شرایط اخذ اقامت آلمان

207 نظر

اخد اقامت آلمان از طریق روش های زیر امکان پذیر است:

  • کار: برای کار در آلمان نیازمند جاب آفر یا جاب سیکر خواهید بود
  • سرمایه گذاری: با ثبت شرکت، کارآفرینی و یا خرید بیزنس در آلمان می توانید به اقامت این کشور دست یابید.
  • تحصیل: تحصیل در آلمان از روش های اخذ اقامت موقت می باشد.
  • ازدواج: با ازدواج با تبعه آلمانی پس از چند سال به اقامت دائم دست پیدا خواهید کرد.
  • تولد: برای اخذ اقامت از طریق تولد باید یکی از والدین تابعیت آلمان را داشته باشند.
  • پناهندگی: از روش های پر خطر برای کسب اقامت کی باشد که توصیه نمی گردد.

شما عزیزان می توانید در صورت وجود هرگونه سوال و ابهام با شماره تماس های موسسه در ارتباط بوده و از مشاوره اولیه رایگان که از خذمات موسسه MIE می باشد استفاده فرمایید.

ویدیو موسسه MIE در مورد روش های اخذ اقامت آلمان


مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

 

اقامت آلمان

شرایط اخذ اقامت آلمان

با توجه به مسیر انتخابی متقاضی، شرایط اقامت در آلمان برای ایرانیان متفاوت است. اما برخی شرایط در تمامی مسیر ها مشترک است که به قرار زیر است:

  • ورود قانونی: باید از یکی از روش های قانونی اقدام کرده باشید و ورود شما به آلمان قانونی بوده باشد.
  • بیمه: ارائه گواهی بیمه های درمانی
  • محل سکونت: ارائه آدرس ملک خریداری و یا اجاره شده و یا ادرس خوابگاه و اثبات داشتن فضای زندگی کافی برای متقاضی و اعضای خانواده اش
  • مدرک زبان: ارائه مدرک زبان آلمانی حداقل در حد b1 در اکثر روش های اقامتی
  • تمکن مالی: اثبات تمکن مالی کافی، یا حساب بانکی مسدود شده با مبلغ اعلامی جهت دریافت اقامت
  • محدودیت سنی: برخی از روش ها محدودیت سنی برای متقاضی در نظر گرفته می شود، به عنوان مثال: روش سرمایه گذاری سن فرد نباید زیر 18 سال باشد، و در روش های تحصیلی گپ تحصیلی فرد نباید زیاد باشد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد راه‌های اخذ اقامت در 10 دقیقه


 

موارد زیر جهت دریافت اخذ اقامت ضروری می باشد:

  • روش ازدواج: ارائه گواهی ازدواج محضری و ترجمه آن
  • روش کاری: ارائه فیش حقوقی و گواهی های ترخیص مالیاتی
  • در صورت داشتن مهارت فنی خاص مجوز فنی حرفه ای که نشان دهنده میزان تسلط شما به مهارت باشد
  • اگر شما از روش تحصیلی برای دریافت اقامت اقدام کنید، نیاز به ارائه نامه پذیرش دانشگاه خواهید داشت.

ویدیو موسسه MIE در مورد راه های گرفتن اقامت المان


انواع اقامت در آلمان

به طور کلی اقامت در المان به دو شکل اقامت بلند مدت و اقامت کوتاه مدت می تواند باشد. هریک از این انواع اقامت در المان، راه ها و روش های خود را دارد. اقامت های کوتاه مدت معمولا بازه زمانی کوتاه مدتی داشته و اقامت های بلند مدت زمان های بیش از 3 سال دارند. اقامت های کوتاه مدت باید قبل از پایان انقضا مجددا درصورت لزوم تمدید شوند.

انواع اقامت آلمان

 

ویدیو موسسه MIE در مورد کار در آلمان


اقامت موقت آلمان

همانطور که پیش تر اشاره شد، اقامت موقت در آلمان انواع مختلفی دارد که یکی از تمایزات اصلی میان آن ها مدت زمان اقامت است. اقامت موقت آلمان همانطور که از نام آن بر می آید نوعی اجازه اقامت است که برای افرادی بوده که باید برای مدت محدود در آلمان اقامت داشته باشند. گفتنی است که این مجوز برای افرادی صادر می شود که با هدف خاصی در آلمان هستند که با توجه به این موضوع چند نوع مجوز اقامت آلمان وجود دارد:

  • مجوز اقامت دانشجویی آلمان
  • اجازه اقامت برای استخدام موقت
  • اجازه اقامت به دلایل بشردوستانه یا سیاسی
  • مجوز اقامت خانواده آلمان

لازم به ذکر است که هریک از انواع مجوز های اقامت در المان برای اقامت موقت شرایط خاص خود را دارند. از این رو افراد متقاضی می توانند در مواقع مختلف و قبل از اتمام زمان اقامتشان در خواست تمدید اقامت دهند.

ویدئو موسسه MIE در مورد تحصیل مجانی در آلمان


اقامت بلند مدت آلمان

اقامت بلند مدت آلمان که گاهی از آن به عنوان اقامت دائم نیز یاد می شود یکی از انواع اقامت در آلمان است که برای افراد متقاضی خارج از اتحادیه اروپا که بیشتر از 5 سال در آلمان زندگی کرده اند صادر می شود. این نوع اقامت نیاز به تمدید نداشته ولی برای دریافت تابعیت شرایط افراد مختلف متفاوت است. افرادی که به دنبال اقامت بلند مدت آلمان هستند باید از شرایط اقامت دائم آلمان اطلاع داشته باشند. لازم به ذکر است که افرادی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند نیازی به دریافت مجوز اقامت دائمی در آلمان ندارند و به راحتی اجازه کار و زندگی در این کشور را دارند. شهروندان غیر از منطقه اقتصادی و انحادیه اروپا می توانند پس از 5 سال اقامت دائم آلمان را بدست آروند. در برخی موارد به مدت دو سال اجازه اقامت دائم داده می شود که این موضوع اغلب برای دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه است که به کار و زندگی درآلمان مشغول شده اند.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد ثبت شرکت آلمان


اقامت تحصیلی آلمان

اقامت آلمان از طریق تحصیل یکی از مطمئن ترین راه های مهاجرت به کشور آلمان است. انواع مختلف دانشگاه ها و آموزش های عالی در آلمان وجود دارد که تحصیل در آنها به زبان آلمانی و انگلیسی مقدور می باشد. عموماً دانشگاه هایی که به زبان آلمانی هستند دولتی بوده و هزینه تحصیل در آنها رایگان یا سالیانه کمتر از 1000 یورو می باشد و پذیرش از این دانشگاها برای متقاضیان بین المللی بسیار دشوار است.

عموم دانشگاه ها، مهارت های تئوری را تقویت می کنند و طیف وسیعی از موضوعات مختلف را ارائه می دهند. برخی از دانشگاه ها در آلمان به صورت تخصصی در یک موضوع خاص تخصص دارند که در این مورد آنها به عنوان دانشگاه فنی TU) Technische Universität) و یا کالج های تحصیلات عالی PH) Pädagogische Hochschule)  شناخته می شوند. تحصیل در آلمان در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس، دکتری همراه با اخذ بورسیه تحصیلی نیز امکان پذیر می باشد.

