرتی زیادی وجود دارد که باید هنگام در نظر گرفتن درخواست اقامت دائم کانادا از ایران در نظر گرفته شوند. برنامه های اقتصاد فدرال کانادا شامل:

  • کارگر ماهر فدرال
  • معاملات ماهر فدرال
  • برنامه تجربه کانادا

ویدیو موسسه MIE در مورد بهترین راه اقامت کانادا چیست؟


 

کانادا سیستم مهاجرتی برنامه اقتصادی فدرال خود را با بهره گیری از سیستم Express Entry اداره می کند؛ بسیاری از استان های کانادا هم رویکری مشابه را در پیش گرفته اند. اکسپرس اینتری سیستمی رقابتی است که متقاضیانی که امتیاز های بالاتری را کسب می کنند دعوت نامه ای برای ورود به یکی از برنامه های مهاجرتی کانادا دریافت می کند. این پروسه نزدیک به 2 ماه به طول خواهد انجامید. اکسپرس اینتری امتیازهایی که بر اساس پارامترهایی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری و مهارت زبان انگلیسی را ارزیابی می کند و در صورت پذیرش متقاضی به کانادا وارد می شود.

ویدیو موسسه MIE در مورد روش های اقامت کانادا


برنامه های استانی کانادا

  • مهاجرت انتاریو
  • مهاجرت کبک
  • مهاجرت آلبرتا
  • مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • مهاجرت مانیتوبا
  • مهاجرت نیوبرانزویک
  • مهاجرت نیوفاندلند
  • مهاجرت نوا اسکوشیا
  • مهاجرت ساسکاچوان
  • مهاجرت جزیره پرنس ادوارد

ویدیو موسسه MIE در مورد مقایسه کانادا و اتریش


 

مادامی‌که متقاضی شرایط اخذ اقامت به‌واسطه برنامه‌های استانی را نداشته باشد روش‌های دیگری نیز وجود دارد که ایرانیان بتوانند به اقامت کانادا برسند. به‌طورمعمول مهاجران ایرانی به‌صورت اقامت موقت به کانادا مهاجرت می‌کنند. مدت‌زمانی که مهاجران تحت عنوان اقامت موقت در کانادا هستند؛ محاسبه می‌شود و برنامه‌های تحت عنوان مجوز کار از طریق برنامه‌های موقت کارگر خارجی، برنامه تحرک بین‌المللی و.. صادر می‌شود و سپس انتقال به اقامت دائم نیز امکان‌پذیر می‌شود.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد راه های اقامت کانادا


انواع اقامت کانادا

کانادا از کشورهایی است که سالانه بیشترین مهاجر را می‌پذیرد. هرسال در حدود 200 هزار نفر اجازه دارند که تحت عنوان مقیم دائم وارد کانادا شوند. پس از تکمیل پروسه اقامت دائم کانادا آنها به شروع یک مرحله جدید از زندگی می‌پردازند. پس از دریافت اقامت دائم کانادا از تمام حقوق مشابه شهروندان کانادا برخوردار می‌شوند. انواعی از اقامت کانادا وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

اقامت موقت کانادا

اتباع خارجی برای ورود به کانادا با مقاصد موقت و کوتاه مدت ملزم به دریافت اقامت موقت کانادا خواهند بود. هنگامی که افراد با اهدافی مانند گردشگری، تحصیل، کار، اقدام به گرفتن اقامت کانادا به طور موقت می کنند، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا درخواست اقامت موقت را در چند دسته پردازش می کند:

  • ویزای اقامت موقت
  • مجوز های الکترونیکی سفر
  • دانش آموزان بین المللی
  • کارگران موقت
  • مجوز های اقامت موقت

ویدیو موسسه MIE در مورد راه های اقامت کانادا


اقامت دائم کانادا

اقامت دائم طی مهاجرت به کانادا قابل اخذ است. متقاضیان اقامت دائم کانادا شهروندان کشورهای دیگر هستند که به طرق مختلف وارد کشور کانادا شده و پس از سپری شدن مدت اعتبار اقامت موقت با رعایت شرایط امکان اخذ اقامت دائم مهیا می‌شود. دارندگان اقامت دائم علاوه بر حق مسافرت حق بهره‌گیری از خدمات اجتماعی مانند مراقبت‌های بهداشتی، زندگی، کار و تحصیل در هر نقطه از کانادا، امکان درخواست شهروندی با رعایت قوانین کانادا در سطوح فدرال، استانی و شهری نیز برای دارندگان اقامت دائم وجود دارد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد راه های گرفتن اقامت کانادا


اقامت کانادا از طریق کار

اقامت کانادا از طریق کار یکی از روش های مطمئن و امن برای دریافت اقامت و پاسپورت کانادا ست. به طور کلی افرادی که قصد کار در کشور کانادا را دارند یا بایستی از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت نمایند و یا از طریق برنامه استخدام نیروی کار ماهر دولت کانادا، ویزای کاری کانادا را دریافت کرده و پس از پیدا کردن شغل مربوطه اقامت دائم کشور کانادا را اخذ نمایند.

قبل از پرداختن به ویزای کار و اقامت از این طریق، قصد بر آن داریم که شرایط کار در کانادا و نرخ بیکاری در این کشور را تحت بررسی قرار دهیم. با توجه به تصویر نمودار ذیل نرخ بیکاری در کانادا در سال 2023 می باشد و بدین لحاظ این کشور می تواد مقصد مناسبی جهت مهاجرت از طرق کار باشد.

نمودار نرخ بیکاری کانادا 2023

اخذ اقامت کاری کانادا نیاز به سرمایه بزرگ ندارد اما شما باید بتوانید هزینه های زندگی خود را حداقل برای چند ماه اول ساپورت کنید. حداقل دستمزد ماهیانه در کانادا 2.284 دلار می باشد. اگر متقاضی کار در کانادا می باشید این نکته را در نظر داشته باشید که تنها با 3 سال کار کردن در این کشور قادر خواهید بود اقامت دائم این کشور را کسب نمائید و تنها پس از گذراندن 3 سال دیگر خواهید توانست شهروندی کانادا را اخذ نمائید. برنامه نیروی کار ماهر دولت کانادا (skilled worker)، امتیازی است. این برنامه برای مدیریت و تشخیص افراد متخصص و ماهر و ورود آنان به بازار کار کانادا در 12 ماه یا کمتر، طراحی شده است. افراد واجد شرایط برای ورود به خاک کانادا تحت عنوان سیستم رتبه بندی جامع (CRS) و با استفاده از یک سیستم مبتنی بر امتیاز (express entry) تعیین می شوند. بدین صورت که CRS، جهت ورود از طریق برنامه اکسپرس انتری، افراد را بر اساس عواملی که اداره شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) شناخته، مورد ارزیابی قرار می دهد و شامل دو مرحله اول و مرحله دوم (استخر مجازی pool) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ کار در کانادا می توانید به فایل های تصویری و صوتی که در قسمت ذیل قرار داده شده است، مراجعه نمائید.

در مرحله اول امتیازدهی پارامترهای سن، تحصیلات، مهارت ها و تجربه کاری، تسلط زبان فرانسوی یا انگلیسی و... برای هر فرد ارزیابی می گردد. یادآوری می شود که برای ورود به مرحله دوم، داشتن مدرک زبان حتی در صورت کافی بودن امتیاز سایر موارد، ضروری است.

امتیازات مرحله اول اسکیل ورکر کانادا با در نظر گرفتن حداکثر امتیازات هر بخش:

عنوان

توضیح

حداکثر امتیاز

سطح زبان

حداکثر CLB9 به بالا معادل آیلتس 7

28

تحصیلات

مدرک دکتری

25

تجربه کاری

6سال یا بیشتر

15

سن

18تا 35 سال

12

کار در کانادا

پیشنهاد شغلی تمام وقت با حقوق از کانادا

10

سازگار پذیری

سطح زبان همسر، تحصیلات در کانادا، حضور بستگان در جه یک نفر اصلی و یا همس در کانادا

10

مجموع امتیازات مرحله اول

100

 

اگر 67 امتیاز از 100 امتیاز این مرحله را کسب نمایید وارد مرحله دوم می شوید. در این مرحله تمام افرادی که وارد استخر شده اند به رقابت با یکدیگر پرداخته و مدارک و سوابق تحصیلی و مهارت های فردی آن ها با امتیازبندی جدید مورد ارزیابی قرار می گیرد. در این مرحله گزینه پیشنهاد کاری (Job offer) امتیاز بالایی دارد. امتیازات این مرحله از ۱۲۰۰ محاسبه می شود. دولت کانادا معمولا کف امتیازی بین ۴۱۵ تا ۴۷۰ را جهت خروج از استخر اعلام کرده است و برای افرادی که حداقل امتیاز را از سوی دولت کانادا دریافت نمایند قادر خواهند بود جهت دعوت برای برنامه اقامت دائم به این کشور اقدام نمایند. افراد باید طی ۶۰ روز فرم های مربوطه را تکمیل و مدارکشان را ارسال کنند. در صورت تایید مدارک، متقاضی موفق به اخذ ویزای کاری و اقامت دائم کانادا (Permanent residence) می شود. حداقل الزامات اولیه برای اقدام از این طریق و ورود به استخر:

 

شرایط ورود به استخر

توضیحات

سابقه کاری یک ساله طی 10 سال گذشته

مشاغل سطوح 0، A، B، C

سطح صفر برای بالاترین مشاغل مدیریتی

سطح A برای مشاغلی مانند مهندسین و وکلا که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند

سطح B برای مشاغلی که تماماً به تحصیلات دانشگاهی نیاز ندارد مانند تکنسین ها

سطح C برای مشاغلی که نیاز به مدارک تحصیلی ندارند مانند جوشکاری و برقکاری

سطح D مشاغل در سطح کارگری

حدقل نمره زبان

CLB

نمره 7

IELTS

نمره 6

سرمایه مالی

سالیانه

15000 دلار

متقاضیان همچنین باید از نظر سابقه کار، مدارک تحصیلی معادل سازی شده، سن (زیر 40 سال) و در صورت داشتن سابقه تحصیل در کانادا و یا امتیازات همسر، امتیازات لازم را کسب نمایند. همچنین ویدئوی آموزش جامع اقامت کاری دولت فدرال کانادا جهت رفاه حال شما عزیزان تهیه شده است، با مشاهده این ویدئو می توانید بدون نیاز به وکیل، شخصاً خودتان تمامی مراحل انجام پروسه اسکیلدورکر کانادا را انجام داده و در نهایت به PR کانادا دست یابید.

روش دیگری که برای گرفتن اقامت کانادا از طریق کار عنوان می شود، برنامه مهاجرتی آزمایشی آتلانتیک است. این برنامه برای کارگران ماهر خارجی مناسب است که قصد کار کردن در استان های نیوفاندلند، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا را دارند. در این روش پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در حوزه آتلانتیک و اثبات استطاعت مالی برای پوشش هزینه های خود و همراه در هنگام ورود به کانادا، الزامی است. متقاضیان از روش های زیر می توانند از این برنامه برای دریافت اقامت کانادا اقدام کنند:

  • برنامه فارغ التحصیلان بین المللی آتلانتیک:

افراد تحصیل کرده در حوزه آتلانتیک ( ۴ استان ذکر شده) و دارای حداقل مدرک دیپلم، مسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی؛

  • برنامه آتلانیتک برای افراد ماهر:

افراد با سابقه یک سال کار حرفه ای و یا مدیریتی، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی، حداقل گذراندن دوره دبیرستان در کانادا؛

  • برنامه آتلانتیک برای افراد دارای مهارت متوسط:

افراد دارای سابقه شغلی در مشاغلی که نیاز به مدرک دیپلم دارند، مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی، دارای حداقل مدرک دیپلم کانادا.

 PNP(Provincial Nomination Programs) گزینه ای دیگر جهت اخذ ویزای کار کانادا است. برخی استان های کانادا به حرفه ای خاص برای توسعه و رشد اقتصادی استان خود نیاز دارند. افرادی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری موفق به اخذ ویزا نشده اند، می توانند از روش استانی از کانادا اقامت دریافت کنند. برای مثال برنامه کاری دیگری با امتیازبندی متفاوت در استان کبک وجود دارد که فرد از طریق آن می تواند شرایط اقامت در کانادا و اقامت دائم این کشور را اخذ نماید.

گرفتن اقامت کانادا از طریق جاب افر

کانادا درخواست‌های اقامت دائم را از افرادی که دارای مهارت‌های و توانایی‌هایی مبتنی بر تجربه کاری که به اقتصاد کانادا کمک می‌کند را می‌پذیرد. جاب آفر و یا پیشنهاد کاری در کانادا می‌تواند چندین مسیر را برای اخذ اقامت دائم از طریق امتیازدهی اکسپرس اینتری را فراهم می‌کند. اگر متقاضی پیشنهاد شغلی یا جاب آفر داشته باشد می بایست به روز رسانی اکسپرس اینتری خود را انجام دهد اینگونه که:

  • تاریخ شروع
  • نام و آدرس کارفرما
  • شماره ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA)
  • ( NOC)کد طبقه بندی مشاغل

جاب آفر باید جدید باشد کمتر از یک سال از دریافت آن گذشته باشد. فرد متقاضی نمی تواند از همان درخواست که برای دریافت جاب آفر استفاده کرده برای اخذ مجوز کار هم استفاده کند. پیشنهاد شغلی می بایست به صورت کتبی ارائه شود فرد نباید عضو سفارت، کمیسیون عالی یا کنسولگری در کانادا باشد. جزئیات شغلی که به متقاضی پیشنهاد می شود اینگونه است که حقوق و کسورات مشخص است همچنین وظایف شغلی تعریف شده اند و ساعت کار و شرایط کار واضح است.

اقامت دائم کانادا با سیستم اکسپرس اینتری

در این بخش به نحوه عملکرد سیستم اکسپرس اینتری در راستای اخذ اقامت کانادا می پردازیم. اکسپرس اینتری یک سیستم آنلاین است که از آن برای مدیریت برنامه های مهاجرتی کارگران ماهر استفاده می کنیم 3 برنامه مهاجرتی وجود دارد که بواسطه اکسپرس اینتری مدیریت می شود:

  • برنامه تجربه کانادایی: برای کارگران ماهری که تجربه کار در کانادا را دارند و این تجربه می بایست تجربه کاری در سه سال پیش از درخواست را داشته باشند.
  • برنامه کارگران ماهر فدرال: برای کارگران ماهر با سابقه کار خارجی که معیار هایی مانند آموزش و سایر عوامل را رعایت کند.
  • برنامه تجارت ماهر فدرال: برای کارگران ماهر که در یک حرفه مهارت و تخصص دارند و واجد شرایط شناخته می شوند. این دسته از افراد می بایست یک پیشنهاد شغلی معتبر یا گواهی صلاحیت داشته باشند.

شرایط خاص تبدیل ویرای توریستی به کاری در کانادا

با توجه به تحولات کشور ایران در سال 2023 کشور کانادا شرایط خاصی را برای ایرانیان باز کرده، که می توانند با دریافت ویزای توریستی وارد کشور کانادا شوند، و در صورت پیدا کردن کار مناسب ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. نکته مهم این است که این ویزا می تواند به اقامت دائم نیز تبدیل گردد، اما نیازمند این است که 3 سال در این کشور کر کنید و مالیات پرداخت نمایید.

کار در کانادا

اقامت کانادا از طریق تحصیل

کشور کانادا دارای نظام آموزشی پیشرفته ای می باشد و در سطوح مختلف مدارس ابتدایی، متوسطه، کالج و دانشگاه، خدمات آموزشی با کیفیتی را ارائه می دهد. به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در سراسر جهان، خواستار و متقاضی تحصیل در سیستم آموزشی این کشور می باشند. بسیاری از افراد نیز که قصد گرفتن اقامت کانادا دارند، اهداف خود را در مسیر تحصیل در این کشور جستجو می نمایند. از این رو کشور کانادا، سالیانه پذیرای تعداد زیادی داوطلبان و محصلان از کشورهای مختلف می باشد. با توجه به زبان رسمی و رایج در این کشور، تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در دسترس می باشد. در جدول ذیل، فهرستی از 10 دانشگاه برتر کشور کانادا که در زمره برترین دانشگاه های جهان قرار دارند معرفی شده است:

ردیف

نام دانشگاه های کانادا

رتبه جهانی

1

University of Toronto

23

2

University of British Columbia

35

3

McGill University

69

4

University of Waterloo

76

5

Simon Fraser University

77

6

University of Alberta

102

7

University of Calgary

133

8

York University

145

9

Queen's University

149

10

Western University

155

سیستم آموزشی با کیفیت در کانادا شرایطی را فراهم کرده است که طی سال های اخیر، درخواست برای اقامت در کانادا از طریق تحصیل را افزایش داده است و دانشجویان بسیار زیادی با اخذ ویزای تحصیلی کانادا به این کشور ورود پیدا نموده و مشغول به تحصیل می گردند. هزینه تحصیل در کانادا در مقاطع عالی بسیار مقرون به صرفه می باشد. اخذ ویزای تحصیلی و اقامت کانادا در مقاطع مدرسه (زیر 18 سال)، کالج، لیسانس، فوق لیسانس، PHD امکان پذیر است. شما می توانید برای اخذ بورسیه تحصیلی نیز اقدم فرمایید. با یک پذیرش از مدرسه، کالج و دانشگاه های کانادا که عموماً نیازمند به یک مدرک زبان (برای کلاس 12 در حد 5.5 و برای لیسانس و ارشد 6.5) می باشند اقدام به دریافت اقامت کانادا نمایید، البته شرایط اقامت در کانادا و اخذ پذیرش کاندیشنال (بدون مدرک زبان) نیز از طریق موسسه ملک پور امکان پذیر می باشد و شما متقاضی مهاجرت به کانادا می توانید با سطح زبان زیر 6.5 هم برای تحصیل در کانادا اقدام کنید. در ادامه به صورت جزئی تر به تحصیل در مقاطع مختلف خواهیم پرداخت.

تحصیل در مدارس و دبیرستان های کانادا

تحصیل در مدارس کانادا به صورت دوره ابتدایی و راهنمایی تا سال ۸ ام تحصیلی ادامه داشته و دبیرستان از سال ۹ الی ۱۲ تحصیلی را شامل می شود. مدارس این کشور به دو صورت دولتی یا خصوصی می باشند که برای مقیمان تحصیل رایگان در کانادا امکان پذیر است. بنابراین مدارس کانادا شامل سه دوره ابتدایی و راهنمایی (مجموعاً 8 سال) و دبیرستان (4 سال) می باشد. اقامت دانش آموزان در خوابگاه (Boarding school) یا در کنار خانواده های کانادایی به صورت (Homestay) امکان پذیر است. البته برای یکی از والدین امکان اخذ ویزای ویزیتور کانادا نیز فراهم است تا به عنوان گاردین در کنار فرزند خود حضور داشته باشد. امکان اخذ ویزای توریستی کانادا 5 ساله صرفاً برای والدین فرزندان زیر 17 سال امکان پذیر است. هزینه تحصیل در مدارس از نرخ 17000 دلار کانادا برای مدارس دولتی تا 50000 دلار کانادا برای مدارش شبانه متغیر است. 

 تحصیل در دوره های کوآپ در کانادا

هدف از دور های کوآپ کانادا، کسب مهارت های لازم برای ورود به بازار کار است. از این رو افراد زیادی برای حضور در بازار کار، تمایل به شرکت در این دوره ها نظیر طراحی وب، طراحی اپلیکیشن، دیجیتال مارکتینگ، توریسم، هتل داری و... دارند. نیمه اول این دوره ها عموماً مربوط به تحصیل و نیم دیگر شامل کار تضمینی است که برخی از هزینه های فرد را پوشش می دهد. این دوره های اینترشیپ، دوره های کارورزی هستند که افراد پس از گذراندن آن قادر به اشتغال در شرکت ها خواهند بود. اطلاعات تکمیلی من باب دوره های کوآپ کانادا در لینک زیر ارائه شده است:

تحصیل در مقطع pathway در کانادا

این دوره برای افرادی که شرایط لازم برای ورود به دانشگاه را نداشته باشند و از نظر مهارت زبانی نیاز به ارتقا دارند، مناسب می باشد.

تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا

طول این دوره 4 سال می باشد و از ملزومات آن، داشتن مدرک دیپلم است. MBA، علوم کامپیوتر و مهندسی از جمله رشته های پرطرفدار این دوره هستند. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی کانادا در مقطع لیسانس به طور میانگین 22 هزار دلار کانادا (20،540 دلار آمریکا) است. بخشی از این هزینه توسط کمک هزینه های تحصیلی جبران می شود. همچنین دانشجویان اجازه 20 ساعت کار در هفته را نیز دارند.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کانادا

میانگین هزینه این دوره 1-2 ساله برای دانشجویان بین المللی 17000 تا 25000 دلار کاناداست. همچنین می توان در کنار 30 ساعت کار در هفته، بخشی از هزینه ها را پوشش داد.