  • مقطع لیسانس در آلمان در رشته های مختلف، عموماً بین 6 تا 8 ترم به طول می انجامد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بسته به رشته و دانشگاه بین 10 تا 25 هزار یورو در سال متغیر می باشد.
  • مقطع فوق لیسانس در آلمان عموماً بین 2 تا 4 ترم به طول می انجامد و باعث می شود در یک رشته خاص، دانش عمیق و تخصصی کسب نمایید.
  • مقطع دکتری در آلمان بین 3 تا 5 سال به طول می انجامد و در دو حالت صورت می پذیرد، حالت اول روی یک پروژه تحقیقاتی پذیرش گرفته و روی آن کار کنید و حالت دوم یک سوپروایزر یا استاد راهنما شما را پذیرفته و به همکاری با او بپردازید.

گرفتن اقامت آلمان از طریق تحصیل تقریباً بین 24 تا 30 ماه به طول می انجامد و اکثر دانشگاه های آلمان نیازمند مدرک زبان آلمانی B2 می باشند. البته در صورتی که دارای مدرک زبان در سطح A2 یا B1 باشید، می توانید در دوره های یادگیری زبان آلمانی با امکان تحصیل در دانشگاه های تحصیل پس از موفقیت در دوره و اخذ مدرک B2 شرکت کنید. اگر شما موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه های آلمان شوید اما به دلیل شلوغی سفارت آلمان در ایران به موقع ویزای تحصیلی آلمان را دریافت ننمایید پذیرش شما بعد از دو ترم (6 ماه) باطل می شود. توجه داشته باشید که اقامت از طریق تحصیل زمانی منجر به اقامت دائم و پاسپورت می شود که شما از فرصت کاریابی بعد از تحصیل در آلمان که بین 12 تا 18 ماه می باشد استفاده کرده و مبادرت به کاریابی در رشته مورد نظر خود نمایید. صرف تحصیل در آلمان منجر به اقامت دائم در آلمان نمی شود. اقامت شما زمانی شروع می شود که در یک رشته خاص مشغول به کار شده و بیمه و مالیات پرداخت نمایید.

اقامت کاری آلمان

اقامت آلمان از طریق کار، یکی از محبوب ترین و کم هزینه ترین راه های مهاجرتی می باشد. چنانچه گفته شد نرخ بیکاری در آلمان پایین بوده و طبق پیش بینی های انجام شده این نرخ تا سال های آتی میزان پایین خود را حفظ خواهد نمود. طبق نمودار زیر نرخ بیکاری در آلمان که از سایت tradingeconomics.com آوردیم، در سال 2023 5.5  درصد می باشد. یعنی بیش از 95 نفر از 100 نفر به فعالیت شغلی مشغولند و کسب درآمد دارند.

نمودار نرخ بیکاری در آلمان

 

 با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری در آلمان سالیانه افراد زیادی برای آلمان اقدام می کنند که برای ما ایرانی ها از دو طریق ذیل مقدور است:

اقامت آلمان از طریق پیشنهاد شغلی (job offer)

کشور آلمان در خصوص ارائه شغل به یک تبعه خارجی مانند اکثر کشورهای اتحادیه اروپا از قانون حمایت از نیروی کار داخلی تبعیت می کند. طبق این قانون هر فرصت شغلی که در آلمان وجود دارد به مدت 90 روز باید در کشور آلمان آگهی شده و در صورت نبود نیروی کار متخصص واجد شرایط، مجدداً این فرصت شغلی به مدت مشابه (90 روز) در اتحادیه اروپا آگهی می شود. پس از طی این پروسه طولانی، کارفرما می تواند نسبت به استخدام مهاجر یا یک فرد ایرانی در صورت دارا بودن شرایط، اقدام نماید که به دلیل پیچیدگی های این امر، عموماً کارفرمایان تمایلی به استخدام نیروی مهاجر و اخذ مجوزهای لازم ندارند. دارنده ویزای کار آلمان امکان تبدیل ویزای خود به بلوکارت و استفاده از مزایای آن را خواهد داشت. همچنین امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال وجود خواهد داشت و تحصیل فرزندان نیز در کشور آلمان رایگان خواهد بود.

اقامت آلمان از طریق ویزای جستجوی کار (job seeker)

این ویزا همانطور که از نامش پیداست به مفهوم مجوز کار نیست، شخص ویزای جستجوی کار را دریافت نموده و وارد آلمان می شود و به جست و جوی کار می پردازد. ویزای جستجوی کار آلمان یک فرصت مناسب 6 ماهه را برای متخصصین و افراد جویای کار در آلمان فراهم می نماید تا با ارائه سوابق کاری و رزومه خود به کارفرما بتوانند نسبت به دریافت شغل مورد نظر و اخذ اقامت در آلمان، اقدام نمایند. در مقاله زیر به تفصیل به کاریابی در آلمان پرداخته شده است:

شرایط عمومی مورد نیاز برای متقاضیان اقامت آلمان از طریق کار (ویزای جستجوی کار):

  • سن متقاضی کمتر از 40 سال باشد.
  • دارا بودن حداقل مدرک لیسانس (شانس کاریابی در رشته های فنی مثل مهندسی مکانیک، برق، الکترونیک، کامپیوتر و نرم افزار بسیار بالا می باشد.)
  • حداقل 5-3 سال نامه سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی (در حال حاضر بدون بیمه نیز امکان پذیر می باشد.)
  • نشان دادن هزینه زندگی در آلمان برای مدت 6 ماه.
  • مدرک زبان آلمانی حداقل B1

دریافت حداقل حقوق سالیانه 45.000 هزار یورو در کشور آلمان و در برخی از رشته ها که با کمبود منابع نیروی انسانی مواجه هستند دریافت حقوق سالیانه 35.000 هزار یورو، منجر به اقامت از طریق کار می شود. دارنده ویزای جستجوی کار آلمان تا زمان تبدیل شدن ویزایش به ویزای کار آلمان، امکان اخذ ویزای همراه ندارد. توصیه موسسه ملک پور این است که قبل از اقدام به مهاجرت کاری به آلمان با متخصص مهاجرت متخصص مشورت نمایید و با شرکت های مختلف مکاتبه نموده و جواب مثبت (ایمیل، نامه) کمپانی هایی که موفق به دریافت مصاحبه از آن ها شده اید، در پرونده خود قرار داده تا شانس دریافت ویزای کار آلمان افزایش یابد.

محصول گام به گام کاریابی موسسه mie

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

از آنجا که سالیانه افراد زیادی برای سرمایه گذاری به سوی آلمان جذب می شوند، می توان اظهار نمود که اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری با وجود کمپانی های بزرگی چون بنز، BMW، بوش، نستل، آدیداس و ده ها کمپانی بزرگ دیگر نیز ممکن است باشد. کشور آلمان در خصوص سرمایه گذاری خارجی و حمایت از آن، قوانینی را مطابق با قوانین تجارت بین الملل تصویب کرده است. یکی از راه های سرمایه گذاری در آلمان که پرطرفدار هم می باشد، ثبت شرکت در آلمان می باشد که با مبلغ بین 30.000 تا 40.000 هزار یورو امکان پذیر است. اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که:

  • یک بیزینس پلن یا طرح تجاری قوی داشته باشید.
  • شرکت ثبت کرده و طرح تجاری را روی آن ارائه بدهید.
  • نشان بدهید که می توانید کار تولید کنید و ثاتیر اقتصادی مثبتی بر جامعه آلمان بگذارید.
  • اتاق بازرگانی و اداره مهاجرت آلمان با طرح تجاری شما موافقت نماید.