تحصیل در مقطع دکتری در کانادا

شرایط تحصیل در دانشگاه های مقاله محور و معدل محور متفاوت است. اما به طور کلی تحصیل در این دوره نیازمند تعیین یک استاد راهنما یا سوپروایزر، IELTS با نمره بالا، سوابق تحقیقاتی و معدل خوب می باشد. دانشجویان این مقطع فرصت 30 ساعت کار در هفته را دارند. جهت اخذ اقامت دائم کانادا پیشنهاد می شود در حین انتخاب رشته تحصیلی، بازار کار پس از تحصیل را نیز مدنظر بگیرید.

چنانچه قصد ادامه تحصیل دکتری در کانادا را دارید باید به شرایط سنی مناسب و گپ تحصیلی کم (کمتر از 7-6 سال) و سطح زبان IELTS بالای 6.5 توجه داشته باشید.

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیل در کانادا عبارتند از:

  • آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات
  • پاسپورت معتبر حداقل دارای 6 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • مدرک زبان مورد نیاز
  • پذیرش تحصیل دانشگاه
  • پرداخت هزینه تحصیل
  • گواهی اثبات تمکن مالی یک سال زندگی و تحصیل در کانادا

دانشجویانی که دوره تحصیلی آنان 3 الی 8 ماه به طول می انجامد، به همین میزان پس از تحصیل اجازه دارند در کانادا اقامت داشته و به دنبال کار باشند. دانشجویانی که طول دوره تحصیل آن ها بیش از 3 سال است، فرصت جستجوی کار تا حداکثر 3 سال را دارند.

همچنین برخی دانشگاه ها در برخی استان های کانادا برنامه های مهاجرتی را ترتیب داده اند که دانشجو به طور تضمینی پس از اتمام تحصلات در کشور کانادا، اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل، یا امتیاز لازم برای آن را بدست خواهد آورد. 

اقامت کانادا با استارتاپ

 استارت آپ یکی از برنامه هایی است که متقاضیان به منظور اخذ اقامت کانادا در آن شرکت می کنند. اما بواسطه استارت آپ چگونه اقامت اقامت کانادا را بگیریم؟ متقاضیان برای واجد شرایط بودن شرکت در استارت آپ کانادا می بایست 4 شرط را رعایت کنند. شرایط اقامت در کانادا از طریق استارت آپ شامل موارد زیر می باشد:

  • داشتن یک کسب و کار واجد شرایط
  • داشتن نامه پشتیبانی از یک سازمان مشخص
  • الزامات زبان را برآورده کند
  • منابع مالی کافی و اثبات توانایی هزینه زندگی در کانادا پیش از منعقد شدن کسب و کار

مادامی‌که متقاضی بخواهد در یک صندوق ریسک‌پذیر کانادایی باید حداقل 200 هزار دلار کانادا را سرمایه‌گذاری کند ولی اگر سرمایه‌گذاری از طرف یک گروه سرمایه‌گذار کانادایی تعیین‌شده باشد؛ می‌بایست دست‌کم 75 هزار دلار کانادا را سرمایه‌گذاری کند. متقاضیان نیازی به تضمین مالی سرمایه‌گذاری ندارند چراکه می‌بایست دریکی از این برنامه‌های سرمایه‌گذاری و استارت آپ پذیرفته شوند. متقاضیان می توانند ابتدا بواسطه مجوز کار موقت به کانادا وارد شوند و به شرکت در استارت آپ بپردازند و پس از واجد شرایط شدن برای اقامت دائم از آن بهره ببرند.

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از راه های اخذ اقامت کانادا است. شرایط اقتصادی کانادا به گونه ای است که موجب سرمایه گذاری کشورهای متفاوت در بخش های مختلف این کشور شده است. روش های سرمایه گذاری زیادی در کانادا موجود است که در برخی استان ها نیاز به سرمایه گذاری بالا یعنی 400 هزار دلار به بالا می باشد، اما برخی استان ها هستند که با سرمایه گذاری های بسیار محدودتر مثلا50 هزار دلار، یا 75 هزار دلار است. بعد از یک الی 1.5 سال می توانید اقامت کانادا را دریافت کنید، و بعد از آن در هر ایالتی که مایل باشید مشغول به کار و زندگی باشید. برای اقامت 75 هزار دلاری در برنامه استانی نیاز به سابقه مدیریت می باشد معمولا پروسه این فرایند ها بسیار سریع است، و زیر یک ماه جواب بررسی پرونده شما داده می شود. و زیر 10 ماه فرایند مهاجرت شما به نتیجه خواهد رسید. بررسی شاخص های اقتصادی ما را بیشتر با شرایط اقتصادی این کشور آشنا می کند: نرخ رشد اقتصادی، بیانگر تولید ناخالص داخلی یک کشور طی یک سال گذشته است.

نمودار رشد اقتصادی کانادا

حفظ دارایی افراد و امنیت آن در کشور کانادا، یکی از مهم ترین موضوعات قابل توجه سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در کانادا است. کشور کانادا با نرخ مصادره اموال، حمایت خود را از سرمایه گذاران خارجی اعلام می کند. همچنین، کشور کانادا از نظر فساد مالی نیز در شرایط مطلوبی برای سرمایه گذار قرار دارد. برای سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا، می توان از دو برنامه زیر اقدام کرد که هر دو از سیستم امتیازبندی بر اساس سابقه کاری، میزان دارایی، مدارک زبان، بیزینس پلن و... استفاده می کنند:

  • سرمایه گذاری از طریق برنامه BASE
  • سرمایه گذاری جدید REGIONAL و PILOT

در جدول زیر شرایط لازم هر یک بیان شده است:

شرایط لازم

BASE

REGIONAL

میزان سرمایه

سرمایه گذاری 200 هزار دلاری کانادا

سرمایه گذاری 100 هزار دلاری کانادا

میزان تمکن

600 هزار دلار کانادا

300 هزار دلار کانادا

سابقه کاری

حداقل 3 سال سابقه مدیریت در 10 سال گذشته

حداقل 3 سال سابقه مدیریت در 5 سال گذشته

مدرک زبان

مدرک زبان حداقل در سطح CLB 4

مدرک زبان حداقل در سطح CLB 4

محل سرمایه گذاری

در هر نقطه از استان بریتیش کلمبیا

سرمایه گذاری در مناطق از پیش تعیین شده با جمعیت زیر 75000 نفر

حداقل امتیاز

120 امتیاز از 200 امتیاز

140 امتیاز از 200 امتیاز

روش های سرمایه گذاری کانادا در ایالت های مختلف، متفاوت است که هر کدام شرایطی دارد. از جمله:

  • سرمایه گذاری در ایالت کبک کانادا

    • کسب اقامت کانادا با سرمایه گذاری مبلغ 800.000 دلار کانادا در ایالت کبک و نشان دادن دارایی بیش از 3.000.000 دلار کانادا؛
    • بازگشت مبلغ سرمایه گذاری شده به سرمایه گذار پس از 5 تا 7 سال؛
    • اقامت 5 ساله کانادا و شرط حضور 6 ماه از سال در کشور کانادا؛
    • بدون نیاز به ارائه بیزینس پلن؛
    • امکان کسب اقامت دائم با سرمایه گذاری کمتر (حتی 200000 دلار کانادا البته به صورت غیر قابل بازگشت)
  • سرمایه گذاری در ایالت های منیتوبا و ساسکاچوآن کانادا

    • سرمایه گذاری 100000 دلاری کانادا و پرداخت 100000 دلار وثیقه به دولت؛
    • الزام مالکیت شخص سرمایه گذار بر تمام سهام بیزنس؛
    • صدور اقامت 2 ساله و اقامت دائم پس از 5 سال؛
    • نیاز به طرح تجاری (Business plan)؛
    • طولانی شدن پروسه اقامت (3 تا 4 سال).
  • سرمایه گذاری در ایالت نیوبرانزویک کانادا

    • نیاز به 150 هزار دلار سرمایه گذاری
    • دریافت اقامت موقت کانادا با امکان تبدیل به اقامت دائم یا PR
    • آیلتس 5 در تمامی زیربندها

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا یکی از ایالت‌های یکی از محیط‌های تجاری دلپذیر در کانادا است. سرمایه‌گذاری در این استان در کانادا (BC) به دلیل سهولت در راه‌اندازی کسب‌وکار شناخته‌شده است. متقاضیان و سرمایه‌گذارانی که به دنبال فرصت رشد هستند می‌توانند از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی به اقامت کانادا دست یابند. مراحل مهاجرت سرمایه‌گذاری در بریتیش کلمبیا ایزگونه است که ابتدا می‌بایست در مورد الزامات ورود به پروسه سرمایه گرازی و کارآفرینی و برآورده کردن شرایط مطمئن شد. سپس در مرحله بعد به ارسال ثبت‌نام آنلاین به‌عنوان یک پیش برنامه شناخته می‌شود. پس از 4 ماه از دریافت دعوت رسمی ارائه یک برنامه آنلاین که شامل طرح کسب‌وکار جامعی می‌شود که از ایده‌ای نوآورانه نشئت گرفته است. در مرحله بعدی که ورود به فرایند ارزیابی خواهد بود مصاحبه نیز صورت می‌پذیرد. درصورتی‌که درخواست مهاجرت سرمایه‌گذاری تأیید شود متقاضی به مرحله‌ای می‌رسد که قرار دارد پروژه را امضا نموده و مجوز کار قابل دریافت خواهد شد. در مراحل پیش رو نوبت به قدم‌هایی در راستای ماندگار شدن در بریتیش کلمبیا و رسیدن به اقامت دائم برداشته می‌شود. متقاضی در 100 کیلومتری پروژه خود اقامت خواهد کرد و مدیریت و ایجاد پروژه از 18 تا 20 ماه به طول خواهد انجامید. ارائه گزارش نهایی و به تأیید رسیدن نماینده استانی، درخواست اقامت دائم همراه با اعضای خانواده واجد شرایط بودن و درنهایت اخذ اقامت دائم کانادا به‌واسطه سرمایه‌گذاری در استان بریتیش کلمبیا امکان‌پذیر خواهد شد.