اقامت از طریق سرمایه گذاری کار آسانی نیست، عموماً از هر ده نفری که طرح تجاری ارائه می دهند سالیانه تعداد اندکی موفق به دریافت تأییدیه طرح تجاری می شوند. موسسه MIE توصیه می کند قبل از هر اقدامی با یک برنامه ریزی دقیق، منظم و درست در این مورد تحقیق کنید. آیا می توانید در کشور آلمان، سومین کشور صنعتی دنیا کارآفرینی داشته باشید؟ با توجه به شرایط عمومی آلمان که شامل طرح های تجاری خلاقانه و بسیار سودده کمپانی های بزرگ می باشد، اقدام به اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه گذاری سخت می باشد. در حال حاضر مشکل آلمان، کمبود نیروی متخصص جوان می باشد. بنابراین اقدام به استخدام در آلمان به منظور اخذ اقامت دائم بسیار مناسب می باشد.

اقامت آلمان از طریق خرید ملک

آلمان یکی از اقتصاد های قدرتمند اروپا، کشوری توسعه یافته با استاندارخای زندگی عالی برای سرمایه گذاران به شمار می رود. از این رو افراد زیادی به فکر اخذ اقامت و سرمایه گذاری در آلمان هستند. حتما می دانید یکی از روش های مهاجرت و اخذ اقامت سرمایه گذاری و خرید ملک است. گفتنی است که آلمان هیچ محدودیتی برای خرید ملک خارجیان نداشته و افراد می توانند به سادگی خانه ای برای سرمایه گذاری خریداری کنند. نکته حائز اهمیت اینکه اقامت المان از طریق خرید ملک امکان پذیر نبوده و تنهای راه های سرمایه گذاری به شکل گار آفرینی و راه اندازی کسب و کار، ثبت شرکت و استخدام حداقل 5 نفر صروت می گیرد.

اقامت آلمان از طریق تولد

گرفتن اقامت آلمان و گرفتن تابعیت آلمان از طریق تولد بنا به شرایطی میسر می باشد. اخذ تابعیت از طریق تولد نوزاد طبق دو اصل خاک و خون می باشد. قاعده خاک عنوان می دارد که اگر نوزادی در خاک کشوری اعم از زمینی، هوایی متولد شود، به واسطه تولد در خاک این کشور تابعیت می گیرد، مثل کشور کانادا، آمریکا و برزیل. در حال حاضر کشور آلمان و اکثر کشورهای دنیا از قاعده خون پیروی می کنند. طبق این قاعده اگر نوزاد متولد شده از پدر یا مادری آلمانی باشد، متولد شود، فرزند تابعیت کشور آلمان را دریافت می کند. بنابراین صرف تولد فرزند در آلمان منجر به تابعیت فرزند یا پدر و مادر نمی شود. توصیه می شود قبل از هر اقدامی با یک مشاور مهاجرت معتبر مشورت نمایید و نسبت به آثار آن آگاه باشید. برخی از آثار تولد فرزند در آلمان جهت اخذ تابعیت آلمان در ذیل عنوان می گردد.

  • کودکانی که از زمان تغییر قاعده به خون (1 ژانویه سال 2000) یا بعد از آن متولد شده باشند به شرط آن که حداقل یکی از والدین (پدر یا مادر) آلمانی باشد.
  • فرزند متولد شده در آلمان حداقل به مدت هشت سال در آلمان اقامت داشته باشد.
  • جهت دریافت پاسپورت آلمان و سلب تابعیت قبلی متقاضی، باید قبل از سن 23 سالگی اقدام شود.
  • در طول 21 سال اول زندگی خود، متقاضی باید 8 سال اقامت در این کشور را داشته باشد.
  • حداقل 6 سال در مدارس آلمان تحصیل کرده باشد.
  • از مدارس آلمانی فارغ التحصیل شده باشد.

اقامت آلمان از طریق ازدواج

اقامت آلمان از طریق ازدواج با یک تبعه آلمانی نیز مقدور می باشد. وقتی یک ایرانی با تبعه خارجی ازدواج می کند، شک و شبهه نسبت به صوری نبودن ازدواج آنان بالاست و حتماً باید با یک مشاور مهاجرت معتبر مشاوره نمایند. در ازدواج با تبعه خارجی نکات و آثار نکاح را به طور کامل مطالعه نموده و نسبت به آن آگاه باشید. اصلی ترین اصل قانون مدنی ما وقتی مرد ایرانی با زنی ازدواج می کند، این است که به زن تابعیت ایرانی داده می شود. برعکس وقتی زن ایرانی با یک مرد خارجی ازدواج می کند به مرد تابعیت و اقامت ایران داده نمی شود. در اکثر کشورهای بزرگ دنیا مثل آلمان فرقی بین زن و مرد نیست و با ازدواج، اقامت اهداء می شود، اما شروطی دارد؛

  • فرد مورد نظر باید تبعه آلمان بوده و پاسپورت آلمان را داشته باشد.
  • توانایی مالی حمایت از خود و شریک زندگی خود را داشته باشد.
  • باتوجه به اینکه در اروپا دو همسری مجاز نمی باشد، اگر قبلا متأهل بوده باشد، ارائه گواهی طلاق یا فوت همسر الزامی است.
  •  متقاضیان باید بالای 18 سال سن داشته باشند.
  • داشتن دانش زبان آلمانی
  • هزینه ازدواج در آلمان ممکن است تا 200 یورو هم برسد. در اقامت از طریق ازدواج توجه داشته باشید که به ازدواج های صوری نه تنها هیچگونه اقامتی داده نمی شود، بلکه عواقب نامطلوبی نیز زوجین صوری را تهدید می نماید.

در اخذ اقامت دائم آلمان از طریق ازدواج باید مراحل قانونی طی شده و مدارکی دال بر واقعی بودن ازدواج ارائه شود.

اقامت آلمان از طریق پناهندگی

لازم به ذکر است موسسه ملک پور هیچگونه خدمات و مشاوره ای در خصوص پناهندگی نداشته و صرفاً جهت آگاهی شما سروران گرامی از قوانین و خطرات پناهندگی به بیان آن می پردازد.

متأسفانه بسیاری از افراد در حال حاضر بدون آگاهی و تحت تأثیر افراد سودجو مبادرت به رزیدنس پرمیت آلمان از طریق پناهندگی می نمایند و تصور می نمایند تنها راه ممکن مهاجرت، پناهندگی می باشد. واقعیت این است که همه انسان ها نقطه قوت و مثبتی دارند که می توانند با اتکا بر توانایی های خود اقدام به مهاجرت نمایند. بسیاری از انسان ها در اثر زندگی، آموزش های اشتباهی که داشته اند، ممکن است مسیر خود را گم کنند. درخصوص اقامت از طریق پناهندگی شما باید ابتدا از آثار و تعریف پناهندگی آگاه باشید. پناهنده طبق کنوانسیون ژنو (کنوانسیون پناهندگی) به کسی اطلاق می شود که یک ترس واقعی اعم از نژاد، رنگ پوست، اعتقادات مذهبی، گرایشات جنسی، عضویت در گروه های اجتماعی خاص و گرایشات سیاسی داشته باشد و اگر به کشور خود باز گردد مورد شکنجه واقع شده و جان وی در خطر است. در خصوص موفقیت در امر مهاجرت و انتخاب بهترین مسیر از طرق قانونی اقدام نموده و قبل از هر اقدامی، با یک مشاور مهاجرت معتبر مشورت نمایید.

اخذ اقامت هنرمندان و افراد موفق در آلمان

اقامت آلمان برای هنرمندان و افراد فوق موفق امکان پذیر می باشد، اما اثبات این موضوع و شرایط آن کار آسانی نیست. ویزای هنرمندان یک مجوز اقامت ویژه (زیر مجموعه ویزای آزاد شماره 21) است، که تنها می تواند برای اقامت در برلین مفتوح باشد. تعریف یک حرفه به عنوان هنر بسیار دشوار می باشد، اما عموماً تشخیص افرادی چون نقاش، موسیقی دان، عکاس و رقاص نسبتاً آسان است. برای اثبات خود به عنوان یک هنرمند جهت اخذ ویزای هنرمندان شما باید:

  • یک رزومه قوی و نمونه کار مناسب داشته باشید.
  • قراردادهای کاری و لیست تمام پروژه هایی که تا به حال انجام داده اید یا در آن شرکت کرده اید، ارائه دهید.
  • مدارک تحصیلی رسمی شما از طریق دانشگاه، مدرسه و هنر ارائه شود.
  • عکس شما به عنوان یک هنرمند در مجله های بین المللی و دریافت جوایز بین المللی (مثل جایزه گرمی در موسیقی) منتشر شده باشد. 

ارائه این مدارک می تواند بسیار کمک کننده باشد. اقامت از طریق ویزای هنرمندان همانطور که در بالا نیز عنوان شد، کار چندان آسانی نمی باشد و پروسه طولانی را در بر می گیرد و اثبات اینکه اقامت شما یک تأثیر فرهنگی در جامعه آلمان خواهد گذاشت، بسیار دشوار می باشد. در خصوص اخذ اقامت در آلمان با توجه به شرایط موجود، اقدام از روش ویزای جست و جوی کار نسبت به سایر روش ها منطقی تر می نماید.

مراحل اخذ اقامت آلمان

اگر متقاضیان اخذ اقامت به خوبی از شرایط اقامت در آلمان اطلاع داشته باشند و تمام معیار ها و مدارم مورد نیاز را ارائه کرده و مصاحبه موفقی داشته باشند، به راحتی می توانند به اقامت دست پیدا کنند. از پاسخ های مهمی است که به سوال "چگونه اقامت آلمان بگیریم" داده می شود، مدارک می باشد که شامل:

  • فرم در خواست تکمیل شده
  • گواهی بیمه سلامت
  • گذرنامه معتبر
  • گواهی مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی
  • عکس بیومتریک
  • گواهی های تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی ازدواج
  • گواهی از محل کار یا محل تحصیل

مراحل گرفتن اقامت آلمان و به طور کلی روند اخذ اقامت نیز به شکل زیر است:

  • دریافت فرم صحیح از اداره مهاجرت
  • دریافت وقت از اداره مهاجرت
  • ارائه تمام مدارکی که بیان شد
  • حضور و مصاحبه در اداره مهاجرت

مدارک مورد نیاز برای گرفتن اقامت آلمان

پبرای گرفتن اقامت در آلمان، مدارک مختلفی مورد نیاز خواهید داشت. مدارک مورد نیاز ممکن است بسته به نوع اقامت (مثلاً اقامت تحصیلی، کاری، خانوادگی و غیره) و وضعیت شخصی شما تغییر کند. در ادامه مدارک مهمی که معمولاً برای گرفتن اقامت در آلمان مورد نیاز است آورده شده است:

  • پاسپورت دارای 6 ماه اعتبار
  • تکمیل فرم درخواست اقامت
  • 2 قطعه عکس
  • تاییدیه مالی: باید نشان دهید که توانایی مالی برای تأمین هزینه‌های خود و خانواده‌تان در آلمان دارید. این ممکن است شامل گواهی بانکی، اظهارنامه مالی، و یا نمونه قرارداد کاری باشد.
  • بیمه‌ سلامت: باید ارائه بیمه سلامت آلمان و پرداخت هزینه های مربوطه.
  • مدارک تحصیلی یا کاری: برای اقامت تحصیلی، باید مدارک تحصیلی معتبر و برای اقامت کاری باید نمونه قرارداد کاری یا دعوتنامه از کارفرما داشته باشید.
  • مدرک زبان: ممکن است نیاز به گواهی مهارت زبان آلمانی در حد  c1 یا b2 داشته باشید.

هزینه اقامت در المان

هزینه اقامت در آلمان به عوامل متعددی از جمله شهر مورد نظر، نوع محل اقامت و همچنین نوع وضعیت اقامتی فرد که می تواند دانشجویی، کاری، سرمایه گذاری یا سایر انواع اقامت ها باشد بستگی دارد که بر همین اساس می تواند متفاوت باشد. برای رسیدگی به در خواست مجوز اقامت آلمان هزینه ای حدود 50 تا 110 یورو به طور معمول دریافت می شود و جدول این هزینه صدور برخی از انواع ویزاها در آلمان به صورت زیر می باشد.

نوع ویزا

هزینه

ویزای ترانزیت فرودگاهی

80 یورو

ویزای اقامت کوتاه مدت (برای بزرگسالان)

80 یورو

ویزای اقامت کوتاه مدت (بین 6 تا 12 سال)

40 یورو

ویزای اقامت کوتاه مدت (زیر 6 سال)

رایگان

ویزای بلند مدت آلمان برای افراد بالای 18 سال

75 یورو

ویزای بلند مدت آلمان برای افراد کمتر از 18 سال

37.5 یورو

هزینه های زندگی در آلمان برای اقامت

 هزینه های زندگی در آلمان یکی از معیار های مهم برای مهاجرت به کشور آلمان می باشد. علی رغم اینکه کشور آلمان در قلب اروپا و یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، هزینه های زندگی مناسبی نسبت به دیگر کشورهای هم تراز خود دارد. طبق آخرین آمار اعلام شده در سایت Numbeo، در جدول ذیل به شاخص هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره در 15 شهر مهم آلمان می پردازیم:

رتبه بندی شهر هزینه زندگی روزانه (یورو)
1 دوسلدورف 85.64
2 فرانکفورت 84.17
3 هامبورگ 81.65
4 مونیخ 80.21
5 هایدلبرگ 76.42
6 اشتوتگارت 74.47
7 برلین 72.5
8 کارلسروهه 72.5
9 بون 72
10 کلن 71.51
11 نورمبرگ 70.95
12 آخن 69.61
13 درسدن 67.98
14 برمن 67
15 لایپزیگ 66.6

 

براساس جدول فوق، هزینه های زندگی ماهیانه در شهر دوسلدورف به عنوان گران ترین شهر، میانگین 2580 یورو و در شهر لایپزیک، ارزان ترین شهر آلمان میانگین 1980 یورو می باشد.