اقامت کانادا از طریق کارآفرینی در استان آنتاریو

علاقه‌مندان و متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکار و کارآفرینی در انتاریو می‌بایست ابتدا یک شریک تجاری کانادایی بیابند چراکه داشتن یک شریک تجاری به متقاضی این امکان را می‌دهد که درخواست اقامت دائم خود را مطرح نماید.فرآیند کارآفرینی در کانادا یک فرایند دو مرحله‌ای است. ابتدا متقاضی تمایل خود برای کارآفرینی در انتاریو را با ارسال ایمیل نشان می‌دهد. در صورت دعوت متقاضی می‌تواند درخواست کارآفرینی خود را ارسال نماید و همراه شریک تجاری (در صورت وجود) در مصاحبه‌ای الزامی شرکت می‌کنند و درصورت پذیرفته شدن درخواست توافق‌نامه بین طرفین به امضا درمی‌آید. متقاضی با مراجعه به IRCC(Refugees and Citizenship Canada) می‌توانند نسبت به مجوز کار موقت خود اقدام کنند و کسب‌وکار و کارآفرینی خود را استارت بزنند. متقاضی از زمانی که به آنتاریو وارد می‌سود به مدت 20 ماه فرصت دارد که کسب و کار خود را راه‌اندازی کند و گزارش نهایی را ارائه نماید. مادامی‌که پروژه کارآفرینی متقاضی تمام شرایط را برآورده کند، متقاضی با ارائه مدارکی می‌تواند درخواست اقامت دائم خود را مطرح نماید.

اقامت در کانادا از طریق کارآفرینی در جزیره پرنس ادوارد

کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار در جزیره پرنس ادوارد می تواند منجر به کسب اقامت دائم شود. با نشان دادن سابقه کار مرتبط و سرمایه گذاری های بین 75 الی 150 هزار دلار کانادا می توان توسط این روش اقامت کانادا گرفته و ضمنا در کارافرینی سرمایه گذاری شما برای خود شما می ماند. در روش کارافرینی نیز پروسه ای 10 تا 11 ماهه پیش رو خواهید داشت و همچنین مدرک زبان ابلتس حداقل 4 تا 5 لازم است. در روش کار افرینی ابتدا اقامت 2 ساله داده می شود و پس از سرمایه گذاری 75 هزار دلاری و‌ راه اندازی کار اقامت دائم داده میشود. سن او در زمان درخواست 25 الی 44 سال باشد. مهارت مدیریتی قابل انتقال و تجربه و سابقه شغلی یا مالکیت تجاری پیشین و برآورده کردن الزامات مهارت زبان معادل CLB/NCLC 4و شرکت در مصاحبه ای که توسط کارکنان اداره مهاجرت انجام می شود. در نهایت برآورده کردن شرایط و ضوابط قرارداد با اداره مهاجرت از شرایط مطرح کردن درخواست اقامت دائم بواسطه کارآفرینی در جزیره پرنس ادوارد است.

اقامت کانادا از طریق کارآفرینی در استان نوا اسکوشیا

صاحبان باتجربه مشاغل یا مدیران ارشد که قصد کسب اقامت کانادا به‌واسطه کارآفرینی در استان نوا اسکوشیا رادارند می‌توانند یک کسب‌وکار جدید را راه‌اندازی کنند و یا حتی به خرید یک بیزینس در این استان بپردازند. پس از یک سال از راه‌اندازی کسب‌وکار می‌تواند درخواست اقامت دائم خود را مطرح نماید. شایستگی بهره‌گیری از اینچنین فرصتی این‌گونه است که فرد دارای شرایط زیر باشد:

  • سن بیشتر از 21 سال
  • متقاضی قصد اقامت دائم وزندگی در نوا اسکوشیا را داشته باشد درحالی‌که مالک و مدیر یک کسب‌وکار در آنجاست
  • اثبات دارایی خالص بالغ‌بر 600 هزار دلار
  • متقاضی بتواند دست‌کم 150 هزار دلار کانادا از دارایی خود را برای ایجاد تجارت و کارآفرینی در نوا اسکوشیا سرمایه‌گذاری کند.
  • دست‌کم 3 سال تجربه مدیریت فعال و مالکیت یک کسب‌وکار حداقل یک سوم) مالکیت و یا بیش از 5 سال تجربه در نقش مدیریت ارشد کسب‌وکار؛
  • دارای حداقل نمره 5 در مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • دریافت دعوت‌نامه در پاسخ به درخواست ایجاد کسب‌وکار یا کارآفرینی در استان نوا اسکوشیا

گرفتن اقامت کانادا از طریق کار شرکت

اگر شما در ایران بیزینس یا شرکتی دارید می توانید در کانادا نیز شعبه ای جدید از کسب و کار خود را ایجاد کنید و یا افرادی که در بیزنس دیگری مدیر سطح بالایی بوده است میتواند از طریق این روش اقدام کند. در روش کار شرکت نیازی به ارائه مدرک زبان نبوده و همسر و فرزندان زیر 22 سال خود را می توانید به عنوان همراه با خود به کانادا آورده و اقامت بگیرید. پروسه این روش کمتر از 10 تا 11 ماه زمان بر خواهد بود. گفتنی است شما باید نشان دهید که در ایران بیزنسی واقعی دارید. 

اقامت کانادا از طریق خوداشتغالی

برنامه خوداشتغالی به متقاضیان اجازه می‌دهد که تحت عنوان یک فرد خود اشتغال به کانادا وارد شوند و اقامت دائم دریافت نمایند. افرادی که قصد ورود به این برنامه رادارند باید دارای تجربه مرتبط در فعالیت‌های فرهنگی یا ورزشی باشد و بتواند فعالیت فرهنگی و ورزشی خود را در کانادا پیگیری کند. برای واجد شرایط بودن شرکت در برنامه خوداشتغالی و اخذ اقامت به‌واسطه آن متقاضی می‌بایست شایستگی خود را نشان دهد.

  • تجربه مرتبط با خوداشتغالی مورد درخواست
  • به خوداشتغالی در کانادا تمایل داشته باشد
  • رعایت معیارهای انتخاب برنامه
  • دارا بودن شرایط پزشکی، امنیتی و دیگر شرایط را داشته باشد.

اخذ اقامت کانادا با خرید ملک

در بحث خرید ملک در کانادا این سوال پیش می آید که چگونه اقامت کانادا بگیریم. در پاسخ به این پرسش به بررسی آن می پردازیم. در حال حاضر هیچ گزینه مهاجرتی برای خرید ملک در کانادا وجود ندارد. درنتیجه، متقاضیان این نوع از سرمایه گذاری نمی‌توانند به‌تنهایی با خرید ملک مسکونی، تجاری یا صنعتی به کانادا مهاجرت کنند و شرایط اقامت در کانادا و نهایتا اقامت کانادا را کسب کنند. بااین‌حال، داشتن دارایی در کانادا بازتابی از وابستگی متقاضی به این کشور است. اگر متقاضی بتواند نشان دهد که در خانه کانادایی خود زندگی کرده‌ ومحل اقامت اورا ثابت کند. بنابراین خرید ملک در کانادا نمی تواند تعیین کننده اقامت دائم باشد ولی نکته مثبتی است که می تواند تاثیر گذار باشد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد چطوری اقامت کانادا را بگیرم


اقامت کانادا از طریق ازدواج

برای دریافت اقامت کانادا از طریق ازدواج ابتدا باید شرایط و قوانین ازدواج را در کشور کانادا مورد مطالعه قرار داد. اگر همسر قانونی فرد متقاضی، ساکن یا شهروند کانادا باشد، می تواند تحت حمایت مالی وی، درخواست اقامت نماید. در این جا منظور از همسر، پارتنر یا شریک زندگی می باشد که می تواند هم جنس نیز باشد. از الزامات همسر کانادایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد؛
  • حداقل 18 سال داشته باشد؛
  • حداقل تا 3 سال از پس هزینه های جاری همسر خود بر بیاید؛
  • فاقد بدهی به دولت باشد؛
  • ساکن کانادا باشد و همسر او نیز پس از ازدواج ساکن آنجا شود؛
  • مالیات های خود را پرداخته باشد؛
  • طی سه سال گذشته حداقل یک سال با هم زندگی کرده باشند؛
  • اسپانسر در حال حاضر همسر دیگری نداشته باشد؛
  • تعهد به حمایت مالی فرد متقاضی برای 3 سال (حتی در صورت طلاق)؛
  • شخص اسپانسرشونده نیز باید حداقل 16 سال داشته و متعهد شود که برای استقلال مالی خود تلاش کند.

شما می توانید با استفاده از فایل های صوتی و تصویری زیر اطلاعات جامعی درمورد اقامت کانادا از طریق ازدواج بدست آورید.

اقامت کانادا و اخذ تابعیت از طریق تولد

اقامت کانادا و اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور کانادا مبتنی بر سیستم خاک می باشد. بدین ترتیب نوزادی که در خاک کانادا به دنیا می آید، تابعیت این کشور را دریافت می کند. باور غلط بر این است که به واسطه تولد فرزند، پدر و مادر نیز اقامت کانادا را دریافت می کنند و با دریافت یک ویزای توریستی کانادا و تولد فرزند در این کشور می توانند موفق به دریافت اقامت کانادا گردند. هر چند که می توان از طرق دیگر جهت اقامت والدین نیز اقدام نمود؛ به این صورت که فرزندان پس از سن 18 سالگی قادر خواهند بود جهت اسپانسر شدن والدین و حتی پدربزرگ و مادربزرگ خویش اقدام نمایند. فرزند پس از 18 سالگی می تواند والدین و حتی پدربزرگ و مادربزرگ خود را حمایت مالی کرده و اقامت کانادای آن ها را فراهم کند.

پروسه اقامت از طریق تولد فرزند یک پروسه طولانی و پرهزینه است که اگر از طریق وکیل مهاجرت و اصول آن انجام نشود ممکن است بی نتیجه بماند. ویدئوی تولد که توسط جناب استاد ملک پور تهیه شده، می تواند اطلاعات شما را دراین زمینه افزایش دهد.

اقامت کانادا از طریق پناهندگی

اقامت کانادا به واسطه پناهندگی یکی از طرق اشتباه مهاجرت به این کشور می باشد که عملاً آثار اقامتی برای فرد متقاضی این روش در پی نخواهد داشت. اگر کسی در کشور خود به واسطه عقیده اش، رنگ پوست، مذهب و تفکرات سیاسی اش مورد شکنجه قرار بگیرد، ترس از بازگشت به کشور و مرگ را دارد، می تواند اقدام به اقامت کانادا از طریق پناهندگی نماید. متقاضیان مهاجرت از طریق پناهندگی عموماً از راه های غیرقانونی و قاچاق اقدام می کنند که دارای ریسک های جانی و مالی زیادی در طی مسیر است و برای اثبات ادعاهای خود دست به دامان دروغ شده که با عزت و شأن انسانی در تضاد است. در ویدئوی زیر، مدیریت موسسه ملک پور، پیرامون پناهندگی و خطرت و ریسک های آن، نکاتی را بیان می دارند.