شرایط اخذ اقامت دائم در آلمان

همان طور که از نامش پیداست اقامت دائم آلمان نیازی به تمدید ندارد. طبق بروزترین قانون جدید اقامت دائم آلمان از هر راهی که اقدام می کنید باید شرایط خاص زیر را داشته باشید:

  • داشتن مجوز کار
  • 5 سال زندگی در آلمان
  • مدرک زبان آلمانی در سطح a2
  • پرداخت 60 ماه بیمه بازنشستگی
  • موفقیت در دوره آموزشی Integrationskurse
  • دارا بودن محل اقامت به نسبت تعداد افراد خانواده (در بحث متراژ هر ایالت قانون خاص خود را دارد)
  • توانایی مالی پشتیبانی از خود و خانواده (بدون نیاز به کمک مرکزشغلی یا سوسیال)
  • عدم ارتکاب جرم های بزرگ (حبس تعلیقی سه ماهه یا جریمه نقدی نود روز درآمد را شامل نمی شود)

راحت ترین راه اقامت آلمان

افرادی که در جستجوی راحت ترین راه اقامت در آلمان هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که راحت ترین راه اقامت آلمان می تواند نسبت به شرایط و روش هایی که می توانند از آن استفاده کنند متفاوت باشد. اما به صورت کلی روش تحصیلی راحت ترین راه اقامت بوده و شما حتی با مدرک زبان انگلیسی نیز می توانید به این کشور ورود پیدا کنید. به صورت کلی راحت ترین راه اقامت را به این صورت برای شما میتوانیم توضیح دهیم که در برخی از مواقع افراد دارای تخصصی خاص بوده و راحت ترین راه مهاجرت به آلمان برای این افراد می تواند مهاجرت کاری باشد. از طرفی بعضی دیگر به دلیل سن پایینی که و علاقه ای که به تحصیل دارند می توانند راحت ترین راه اقامت آلمان برای آن ها مهاجرت از طریق تحصیل باشد.

راه های گرفتن اقامت دائم آلمان هر کدام دارای شرایطی است اما بعضی از موارد دارای شرایط آسان تری می باشد که در ذیل معرفی کرده ایم:

سریع ترین روش های اخذ اقامت دائم آلمان

  • پناهندگان
  • همسر فرد دارای تابعیت
  • کارگران ماهر و محققان: در این مورد تقاضای اقامت دائم با 4 سال زندگی و پرداخت 48 ماه بیمه و سطح زبان ب1 با شرایط کلی اقامت دائم متفاوت است.
  • فارغ التحصیلان دانشگاه ها و یا دوره های فنی حرفه‌ی (Ausbildung) در آلمان: شرایط اقامت دائم در آلمان برای دسته افراد با سابقه تحصیل دانشگاه ها، دوره های فنی و حرفه ای آسانتر از گروه قبلی می باشد. تفاوت شرایط اقامت دائم برای این دسته افراد در موارد دو سال زندگی در آلمان، پرداخت 24 ماه بیمه، مشغول به کار به عنوان کارگر ماهر و سطح ب1 زبان می باشد.
  • فرد دارای بیزنس فعال در آلمان: فرد دارای این شرکت با توانایی تامین هزینه های زندگی خانوادگی و پرداخت بیمه بازنشستگی به مقدار کافی و بدون ارتکاب هیچ جرمی، پس از 3 سال می تواند برای اقامت دائم درخواست دهد.
  • کارمندان دولت: فردی که برای کارفرمای آلمانی دولتی آلمان مشغول به کار است، با داشتن شرایط کلی اعلامی در بالا بعد از سه سال می تواند حتی بدون بیمه برای اقامت دائم درخواست دهند.
  • افراد دارای بلوکارت اتحادیه اروپا: شاید برای این دسته افراد بتوان گفت از آسانترین راه اخذ اقامت دائم آلمان نسبت به فاکتور زمانی می توانند به هدفشان برسند. فرد با کار و پرداخت بیمه 33 ماهه با مدرک زبان a1 یا پرداخت بیمه 21 ماهه با مدرک زبان b1 می تواند درخواستش را ثبت کند.
  • خانواده فردی با تابعیت: اقامت دائم برای این افراد با سه سال زندگی و سطح زبان ب1 ممکن است.
  • فرزندان اشخاص بدون تابعیت با شرایط خاص: فرد به مدت پنج سال اقامت و با رسیدن به سن قانونی در صورت دانش زبانی ب1 و توانایی تامین هزینه زندگی خودش (استثنا: محصلین نیازی به این شرط ندارند) می تواند درخواست دهد.

تمدید اقامت آلمان

تا این بخش از محتوا متوجه شدیم که اقامت در آلمان دو نوع موقت و دائم دارد. همه افراد ابتدا باید اقامت موقت دریافت کنند و طبق شرایط اقامت دائم در آلمان به تعدادی سال در این کشور زندگی کنند. مجوز اقامت آلمان بسته به راهی که آن را صادر کرده دارای اعتبارهای متفاوت است. مثلا در ویزای توریستی فرد نهایتا 90 روز می تواند در این کشور بماند. یا در ویزای جاب سیکر می توان 6 ماه اقامت داشت. بسته به نوع ویزا و شرایط خاص تنها با مجوز اداره مهاجرت می توان اقامت را تمدید کرد.

مزایای اخذ اقامت آلمان

اخذ اقامت آلمان مزایای بسیاری دارد در این بخش برخی از مزایای اخذ اقامت آلمان را معرفی می کنیم:

  • امکان کاریابی . فرصت های شغلی فراوان
  • امکان تحصیل در دانشگاه‌های برتر
  •  بهره مندی از امکانات سلامت بسیار عالی و پیشرفته
  • امکان اخذ اقامت دائم آلمان
  • بهره مندی از امکانات اجتماعی و فرهنگی
  • بهره مندی از حمایت اجتماعی دولت آلمان

شرایط تبدیل اقامت آلمان به تابعیت

اقامت آلمان و اخذ تابعیت آن از طرق مختلفی چون کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و پناهندگی در آلمان امکان پذیر می باشد که در بالا توضیحات مختصری راجع به هر یک بیان گردید. تمامی راه های موجود مسیر خاص خود، ریسک ها، مدارک مورد نیاز و هزینه های خاص خود را دارد. توجه داشته باشید که هر اقامتی منجر به دریافت تابعیت و پاسپورت نمی شود. دریافت پاسپورت آلمان پس از اقامت دائم و سازگاری پذیری شما با جامعه آلمان شامل تسلط به زبان آلمانی، تاریخ سیاسی و فرهنگی کشور آلمان ممکن می باشد. در نظر داشته باشید که کشور آلمان دو تابعیتی را نمی پذیرد و برای دریافت پاسپورت آلمان باید تابعیت قبلی خود را باطل نمایید. عموماً در اتحادیه اروپا پس از گذشت یک تا دو سال از اقامت دائم، شخص با رعایت شروطی می تواند درخواست دریافت تابعیت نماید. در ابتدای سال سوم اقامت دائم خود، امکان اخذ تابعیت کشور آلمان خواهید داشت. برای تبدیل اقامت به تابعیت باید این شرایط را دارا باشید:

  • داشتن اقامت دائم: برای تبدیل به تابعیت آلمان، شما باید دارای اقامت دائم) در آلمان باشید. این نوع اقامت به شما اجازه سکونت دائم در آلمان را می‌دهد و معمولاً پس از 5 سال اقامت دائم در کشور، می‌توانید برای تابعیت آلمانی درخواست دهید.
  • مدت زمان اقامت: شما باید حداقل 8 سال در آلمان سکونت داشته باشید. در موارد خاص، این مدت زمان می‌تواند کمتر باشد؛ مثلاً اگر شما زبان آلمانی خوبی داشته باشید.
  • تسلط به زبان آلمانی: شما باید نشان دهید که تسلط خوبی به زبان آلمانی داریدو مدرک زبان آلمانی اراده دهید.
  • تمکن مالی: شما باید بتوانید نشان دهید که توانایی مالی برای تأمین هزینه‌ های خود و خانواده‌تان در آلمان دارید. که با ارائه اسناد مالی مورد تایید توسط مقامات مربوطه انجام می‌شود.
  • عدم سوء پیشینه: نباید دارای سوابق جنایی باشید. در صورت داشتن جرم جدی، ممکن است امکان تبدیل به تابعیت را نداشته باشید.
  • موافقت مقامات محلی: در نهایت، مقامات محلی آلمان باید موافقت کنند تا شما تابعیت آلمانی را بگیرید. این موافقت نیازمند مصاحبه‌ها و ارزیابی‌های دقیق است.

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در باب اخذ اقامت آلمان هستید، اینجا کلیک کنید ➡️


 

پادکست پرسش و پاسخ موسسه MIE

پرسش: سلام، من 26 سال سابقه در رشته مکانیک دارم و چند سال دیگه بازنشسته میشم. 55 سالمه. همسرم دبیر ادبیات هست و دو فرزند داریم. 500 میلیون سرمایه دارم. الان در ترکیه قصد خرید ملک داریم و اقامتش رو بتونیم راحت بگیریم. اگر بخوایم با اقامت ترکیه برای آلمان اقدام کنیم بهتره؟

 


سوالات متداول 

✔️ روش های اخذ اقامت آلمان چیست؟

راه های گرفتن اقامت دائم آلمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم می شود اقامت دائم آلمان را دریافت کرد. کار، سرمایه گذاری به ویژه بلوکارت و تحصیل، از جمله متداول ترین روش های اقامتی این کشور می باشد. همچنین روش های دیگری نظیر ازدواج، تولد و پناهندگی نیز منجر به دریافت اقامت می شود.

✔️ بهترین روش دریافت اقامت در آلمان کدام است؟

برترین روش های اخذ اقامت، اقدام از طریق کار و سرمایه گذاری به ویژه بلوکارت می باشد.

✔️ چگونه می توان از طریق تحصیل، اقامت آلمان را به دست آورد؟

تحصیل از جمله روش هاییست که در نهایت و در صورتی که شخص موفق به جذب در بازار کار آلمان شود، منجر به اخذ اقامت این کشور می شود. لازم به ذکر است که تحصیل در کشور آلمان، به زبان های انگلیسی و آلمانی امکان پذیر است و هزینه آن با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و زبان تدریس در دانشگاه متفاوت می باشد.

✔️ پس از چند سال می توان اقامت دائم آلمان را دریافت کرد؟

به طور کلی دریافت اقامت به طور دائم، پس از 5 سال کار و زندگی در کشور آلمان و پرداخت بیمه و مالیات به دولت این کشور امکان پذیر است.

سخن پایانی

بهترین و راحت ترین راه اقامت آلمان در مقاله حاضر مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. کشور آلمان سومین کشور صنعتی دنیا با نرخ بیکاری حدود 3.4 درصد، سالانه متقاضیان زیادی را برای زندگی و کار به سوی خود جذب می کند. بنا به درخواست مکرر شما سروران و همراهان همیشگی برآن شدیم تا راه های مختلف گرفتن اقامت آلمان اعم از اقامت در آلمان از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی در آلمان و راه های جایگزین آن را بررسی نماییم. با توجه به صفوف طولانی انتظار جهت اخذ وقت سفارت آلمان، اقدام به اقامت در آلمان به طور مستقیم زمان زیادی از شخص می گیرد. برای جلوگیری از این موضوع می توانید با دوره های زبان در اروپا و اقامت در کشور های دیگر حوزه شنگن اقدام فرمایید. شما عزیزان می توانید در خصوص اقامت دائم آلمان با موسسه MIE تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. در انتهای همین مقاله در قسمت "ثبت پرسش" می توانید نظرات و سوالات خود را مطرح و در کمترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت نمایید.