لازم به ذکر است موسسه ملک پور هیچگونه خدماتی در خصوص پناهندگی نداشته و توصیه می کند که برای موفقیت در امر مهاجرت و انتخاب بهترین مسیر مهاجرت قبل از هر اقدامی تحقیق کرده و از طریق قانونی اعم از تحصیل و کار در کانادا اقدام به مهاجرت و اخذ اقامت کانادا نمایید.

اقامت کانادا برای هنرمندان و افراد فوق موفق

کشور کانادا یک جامعه چند فرهنگی است و دولت کانادا وجود فرهنگ های مختلف در کنار یکدیگر را تشویق می کند. اقامت کانادا برای هنرمندان و افراد فوق موفق امکان پذیر است، از جمله: عکاسان، نقاشان، رقصنده ها، آهنگسازان، خوانندگان، بازیگران سینما، صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی، ورزشکاران. این در صورتی است که افراد در حوزه مورد نظر حداقل 2 سال فعالیت حرفه ای را داشته و در سطح جهانی مطرح باشند. از دیگر ویژگی های این افراد عبارتند از:

  • تجربه کافی در زمینه ورزشی یا فرهنگی هنری
  • تلاش برای ارتقای وضعیت ورزشی یا فرهنگی هنری کانادا
  • توانایی خوداشتغالی در کانادا
  • عدم سوء پیشینه و معاینات پزشکی
  • تمکن مالی کافی برای حمایت از خود و خانواده

تجربه کاری، تحصیلات، سن، توانایی زبان انگلیسی و فرانسوی و سازگاری از جمله ملاک های گزینش این افراد است. افرادی که از 100 امتیاز مربوط به خوداشتغالی، حداقل 35 امتیاز را بدست بیاورند، واجد شرایط هستند. مهاجرت هنرمندان به کانادا در دسته ویزاهای خود اشتغالی است. معایب اقدام از طریق خوداشتغالی یا به عبارتی ویزای هنرمندان و افراد موفق، پروسه طولانی مدت آن حتی تا 5 سال و همچنین اثبات تأثیرگذاری فرد در کانادا می باشد.

مقایسه اقامت در کانادا با شهروندی

افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند به آنها اقامت دائم اعطا می شود در واقع آنها شهروند کانادا محسوب نمی شوند بلکه خارجیانی هستند که از کشورهای دیگر به کانادا وارد شده اند. گرفتن اقامت کانادا در مقابل شهروندی کانادا در عین شباهت و به اشتراک گذاشتن امتیاز های یکسان تفاوت هایی چشم گیری هم دارند. مهم ترین وجه تمایز از نظراقامت دائم قبل از اخذ شهروندی است این امر به افراد متقاضی این امکان می دهد که تا مهیا شدن شرایط اخذ شهروندی به کار و زندگی در کانادا بپردازند. حال اگر بخواهیم اقامت در کانادا را با شهروندی این کشور مقایسه کنیم خواهیم یافت که ساکنان دائمی کانادا بسیاری از مسئولیت های اجتماعی شهروندی کانادا مانند پرداخت مالیات و پایبند بودن به قوانین کانادا را رعایت می کنند. در واقع واقعا تنها دو وجه تمایز وجود دارد که شهروندان کانادایی را از دارندگان اقامت دائم جدا می کند. ساکنان دائمی کانادا نمی توانند در رای گیری ها و فعالیت های اجتماعی ازاین دسته شرکت کنند. همچنین محدودیت هایی در رابطه با ساکنان دائمی که مواضع دولتی خاصی را در دست دارند وجود دارد که نیاز به ترخیص امنیتی سطح بالا دارد. دارندگان اقامت دائمی کانادا گذرنامه کانادایی دریافت نمی کنند. اگر ساکنان دائمی بخواهند به خارج از کشور سفر کنند، می توانند این کار را با کارت روابط عمومی معتبر، یا بر روی یک سند سفر اقامت دائم (PRTD) و گذرنامه شان از کشورکه تابعیت و شهروندی آن را دارا هستند؛ انجام دهند. کارت های روابط عمومی یک دوره اعتبار دارند، بنابراین باید به طور منظم تمدید اعتبارشوند. با این حال، اگر کارت روابط عمومی فرد منقضی شود، به طور خودکار وضعیت اقامت دائم خود را از دست نخواهد داد. به عنوان یک مقیم دائم، فرد قادر به زندگی در خارج از کانادا می باشد. با این حال فرد می بایست حداقل دو سال در یک دوره پنج ساله در کانادا زندگی کند. اگر مدت طولانی تری در خارج از کانادا زندگی کند، ممکن است وضعیت اقامت دائم خود را از دست بدهند. اما استثنا هایی هم وجود خواهد داشت. پس چه تفاوتی بین اقامت دائم و شهروندی کانادا وجود دارد؟ تفاوت اصلی در این است که قبل از اینکه کسی بتواند شهروند شود، ابتدا باید مقیم دائم شود. دارندگان اقامت دائم هنگامی می توانند برای شهروندی درخواست دهند که برخی از الزامات اقامت را برآورده کرده باشند. آنها به عنوان یک شهروند معمولی کانادا می توانند درخواست گذرنامه کانادایی کنند و می توانند آزادانه در سیاست کانادا شرکت کنند. در واقع مطلقاً هیچ تفاوتی بین شهروندانی که بواسطه اقامت دائم این درجه را کسب کرده اند و شهروندان متولد کانادا وجود ندارد. به غیر از توانایی شرکت در سیاست کانادا، مهم ترین تفاوت بین اقامت دائم و شهروندی این است که اقامت دائم باید حفظ شود. یک شهروند کانادایی ، لازم نیست کاری برای حفظ تابعیت خود انجام دهد؛ فقط در صورتی ممکن است تابعیت کانادایی خود را از دست بدهند که برای مدت زیادی از کانادا خارج شوند.

بهترین راه اقامت کانادا

افراد متقاضی مهاجرت به کانادا راه‌های متنوعی را پیش روی خوددارند که با توجه به شرایط و معیارهای خود یکی از این مسیرها را برمی‌گزینند و قدم در این راه پر چالش می‌گذارند. بهترین راه مهاجرت به کانادا را می‌توان استفاده از طرح‌های اسکیل ورکر، برنامه‌های متنوع سرمایه‌ گذاری، مهاجرت به‌ قصد تحصیل، استارت آپ و نوآفرینی عنوان کرد. همان‌گونه که گفته شد افراد از طرق مختلف ولی باهدفی تقریباً واحد پای در مسیر مهاجرت به کانادا می‌گذارند. هدف نهایی از مهاجرت کسب اقامت دائم و سپس تابعیت کانادا است. برخی از مسیرهای که به این هدف ختم می‌شود ممکن است برای دسته ای از متقاضیان ناممکن باشد و برای برخی دیگر بسیار آسان درواقع شرایط و معیارهای افراد است که بهترین راه را تعیین می‌کند. بهترین یک فرد با توجه به شرایط و امکانات خود آن شخص است و با بهترین فردی دیگر با شرایطی دیگر متفاوت خواهد بود.

مدارک لازم برای اخذ اقامت در کانادا

با توجه به این مطلب که پیش از این هم اشاره شده است که طرق مختلفی برای مهاجرت و اخذ اقامت کانادا وجود دارد که ممکن است هر یک از آنها مدارک یکسانی را طلب نکند و متقاضی مجاب شود دسته ای از مدارک را ارائه دهد. اما در کل مدارکی که بین همه مسیرهای رسیدن به مهاجرت مشترک هستند که به آنها اشاره می کنیم:

  • مدارک تحصیلی متقاضی
  • تجربه و سابقه کاری مرتبط با مسیر مهاجرت
  • رزومه علمی متقاضی( بیشتر برای مهاجرت تحصیلی و کاری مورد نیاز است)
  • مدرک اثبات مهارت زبان انگلیسی و در برخی موارد فرانسوی
  • عکس متقاضی
  • اثبات عدم سو سابقه کیفری
  • معاینات پزشکی و اثبات سلامت جسمی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • نامه تمکن مالی فرد
  • مدارک دال بر اثبات ازدواج یا طلاق متقاضی
  • مدارک مربوط به همراهان احتمالی شامل همسر و فرزند

مدت زمان گرفتن اقامت کانادا

با توجه به اینکه هر یک از متقاضیان ممکن است با استفاده از طریق خاصی مهاجرت کرده باشد به طبع مدت‌زمان پردازش و رسیدگی به مدارک و مستندات دریافت شده در اداره مهاجرت کانادا مدت‌زمان‌هایی متغیری را می‌طلبد. حتی کشور مبدأ، کامل بودن مدارک، تعداد افرادی که به‌واسطه شخص اصلی در پروسه مهاجرت شرکت کرده‌اند می‌تواند در تعیین زمان‌بندی مدت‌زمان اخذ اقامت کانادا تأثیرگذار باشند. برخی از برنامه‌ها مانند تحصیل که متقاضیان زیادی دارد ممکن است مدت‌زمان تکمیل پروسه و اخذ اقامت آن بیشتر به طول بیانجامد. اکثر کارت های اقامت دائم پنج سال اعتبار دارند، اگرچه گاهی اوقات کارت های PR فقط برای یک سال معتبر خواهند بود. به ساکنان دائم توصیه می شود که تاریخ انقضای اقامت خود را پیگیری کنند و برای تمدید کارت اقامت دائم کانادا در مدت شش ماه پس از انقضای کارت خود اقدام کنند.

هزینه های زندگی در کانادا

یکی از نکات بسیار مهمی که برای متقاضیان اخذ اقامت کانادا و به طور کلی مهاجرت به دیگر کشورها حائز اهمیت می باشد، هزینه های زندگی و مسکن است. هزینه های زندگی، سطح کیفیت و رضایت از زندگی، از جمله موارد بسیار تأثیرگذار برای انتخاب کشور مناسب جهت مهاجرت می باشد. موسسه ملک پور بنا دارد تا در این قسمت به هزینه های زندگی در کانادا پرداخته و آن را با استناد به آمارهای جهانی برای متقاضیان اخذ اقامت کانادا تشریح نماید. بنابر آخرین تحقیقات صورت گرفته در کشورهای بزرگ دنیا در خصوص هزینه های زندگی، بیشتر مردم انگلستان و اروپا هزینه های زندگی در کانادا را به میزان قابل توجهی کمتر از کشور خود می دانند.

هزینه های زندگی در کانادا در بخش های قیمت و اجاره مسکن، هزینه های مواد غذایی و اشکال تفریحی نسبت به دیگر کشورهای بزرگ دنیا ارزانتر است. در بین هزینه های زندگی اقامت در کانادا، هزینه اتومبیل قابل توجه است. با این حال عموم هزینه ها در کشور کانادا معقول بوده و شما متقاضی اقامت کانادا می توانید در جداول ذیل بخشی از قیمت کالاهای مصرفی روزانه را طبق آخرین آمار ملاحظه نمایید.

قیمت برخی از محصولات مصرفی روزانه

نام مواد غذایی

مقدار

قیمت (دلار کانادا)

نام مواد غذایی

مقدار

قیمت (دلار کانادا)

استیک گرد

1 kg

17.51

قارچ

1 kg

8.34

استیک راسته

1 kg

22.81

پیاز

1 kg

1.92

دئودورانت

60 g

4.58

سیب زمینی

4.54 kg

7.96

نوشابه کولا

2 L

2.17

گوشت خوک

1 kg

12.12

مرغ

1 kg

7.07

گوجه،کنسری

796 ml

1.48

ماهی قزل آلا

213 g

4.58

شکر سفید

2 kg

2.58

شیر پاستوریزه

4 L

5.63

قهوه، برشته شده

300 g

5.39

پنیر

250 g

2.53

چای کیسه ای

72

4.34

تخم مرغ

1 dz

3.07

روغن مایع

1 L

3.38

نان

675 g

2.76

غذای بچه

128 g

1.2

ماکارونی

500 g

1.43

کره بادام زمینی

500 g

3.06

موز

1 kg

1.61

بافت حمام رول

4

2.61

پرتقال

1 kg

3.91

شامپو

300 ml

4.2

آب پرتقال

1 L

4.14

خمیر دندان

100 ml

2.78

هویج

1 kg

2.46

سیگار

200

118.31

اخذ اقامت دائم و تابعیت کانادا

اقامت کانادا به دو صورت کوتاه مدت (کمتر از 6 ماه) و بلند مدت (حداقل 6 ماه) امکان پذیر است. اقامت کوتاه مدت قابل تمدید و تغییر می باشد. افرادی که خواستار اخذ تابعیت کشور کانادا می باشند، ابتدا باید اقامت کانادا را به صورت دائم دریافت نمایند. افرادی که دارای اقامت دائم کانادا می باشند، ملزم به پرداخت بیمه و مالیات و احترام به قانون فدرال می باشند. دارندگان اقامت کانادا از کلیه مزایا و خدمات اجتماعی، بهداشتی و مراقیت های استانی برخورداند؛ اما تا زمان اخذ تابعیت و شهروندی این کشور، اجازه شرکت در رأی گیری های این کشور را نخواهند داشت. علاوه بر این، این افراد می توانند بدون محدودیت زمانی فرصت کار و زندگی در کانادا را داشته باشند.

چنانچه فردی تحت برنامه اسکیل ورکر مقیم کانادا شود، به طور خودکار اقامت دائم را دریافت می کند.همچنین افرادی که از طریق نوآفرینی نیز اقدام میکنند میتوانند از ابتدا درخواست اقامت دائم بدهند. سایر افراد نیاز به تمدید و تغییر اقامت موقت خود و در نهایت کسب اقامت دائم دارند. جهت اخذ تابعیت کانادا، شخص باید طی 5 سال حداقل 1095 روز (معادل 3 سال) را در کانادا زندگی نموده و بیمه و مالیات پرداخت کند و در آزمون کتبی زبان و شهروندی این کشور شرکت نماید.

مقایسه روش های اخذ اقامت کانادا و اتریش

  • تحصیل در کانادا یا اترش: هزینه تحصیل در اتریش پایین تر از کاناداست اما گپ تحصیلی برای اتریش مهم است و فرزندان تا 18 سال اجازه همراهی خواهند داشت، برای کانادا گپ تحصیلی اهمیت ندارد اجازه اقامت پس از تحصیل 3 سال است و فرزندان تا 22 سال اجازه همراهی دارند.
  • سرمایه گذاری در کانادا یا اتریش: سرمایه گذاری در اتریش به دلیل تحریم های ایران ناممکن است اما سرمایه گذاری با کارشرکت و ثبت شرکت و نوآفرینی در کانادا ممکن است.
  • کار در کانادا یا اتریش: شرایط و فرصت های شغلی در هر دو کشور مطلوب است، اما به لحاظ مهاجر پذیر بودن کانادا شرایط مطلوب تری را داراست.

مقایسه شرایط اقامت کانادا و امریکا

در روش های اقامتی که برای مهاجرت به 2 کشور آمریکا و انگلستان موجود است، می توان بیان داشت که روش تحصیلی برای مهاجرت به هر دو کشور مناسب است اما هزینه های تحصیل در آمریکا بدون بورسیه تحصیلی از کانادا بالاتر است ولی تنوع دانشگاه و رشته های آمریکا بیشتر است. سرمایه گذاری روشی است که برای کانادا بسیار مناسب است، اما برای آمریکا خیر زیرا محدودیت های آن بسیار بالاست. و در نهایت روش کاری برای هر دو کشور مناسب است.

اقامت کانادا با کمترین هزینه

مطمئنا یکی از موضوعاتی که در رابطه با اخذ اقامت کانادا بسیار حائز اهمیت است مبحث هزینه های مهاجرت می باشد. در رابطه با این موضوع شاید برای شما سوال پی بیاید که ارزان ترین روش مهاجرت به کانادا کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که همیشه ارزان ترین روش مهاجرت به کانادا بهترین روش مهاجرت به این کشور نیست و آن هم به این دلیل است که ممکن است با کمی هزینه بیشتر به مزایای بسیار زیادی برسید، مانند اقامت دائم کانادا از ابتدا یا زمان کوتاه پروسه و ... 

اگر بخواهیم به صورت خلاصه بیان کنیم ارزان ترین راه های مهاجرت به کانادا را می توان به این صورت معرفی کرد:

  • ارزان ترین روش می تواند مهاجرت از طریق کار یا اکسپرس انتری یا تخصص و مهارت باشد اما در این زمینه باید این نکته را در نظر داشته باشید که این روش دارای شرایطی می باشد که لازم است آن ها را دارا باشید.
  • روش دیگر می توان تحصیل به همراه بورسیه های تحصیلی را نام برد. در این روش هم نیاز است که رزومه تحصیلی قوی داشته باشید.
  • و روش دیگر نوآفرینی کانادا است که شما با دادن طرح و ایده جدید و تاییدیه گرفتن از سازمان مربوطه میتوانید از ابتدا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید در این روش تا 5 خانواده میتوانند با هم اقامت بگیرند و اینکه دولت کانادا از شما حمایت میکند و تمامی امکانات لازم را در اختیار شما قرار میدهد.

 

پرسش: سلام من 23 سالمه لیسانس کامپیوتر هم دارم مدرک آیلتس 7 هم دارم و 5 سال سابقه کار با بیمه هم دارم خواستم ببینم شانس من چقدر هست برای اینکه بتونم برای اقامت کانادا اقدام کنم؟

 

 


پرسش: سلام؛ من پزشک عمومی، 47 ساله و دارای سابقه کار در بخش دولتی و خصوصی به مدت بیش از 15 سال هستم. سه فرزند 17، 13 و 8 ساله دارم. بچه ها به درس و مطالعه علاقه زیادی دارند. صاحب مقداری باغ و زمین کشاورزی هم هستم. میخواستم بدونم بهترین راه برای اخذ اقامت کانادا چیه تا هم خودم بتونم کار کنم و هم بچه ها آینده بهتری داشته باشند؟

در پاسخ به این سوال، ابتدا با توجه به سن ایشان که 47 سال است، باید گفت که تقریباً راه های ورود به کانادا از طریق برنامه های موقت مانند تحصیل و کار موقت محدود خواهد بود. معمولاً در این سن، افراد می توانند از طریق برنامه های مختلف کارآفرینی و یا سرمایه گذاری برای اقامت کانادا اقدام کنند. پزشکان عزیز در صورتی که بتوانند اثبات نمایند که در ایران کسب و کار داشته و یا در سطوح بالای مدیریتی فعال داشته اند، برای مثال کلینیک و یا مطب خود را داشته و آن را به عنوان کسب و کار نشان دهند، می توانند برای برنامه های استانی کانادا از طریق کارآفرینی اقدام نمایند. کار به عنوان پزشک در کانادا به صورت عادی میسر نخواهد بود. پزشکان پس از ورود به این کشور، برای ادامه فعالیت خود در پزشکی باید مدارک تحصیلی خود را معادلسازی کرده، آزمون بدهند و بتوانند مجوز پزشکی خود را دریافت نمایند تا بتوانند در استان محل زندگی خود به عنوان پزشک فعال باشند. به دلیل دشواری این پروسه، بسیاری از پزشکان برای بیزینس هایی که قصد راه اندازی آن ها در کانادا را دارند، موارد مرتبط با علوم سلامت و خدمات درمانی و شاخه پزشکی را در نظر می گیرند؛ مواردی که نیاز به ارائه مدارک و مجوزهای پزشکی نباشد.

بنابراین در صورتی که شما بتوانید سابقه کاری مناسبی را نشان دهید، می توانید در زمینه های مختلف در کانادا برای کارآفرینی اقدام بفرمایید. بسیاری از پزشکان، از این طریق به کانادا مهاجرت کرده و کسب و کار خود را راه اندازی می نمایند. یکی از موارد مرتبط با شاخه پزشکی که نیاز به مجوزهای ساده ای دارد، موارد مربوط به زیبایی و بهداشتی می باشد. کلینیک های زیبایی، متقاضیان زیادی داشته و دارای درآمد بسیار بالایی می باشند. موارد اینچنینی بسیار می باشد و شما می توانید متناسب با علایق خود، اقدام به راه اندازی بیزینس مرتبط با شاخه پزشکی بدون نیاز به مجوزهای پیچیده نمایید. قطعاً ورود شما به کانادا از طریق برنامه های کارآفرینی، با اجازه کار موقت برای شما همراه خواهد بود. معمولاً بین 1 تا 2 سال به متقاضیان، اقامت کاری داده می شود و فرزندان زیر 22 سال می توانند در این مدت در کنار شما حضور داشته و به تحصیل در این کشور بپردازند. شما می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی موسسه ملک پور، اطلاعات کاملی در خصوص برنامه های مهاجرتی کشور کانادا به دست آورید.