امتیاز 4.79 از 5 ( 47 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
آنا سروری
سلام و عرض ادب خدمت شما من 25 ساله هستم و دیپلم تجربی دارم همسرم 30 ساله مهندس کامپیوتر با سال سابقه کاری مرتبط میخوام یا از طریق کار یا تحصیل مهاجرت کنم و اقامت بگیرم کل داراییمون 500 میلیون هست بنظرتوناز چه طریقی اقدام کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. اما بصورت کلی با توجه به شرایطی که می فرمایید شانس مهاجرت از طریق پروسه های کاری و تحصیلی برای شما مفتوح می باشد. پیشنهاد می کنم حتما با مجموعه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان توسط کارشناسان ما بررسی شود. موفق باشید.
سحر معیری
سلام وقت شما بخیر، برای اقامت آلمان آیا می توان از طریق ثبت شرکت اقدام کرد؟ و این که با دو میلیارد سرمایه این امکان وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز ثبت شرکت در کشور آلمان زمانی منجر به اقامت می گردد که شما یک طرح تجاری سودده داشته باشید و این طرح مورد موافقت کشور المان قرارگیرد. با مبلغی هم که می فرمایید بلی می توان اقدام به ثبت شرکت و شروع یک کسب و کار کوچک را زد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
نیما خلیلی
سلام تشکر میکنم از شما موسسه عالی که اطلاعات کافی و کاملی هم تحت اختیار ما درمورد اقامت آلمان میگذارید من ۲۶ سالم هست فوق دیپلم فیلمسازی هستم تازه مدرکمو گرفتم میخوام به آلمان مهاجرت کنم از چه طریق میتونم وارد رشته های هنری بشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سپاسگزارم از الطافتان کشور آلمان جز کشورهایی است که روی سن و گپ تحصلی حساس است اگر مدرک شما لیسانس بود به نسبت الان کار راحت تری داشتید اما می توانید از راه تحصیل اقدام نمایید. البته مدنظر داشته باشید در حال حاضر وقتی که سفارت المان می دهد خیلی طولانی است. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
ستاره احمد رضایی
سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت و مقالات خوبتون من جایی خوندم که میشه با دو سال اقامت آلمان رو گرفت ولی اینجا نوشته شده که بعد از 5 سال میشه درخواست اقامت دائم داد میخواستم بدونم کدوم درسته و چطور میشه ظرف دو سال به اقامت دائم المان رسید؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت متشکریم از لطف و محبت شما دوست گرامی دریافت اقامت دائم آلمان به طور معمول پس از 5 سال صادر می شود اما با برخی روش های کاری امکان دریافت اقامت دائم با مدت زمان کمتر وجود دارد که برای این منظور باید شرایط شما به صورت کامل بررسی شود. پیشنهاد میکنیم برای بررسی دقیق شرایط خود از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان موسسه استفاده نمایید.
Shamseddin Momeni
با سلام متقاضی اخذ اقامت در آلمان میباشم با شرایط ذیل: ۱- حدود چهار سال در شهرهای اسن و هامبورگ کار کرده و در این مدت دارای مجوز اداره کار هم بوده ام ۲- آلمانی در سطح بی دو را دارم ۳- مدیریت در صنعت نفت و گاز را در سطح حرفه ای و بین المللی دارا میباشم ۴- دارای مدرک مهندسی دریایی از دانشگاه ایالتی نیویورک آمریکا دارم ۵- دختر و پسرم با خانواده اشان هر دو دارای دکتری از آلمان میباشند و دارای پاس آلمانی هم میباشند و در هامبورگ مقیم هستند ۶- متولد ۱۹۵۴ میباشم و بسیار آمادگی ادامه کار در صنعت و تجارت دارم با تشکر از راهنمایی تان و منتظر پیشنهاد شما میباشم ارادتمند مومنی
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت جناب مومنی بزرگوار. سوابق کاری و تحصیلی شما بسیار عالی می باشد اما با توجه به شرایط سنی نمی توان گزینه های متعددی برای شما مطرح نمود. پیشنهاد ما این است که شما بتوانید با نشان دادن سرمایه خود در ایران، اقامت برخی کشورها از جمله سوئیس، اتریش، پرتغال، فرانسه و ... را از طریق خودحمایتی بدست آورید تا وارد محیط شده و بتوانید به راحتی در کشور آلمان نیز حضور داشته باشید. پیشنهاد میکنیم برای بررسی دقیق شرایط خود با کارشناسان موسسه تماس حاصل کنید تا با بررسی جزئیات شرایط شما، مسیرهای پیش رو را بری شما تحلیل نمایند.
سما
سلام وقت شما بخیر من خواهرم در آلمان زندگی می کنه آیا میتونم از طریق ایشون به آلمان مهاجرت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب خیر دوست عزیز امکان مهاجرت از طریق خواهر و برادر به آلمان وجود ندارد.
محسن
اقامت آلمان بعد از چند سال به اقامت دائم آلمان تغییر پیدا می کند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
برای مهاجرت به کشور آلمان و تبدیل اقامت به اقغامت دائم آلمان روش های زیادی وجود دارد که در این مقاله به صورت کامل به آن اشاره شده است
حسین
سلام و عرض ادب. لطفا روش های مناسبی که برای اخذ اقامت آلمان وجود داره رو بگید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام. بهتون پیشنهاد می کم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های اقامتی آلمان از مقاله فوق حتما دیدن فرمایید
مرادیان
برای دریافت اقامت آلمان باید حداقل چه مدرک زبانی داشته باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز در مورد رشته های مختلف متفاوت است. عموما b1 یا b2 پیشنهاد میکنم با مشاوران موسسه تماس بگیرید تا شما را دقیق تر راهنمایی کنند
شهاب
حدودا بعد از چند سال میتونیم اقامت دایم کشورآلمان رو بگیریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
به صورت کلی شما پس از 5 سال می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.
naji
در بهترین حالت بعد از چند سال میتونیم در اقامت دائم این کشور رو بگیریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
به طور کلی دریافت اقامت آلمان به طور دائم، پس از 5 سال کار و زندگی در کشور آلمان و پرداخت بیمه و مالیات به دولت این کشور امکان پذیر است.
حق شناس
سلام می خواستم بدونم که از نظر استاد ملک پور بهترین روش های مهاجرتی به کشور آلمان چیه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
برترین روش های اخذ اقامت آلمان، اقدام از طریق کار و سرمایه گذاری به ویژه بلوکارت می باشد.
شهین
آیا پس از مهاجرت به کشور های اروپایی می تونیم در نهایت به اقامت دائم و یا پاسپورت منجر شود؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
عموماً در اتحادیه اروپا پس از گذشت یک تا دو سال از اقامت دائم، شخص با رعایت شروطی می تواند درخواست دریافت تابعیت نماید.
dory
اقامت دائم المان بهرحال چندسال بعد داده میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر به طور کلی دریافت اقامت آلمان به طور دائم، پس از 5 سال کار و زندگی در کشور آلمان و پرداخت بیمه و مالیات به دولت این کشور امکان پذیر است.
موجهی
سلام و عرض ادب. میشه بفرمایید شرایط حقوق سالانه اقامت آلمان چطوریه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
دریافت حداقل حقوق سالیانه 45.000 هزار یورو در کشور آلمان و در برخی از رشته ها که با کمبود منابع نیروی انسانی مواجه هستند دریافت حقوق سالیانه 35.000 هزار یورو، منجر به اقامت آلمان از طریق کار می شود.
مرادی
سلام وقتتون بخیر جناب ملک پور میشه بگید که شرایط تحصیل در دانشگاه های ولتی کشور آلمان به چه صورتیه؟ آِیا آزمون ورودی داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
عموماً دانشگاه هایی که به زبان آلمانی هستند دولتی بوده و هزینه تحصیل در آنها سالیانه کمتر از 1000 یورو می باشد و پذیرش از این دانشگاها برای متقاضیان بین المللی بسیار دشوار است.
اصغری
مدرک زبان برای تحصیل در کشور آلمان باید چی باشه؟ و چه مدت دریافت آن به طول می انجامد؟ سوال بعدیم اینه که چقدر زمان بر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب . اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل تقریباً بین 24 تا 30 ماه به طول می انجامد و اکثر دانشگاه های آلمان نیازمند مدرک زبان آلمانی B2 می باشند
مجید
سلام میشه در مورد اینکه چطوری میتونیم در کشور آلمان کار پیدا کنیم مارو راهنمایی بفرمایید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
طبق این قانون هر فرصت شغلی که در آلمان وجود دارد به مدت 90 روز باید در کشور آلمان آگهی شده و در صورت نبود نیروی کار متخصص واجد شرایط، مجدداً این فرصت شغلی به مدت مشابه (90 روز) در اتحادیه اروپا آگهی می شود
محمدعلی