 

پرسش: سلام . من ۱۶سال دارم. شنیدم اگه قبل از سن دانشجو شدن برای مدرسه ثبت نام کنیم و از طریق همین کار درخواست ویزا کنیم به دلیل سن کم راحت تر ویزا میدن. از چند نفر پرسیدم گفتن این موضوع برای ویزای کانادا صدق میکنه.

پاسخ:

 


 

پرسش: سلام. میخواستم فرق بین اقامت دائم و پاسپورت کانادا رو بدونم چیه ؟ و یک چیز دیگه من میخواهم تو کانادا زندگی کنم و شاید در سال چند بار بخواهم بیام ایران پیش پدر و مادرم برای این جور سفر ها باید اقامت دائم داشت یا پاسپورت ؟

پاسخ:

 

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه زندگی دانشجویی در کانادا هستید، اینجا کلیک کنید➡️


سوالات متداول

✔️ روش های اخذ اقامت کانادا کدامند؟

روش های مختلفی برای اخذ اقامت کانادا وجود دارد؛ مانند: کار، سرمایه گذاری، تحصیل، پناهندگی، ازدواج، تولد و گروه های خاص.

✔️ مناسب ترین روش های دریافت اقامت کانادا شامل چه مواردی می شود؟

از بهترین روش های اخذ اقامت دائم کانادا می توان به کار و اسکیل ورکر اشاره کرد که در صورت کسب امتیاز در اسکیل ورکر کانادا، می توان اقامت دائم (PR) این کشور را دریافت کرد.

✔️ شرایط زندگی در کشور کانادا چگونه است؟

کشور کانادا در جایگاه برترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی، خدمات آموزشی و رفاهی و کیفیت زندگی قرار دارد.

✔️ آیا امکان اخذ و دریافت اقامت کانادا برای ایرانیان وجود دارد؟

سالیانه ایرانیان بسیاری برای مهاجرت به کانادا اقدام می نمایند که در صورت برخورداری از شرایط لازم و کافی می توانند به این کشور مهاجرت نمایند.

سخن پایانی

اقامت کانادا، هزینه و شرایط مهاجرت به کانادا، شرایط و هزینه اقامت کانادا با کمترین هزینه و چگونگی دریافت شهروندی کانادا در این نوشتار بررسی شد. از آنجا که به سبب کیفیت بالای زندگی در کانادا، زندگی در این کشور مدنظر افراد زیادی است، بر آن شدیم تا پیرامون مسائل مهم راجع به مهاجرت به کانادا و طرق مختلف اخذ اقامت کانادا مطالبی را به نگارش درآوریم تا راهنمای شما متقاضیان مهاجرت به کانادا و همراهان همیشگی ما باشد. اخذ اقامت کانادا از طریق کار، تحصیل در کانادا، سرمایه گذاری در کانادا، پناهندگی در کانادا، ازدواج و تولد در کانادا از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار گرفت. امیدواریم توانسته باشیم سوالات شما عزیزان در باب اقامت کانادا را پاسخ گفته باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی و موفقیت در امر مهاجرت می توانید با مشاوران و کارشناسان ارشد موسسه ملک پور تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید یا با تکمیل فرم تماس از ما درخواست تماس داشته باشید. همچنین می توانید در انتهای همین مقاله، در قسمت "ثبت پرسش" سوالات و نظرات خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

امتیاز 4.65 از 5 ( 39 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
علی نظری
سلام ممنون از مقاله خوبتان ببخشید یک سوالی کهپس از خواندن مقاله در رابطه با اقامت کانادا در ذهنم آمد این بود که آیا می توان با اجازه کار پارت تایم با ر مقطع فوق لیسانس 50 درصد از هزینه های زندگی را پوشش داد؟ منظورم این است که درامد در کانادا برای یک دانشجو با 30 ساعت اجازه کار در هفته جقدر است؟ آیا می بایست در حین کار بیمه پرداخت کنم؟ آیا بیمه پرداختیم زیاد است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب، اجازه کار شما به عنوان دانشجو حدوداً 20 ساعت در هفته می باشد که بسته به کاری که انجام می دهید حقوق شما متفاوت می باشد. میزان بیمه نیز در هر استان متفاوت بوده و پاسخگویی به سئوال شما بدون مشخص بودن جزئیات بیشتر، امکان پذیر نمی باشد. * مانا باشید *
الهام دریا دل
سلام و عرض ادب ممنونم از مقاله خوبتون پیرامون اقامت کانادا. سوالی که داشتم از خدمتتون این هست که ایا برای اخذ اقامت کانادا از طریق کار شخص می بایست حتما پیشنهاد شغلی در این کشور داشته باشد یا می توان بدون پیشنهاد شغلی هم اقدام کرد؟ و مورد دوم این هست که برای اگر فرد متاهل باشد و اقامت کانادا را در یافت نماید همسر من هم می تواند به تبع من اقامت کانادا را دریافت نماید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اقامت کاری کانادا کاملاً امتیازی است و داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی بخشی از این امتیاز را فراهم می کند. بنابراین اگر شرایط شما خوب باشد بدون داشتن جاب آفر هم می توانید موفق به کسب اقامت کاری کانادا شوید. درخصوص سوال دوم هم جواب بلی است اگر شما اقامت کاری کانادا دریافت نمایید همسر شما هم اقامت می گیرند. موفق باشید
محمد نجفی
سلام و عرض ادب ممنون از مطالب بسیار عالیتون. میخواستم بپرسم که آیا امکان دریافت اقامت کانادا از طریق تحصیل در رشته ی پزشکی برای من که ۲۴ سال دارم و مدرک دانشگاهی لیسانس در رشته شیمی دارم امکان پذیر است؟ آیا برای تحصیل پزشکی نیاز به شرکت در آزمون دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز این امکان با توجه به روال آموزشی کشور کانادا برای تحصیل پزشکی که بچه ها اول باید لیسانس علوم پایه دشاته باشند و سپس در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی کانادا شرکت کنند بلی. اما چالشی که وجود دارد این است که سیاست کشورهایی چون کاناداو آمریکا این هست که شما لیسانس را در خود این کشورها بگیرید و با لیسانس ایران ریسک بالایی دارید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
باقر جوادی
سلام و عرض ادب بنده لیسانس دارم و زبان انگلیسی در سطح خیلی خوب هستم. مدرک تحصیلیمم لیسانسه و کارم تو زمینه دامپروری هست و گاوداری دارم. به نظرتون از طریق ادامه تحصیل یا سرمایه گذاری مهاجرت کنم بهتره؟ من از فالور های سایت اقای دکتر ملک پور هستم و ویدئو های ایشون رو دنبال میکنم عاشق اقای دکتر هستم و از ایشون به خاطر کمک هایی که به ما میکنن ممنونم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سپاسگزاریم از الطافتان دوست عزیز برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری اعم از سن، میزان دارایی و... هستیم اما بصورت کلی روش های کار، و تحصیل و سرمایه گذاری در کانادا میتواند گزینه های مناسبی برای شما باشد که هرکدام از این روش ها مدارک و شرایط خاص خود را دارد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
احسان اکبر زاده
سلام روزتان بخیر، یک سوالی داشتم آیا برنامه های تحصیلی همچنان در کانادا برای ایرانیان امکان پذیر است؟ چون شنیدم خیلی سخت گیری انجام می شود. آیا برای فرد 31 ساله متاهل که سال 94 فارغ التحصیل مقطع فوق لیسانس است می توان برای تحصیل فوق لیسانس مجدد اقدام کرد؟ با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز شرایط کشور کانادا در حال حاضر بلی برای ما ایرانی ها سختر شده است ولی رزومه شما باید دقیق تر بررسی شود واگر بتوانید مدرک زبان قوی ارائه بدهید و پشتوانه مناسبی در ایران داشته باشید شانس خوبی دارید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
saeed heydarian
با سلام و خسته نباشید. من 50 سال سن دارم. و بازنشسته هستم. ( با حقوق ماهیانه 15 میلیون تومان ) از لحاظ سلامتی نرمال و سالم هستم . فقط افت شنوایی دارم. ( استفاده از سمعک ) مدرک مهندسی بهداشت شغلی ( و مهارت در زمینه ایمنی صنعتی ) دارم. سرمایه حدود 200 هزار دلار می توانم فراهم نمایم. ( ملک ) آیا می توانم از طریق سرمایه گذاری ( ارائه خدمات بهداشت شغلی و ایمنی صنعتی و یا موارد مشابه مثل فروش وسایل حفاظت فردی ) اقدام به کار و اقامت در کانادا نمایم؟ سطح زبان انگلیسی ام متوسط است. همسرم دارای مدرک لیسانس ادبیات فارسی و دخترم ( 19 ساله ) دارای مدرک دیپلم هنر( گرافیک) و نقاش نسبتاً ماهری است. و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه هنر در کانادا را دارد. آیا امکان مهاجرت ما به کانادا ، زندگی ، کار و تحصیل فرزندم وجود دارد؟ با کمال تشکرفراوان
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. شما برای سرمایه گذاری در کانادا باید از روش های کارآفرینی استفاده نمایید و در صورتی که سابقه مدیریت بیزنسی را داشته باشید و سرمایه کل شما بیش از 300 هزار دلار باشد امکان اقدام خواهید داشت. ضمن اینکه فرزند شما امکان تحصیل در کانادا را خواهد داشت. پیشنهاد میکنم که از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان موسسه استفاده نمایید و توضیحات کامل در خصوص شرایط خود دریافت نمایید.
zahra
چطوری میشه اقامت موقت رو به دائم تبدیل کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اقامت موقت شما از چه طریقی اخذ شده است. در برخی از اقامت ها مثل کاری شما بعد از 5 سال می توانید در خواست اقامت دائم نمایید. البته به کشورها هم بسگی دارد. پیشنهاد می کنم از اداره اقامت کشوری که اقامت آن را دارید راهنمایی دقیق تر را دریافت نمایید.
مریم ابراهیمی
سلام من دختر در کانادا مشغول به تحصل هست و دانش آموزه من می تونم از این طریق وویزای توریستی کانادا بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب در صورتی که سنشون کمتر از 17 سال باشه، این امکان برای شما وجود دارد.
ارش
با پیدا کردن شغل بعد از چند وقت میتونیم اقامت دائم رو به دست بیاریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
شما باید 5 سال در کانادا زندگی نموده و بیمه و مالیات پرداخت کنید و در آزمون کتبی زبان و شهروندی این کشور شرکت نمایید.
هستی
هزینه های زندگی در کانادا چقدر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز هزنیه های زندگی بسته به سبک زندگی افراد و ایالت به ایالت مختلف است ولی به طور میانگین ماهیانه بین 2000 تا 2500 دلار کانادا در نظر بگیرید.
محمد امین
سلام من میخام توو استان نوا اسکشیا سرمایه گذاری از طریق کار آفرینی کنم به چقدر سرمایه نیاز دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب برای سرمایه گذاری در این استان شما نیاز به دارایی خالص 600 هزار دلارهستید تا واجد شرایط این نوع سرمایه گذاری شوید.
هدی عظیمی
با تحصیل در کانادا چگونه اقامت دائم میتونیم بگیریم؟ '
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام با پیدا کردن شغل مناسب بعد از فارغ التحصیلی می توانید اقامت بلند مدت و پس از 5 سال اقامت دائم این کشور را دریات کنید.
فاطمه حیدری
سلام میخواستم بدونم آیا با داشتن مدرک فنی و حرفه ای و سابقه کار در حرفه خیاطی میتونم برای دریافت اقامت اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام اگر مدرک شما مدرک معتبر و بین المللی باشد برای دریافت اقامت از طریق حرفه و کار می توانید اقدام کنید.
هاشمی
سلام من 32سالمه کارمند اداره مخابرات ارشد برق دارم میشه بفرمایید بهترین راهی که میتونم به کشور کانادا سفر کنم که هم ارزان باشه هم سریع چه روشی است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام با توجه به داشتن سابقه کاری و تحصیلی متناسب جاب آفر یا پیشنهاد شغلی یکی از روش های مناسب برای شما می باشد برای کسب اطلاعات دقیق تر حتما با موسسه mie تماس حاصل فرمایید.
اکبر صفارزاده
یه روش خیلی ارزون و خوب برای مهاجرت برای یه جوان 32 ساله با لیسانس حسابداری و سابقه کاری 5 ساله چه روشی رو پیشنهاد میکنید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
روش پیشنهاد کاری و تحصیل با بورسیه های تحصیلی از جمله روش های مهاجرتی ارزان هستند.
Yazdan bahehbardar
وقت بخیر بعد اتمام تحصیلات توی مقاطع آموزش عالی چقدر به شخص وقت داده میشه که به دنبال کار بگرده؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز کشور کانادا یک قانونی دارد به اسم PGWP که طبق اون شما از 8 ماه تا 3 سال می توانید بعد از تحصیل بمونید و دنبال کار بگردید.
مونا ایرانی
من دانشجوی ترم ادبیات انگلیسی در کانادا هستم میخواستم بپرسم اگر برای والدینم درخواست ویزا همراه بدم تا پایان دوره تحصیل میشه کنار من بمونن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام خیر والدین در کانادا از طریق ویزای توریسیتی تا نهایتا2 سال می توانند در کانادا حضور داشته باشند
مریم نجفی
سلام قصد دارم برای تولد بچه توی کشور کانادا اقدام کنم میخواستم بدونم با تولد فرزندم در خاک کانادا من و پدرش هم تابعیت میشه بگیریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام خیر دوست عزیز با تولد فرزند شما فقط برای خود کودک امکان دریافت اقامت وجود دارد.
ساغر ساعدی
سلام نامزد من ایرانی و توی کانادا زندگي میکنه میخواستم بدونم چطوری منم باید اقامت بگیرم؟ نامزدم 2 سال که برای تحصیل رفته کانلدا
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام اگر بتوانید از طریق ویزای کاری اقدام کنید می توانید اقامت دریافت کنید اما اگر از طریق ویزای همراه اقدام کنید تا زمانی که همسر شما در حال تحصیل در این کشور می باشد می توانید همراهش باشید و اگر بعد تحصیل برای مدتی کار مناسب پیدا نکنند شما باید کانادا را ترک کنید.
نگار آقا میری
سلام میخواستم بدونم اگر از روش کاری مهاجرت کنم از همون اول تحصیل فرزندانم رایگان میشه یا حتما باید اقامت دائم داشته باشیم تا تحصیل بچه ها رایگان باشه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام در صورت داشتن اقامت موقت کوتاه مدت نیز تحصیل فرزندان رایکان خواهد بود اما تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی بستگی به شهری که در آن زندگی می کنید نیز ضروری است.
هاشمی نسب
سلام روز خوش من پسر و نوه هام کانادا هستن میخواستم بدونم با تمدید ویزای توریستی برای مدت 5 سال میشه اقامت دریافت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود با تمدید ویزای توریستی امکان دستبابی به اقامت نمی باشد. لطفا برای کسب راهنمایی بهتر با شماره تماس های موسسه تماس حاصل فرمایید.
sima
سلام برای اینکه بتونیم تابعیت کانادا رو بگیریم باید 5 سال به صورت پشت سر هم توی این کشور باشیم و اصلا از کشور خارج نشده باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود دوست عزیز برای کسب تابعیت شما بایدباید طی 5 سال حداقل 1095 روز (معادل 3 سال) را در کانادا زندگی نموده و بیمه و مالیات پرداخت کند و در آزمون کتبی زبان و شهروندی این کشور شرکت نماید.
محمد عابدینی
سلام من 35 سالمه لیسانس باستان شناسی دارم سربازیم هم تموم شده 3 یال هم سابقه کاری توی سازمان میراث فرهنگی دارم میخوام به کانادا مهاجرت کنم سرمایه زیادی ندارم پیشنهاد شما برای من چی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود دوست عزیز با توجه به شرایطی که توضیح دادید شما باید راه های ارزان مهاجرتی یعنی روش تحصیلی با بورسیه تحصیل و یا جاب آفر را برای خود انتخاب کنید برای کسب راهنمایی های بیشتر با شماره تماس های موسسه در ارتباط باشید.
علیزاده
من قصد سرمایه گذاری در کانادا دارم و با توجه به اینکه اینجا شرکت کامپیوتری دارم و 8 نفر هم نیروی مستقیم برای کار دارم میخوام که کارم رو در کانادا هم گسترش بدم. خواستم بدونم میتونم همین کار رو اونجا هم انجام بدم؟ آقای دکتر توی ویدئوهاشون گفتن میشه، خواستم بدونم چقدر امکان پذیر هست/
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز. بله امکان ایجاد شعبه شرکت شما در کانادا وجود خواهد داشت تا شما کار خود را در این کشور گسترش داده و اقامت نیز کسب نمایید. برای این منظور می توانید از طریق روش کارشرکت اقدام داشته باشید.
صفرنژاد
ویدئوهایی که توی این مقاله قرار دادید واقعا عالی بودن. من 37 سالم هست و شرکت مهندسی نرم افزاری دارم و 8 سال پیش مدرک لیسانسم رو گرفتم. همسرم هم 30 ساله و لیسانس مدیریت هستن. زبان ایشون هم در حد 7 هست. میفرمایید برای چه گزینه هایی شانس اقدام داریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. با توجه به سوابق شما و همسرتان می توان گفت گزینه های متعددی اعم از کارآفرینی، کارشرکت، استارت آپ، تحصیل، کار و ... می تواند گزینه های مناسبی برای اقامت شما در کشور کانادا باشد.
علیپور
سلام وقت بخیر بعد از تحصیل در کانادا چند سال بهمون اجازه میدن توی این کشور بمونیم تا کار پیدا کنیم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بسته به مقطع تحصیلی ۱ تا ۲ سال اقامت پس از تحصیل خواهید داشت.
کریم زاده
سلام. ممنونم از مقاله خیلی خوبتون. همسر من شرکت بازرگانی دارن و یک شعبه فعال هم در امارات دارن. شرایط مالیمون خوبه. هر دوی ما حدود 40 سال هستیم و زبانمون هم متوسطه. هر دو هم لیسانس بازرگانی هستیم. فرزندان ما 6 و 9 سال هستند. خواستم ببینم با این شرایط شانس این رو داریم در ونکور یا تورنتو بخوایم شرکت بزنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز با توجه به داشتن جواز کسب می‌توانید برای خرید بیزینس یا راه‌اندازی شعبه دوم اقدام نمایید. البته توجه نمایید که سابقه شرکت شما بایستی توسط وکیل کانادا بررسی گردد. پیشنهاد می‌شود برای دریافت مشاوره رایگان با موسسه تماس حاصل نمایید.
حمیدشفیعی
سلام و عرض ادب .من یه خانواده ۵ نفره دارم که سه فرزند دارم و فرزندانم به ترتیب ۱۹ ۱۳و ۸ سال دارند . و یک مغازه کفش فروشی بزرگ دارم میخاستم ببینم ایا میتوانم بر اساس این شغلم به کانادا مهاجرت کنم و اقامت کانادا را بگیرم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز در صورت اینکه شما جواز کسب داشته باشید می‌توانید در کانادا نیز یک بیزینس مشابه راه‌اندازی نمایید که فرزندان تا سن ۲۲ سال در پرونده شما قرار می‌گیرند. پیشنهاد می‌شود برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید.
سمیه کشاورزی
سلام ممنون از مقاله های بسیار خوبی که در اختیار میگذارین در حال حاضر راه های مهاجرت به کانادا که از همون ابتدا منجر به اقامت دايم بشن کدوم هستن؟ و چه میزان سرمایه اولیه نیازه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در حال حاضر روش‌هایی که از همان ابتدا منجر به اقامت دائم گردد روش استارتاپ و اسکیلد ورکر می‌باشد که شرایط شما بایستی بررسی گردد.
باران دستجردی
سلام. آیا همچنان برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار وقت هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان اقدام وجود دارد.
علی صمدی
سلام من 43 سالمه و مهندس برق با سابقه کاری 11 ساله هستم و زبانم خوبه ولی مدرک زبان ندارم مجرد هستم و تمکن مالی خوبی میتونم ارائه بدم از نظر شما چه روشی برای دریافت اقامت کانادا باتوجه به شرایطم بهترین گزینه هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما می توانید از روش نوافرینی کانادا از ابتدا پی آر دریافت نمایید.
مشاوره رایگان