سلام و عرض ادب. نرخ بیکاری در کشور اقامت و کشور آلمان به چه صورت است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام وقتتون بخیر. طبق نمودار زیر نرخ بیکاری در آلمان، یعنی نسبت افراد بیکار با قابلیت کارکردن به کل افراد با پتاسیل کاری در یک جامعه، در سال 2021 و در شرایط کرونا، کمتر از 5 درصد می باشد. یعنی بیش از 95 نفر از 100 نفر به فعالیت شغلی مشغولند و کسب درآمد دارند.
6498
سلام میشه یک راه مطمئن برای مهاجرت و اقامت آلمان معرفی کنید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
اقامت آلمان از طریق تحصیل یکی از مطمئن ترین راه های مهاجرت به کشور آلمان است
حسینی
سلام و عرض ادب. می خواستم بدونم که آیا دانشگاه های آلمان رایگان هستن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
عموماً دانشگاه هایی که به زبان آلمانی هستند دولتی بوده و هزینه تحصیل در آنها سالیانه کمتر از 1000 یورو می باشد و پذیرش از این دانشگاها برای متقاضیان بین المللی بسیار دشوار است.
متینی
سلام شوالم اینه که آیا به صورت کلی سرمایه گذاری در خارج از کشور کار آسانی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری کار آسانی نیست، عموماً از هر ده نفری که طرح تجاری ارائه می دهند سالیانه تعداد اندکی موفق به دریافت تأییدیه طرح تجاری می شوند
محمدعلی
سلام به صورت تقریبی درآمد سالانه در کشور آلمان چقدره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
دریافت حداقل حقوق سالیانه 45.000 هزار یورو در کشور آلمان و در برخی از رشته ها که با کمبود منابع نیروی انسانی مواجه هستند دریافت حقوق سالیانه 35.000 هزار یورو، منجر به اقامت آلمان از طریق کار می شود.
مبینا
سلام و خسته نباشید. دانشگاه ای دولتی المان هم هزینه دارند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و درود دانشگاه های دولتی المان به زبان المانی بوده و سالانه کمتر از 1000 یورو هزینه بر خواهند بود.
اشکان
سلام و خسته نباشید. برای اقامت المان با استفاده از کار باید درامد به چه میزان باشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و احترام دریافت حداقل حقوق سالیانه 35 هزار تا 45 هزار یورو سبب اقامت در آلمان از طریق کار می شود.
ماریا اصلانی
سلام. من 36 سال سن دارم و داری سابقه کاری در ایران هستم. آیا میتونم برای ویزای کاری آلمان اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام به شما. بله محدودیت سنی 40 سال برای دریافت ویزای کاری وجود دارد و با توجه به سابقه کاری شانس خوبی برای دریافت این ویزا خواهید داشت.
مبینا
برای دریافت اقامت تحصیلی آلمان یادگیری چه زبانی لازم است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب با توجه به دانشگاه و مراکز آموزش عالی نوع زبان مورد نظر که انگلیسی یا آلمانی است تعیین می شود. ولی اکثر دانشگاه های دولتی این کشور به زبان آلمانی هستند و هزینه تحصیل در آن‌ها کمتر است.
ترانه
سلام کسی که ویزای کار المان رو داره میتونه بلوکارت بگیره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
درود بر شما وقتتون بخیر دارنده ویزای کار آلمان امکان تبدیل ویزای خود به بلوکارت و استفاده از مزایای آن را خواهد داشت.
حمید
سلام با کدوم ویزا میشه وارد کشور المان شد و جستجوی کار کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و احترام وقتتون بخیر از طریق ویزای جستجوی کار (job seeker) یک فرصت مناسب 6 ماهه را برای متخصصین و افراد جویای کار در آلمان فراهم می شود تا با ارائه سوابق کاری و رزومه خود به کارفرما بتوانند نسبت به دریافت شغل مورد نظر و اخذ اقامت آلمان، اقدام نمایند.
فرزاد
سلام اگه ویزای کار المان رو داشته باشم میتونم همسر و فرزندم رو باخودم ببرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و احترام بله، در صورت دارا بودن ویزای کار آلمان امکان تبدیل ویزای خود به بلوکارت را داشته و همچنین امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال وجود خواهد داشت و تحصیل فرزندان نیز در کشور آلمان رایگان خواهد بود.
علی مهری
سلام روزتون بخیر برای اقامت گرفتن توی المان از طریق تحصیل چه قدر طول میکشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و احترام اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل تقریباً بین 24 تا 30 ماه به طول می انجامد
سلامی
سلام ایا حقوق و درامد کار توی المان باعث میشه اقامت بگیریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و احترام وقتتون بخیر دریافت حداقل حقوق سالیانه 45.000 هزار یورو در کشور آلمان و در برخی از رشته ها که با کمبود منابع نیروی انسانی مواجه هستند دریافت حقوق سالیانه 35.000 هزار یورو، منجر به اقامت آلمان از طریق کار می شود.
mammad
سلام چه مدت بعد از دریافت ویزای تحصیلی زمان داریم و پذیرش باطل میشه ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و درود بر شما اگر شما موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه های آلمان شوید اما به دلیل شلوغی سفارت آلمان در ایران به موقع ویزای تحصیلی آلمان را دریافت ننمایید پذیرش شما بعد از دو ترم (6 ماه) باطل می شود.
قنبریان
سلام ویزای کار المان از چه راه هایی امکان پذیره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام وقتتون بخیر این ویزا از طریق جاب افر و جاب سیکر صورت می گیرد.
شهرام
سلام مقطع دکتری توی المان چندسال طول میکشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام واحترام وقت شما بخیر مقطع دکتری در آلمان بین 3 تا 5 سال به طول زمان بر است.
ربیعی
سلام برای اقامت از طریق جاب سیکر محدودیت سنی وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و احترام وقتتون بخیر بله باید سن متقاضی کمتر از 40 سال باشد.
نوید
سلام سوالی که دارم اینه با چه میزان درامد سالانه در المان میشه اقامت گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و احترام دریافت حداقل حقوق سالیانه 45.000 هزار یورو در کشور آلمان و در برخی از رشته ها که با کمبود منابع نیروی انسانی مواجه هستند دریافت حقوق سالیانه 35.000 هزار یورو، منجر به اقامت آلمان از طریق کار می شود.
پرهام
سلام هزینه ازدواج و به طور کلی ازدواج صوری در المان چطور هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و احترام وقتتون بخیر هزینه ازدواج در آلمان ممکن است تا 200 یورو هم برسد. در اقامت آلمان از طریق ازدواج توجه داشته باشید که به ازدواج های صوری نه تنها هیچگونه اقامتی داده نمی شود، بلکه عواقب نامطلوبی نیز زوجین صوری را تهدید می نماید.
شایسته فر
سلام لیسانس در المان چقدر زمان و هزینه مییبره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر مقطع لیسانس در آلمان در رشته های مختلف، عموماً بین 6 تا 8 ترم به طول می انجامد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بسته به رشته و دانشگاه بین 10 تا 25 هزار یورو در سال متغیر می باشد.
نیازی
سلام نرخ بیکاری توی المان توی این چندسال و کرونا زیاد شده؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر نرخ بیکاری در آلمان در سال 2021 و در شرایط کرونا در کمتر از 5 درصد می باشد که در مقایسه با سایر کشورها نرخ پایینی است.
شایانی
سلام لیسانس در المان چند ترم هست و هزینه اش حدود چقدر میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام وعرض ادب وقتتون بخیر مقطع لیسانس در آلمان در رشته های مختلف، عموماً بین 6 تا 8 ترم به طول می انجامد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بسته به رشته و دانشگاه بین 10 تا 25 هزار یورو در سال متغیر می باشد.
sdarya
سلام ایا کار و دریافت حقوق مشخص میتونه منجر به اقامت بشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر دریافت حقوق سالیانه 35.000 هزار یورو، منجر به اقامت آلمان از طریق کار می شود.
علویان
سلام، شرایط عمومی اقامت آلمان از طریق کار رو میخواستم بدونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر شرایط عمومی برای این منظور به شرح زیر است: سن متقاضی کمتر از 40 سال باشد. دارا بودن حداقل مدرک لیسانس (شانس کاریابی در رشته های فنی مثل مهندسی مکانیک، برق، الکترونیک، کامپیوتر و نرم افزار بسیار بالا می باشد.) حداقل 5-3 سال نامه سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی (در حال حاضر بدون بیمه نیز امکان پذیر می باشد.) نشان دادن هزینه زندگی در آلمان برای مدت 6 ماه. مدرک زبان آلمانی حداقل B1
yara
سلام اخذ اقامت المان از طریق تحصیل چقدر طول میکشه و جه مدرک زبانی لازمه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل تقریباً بین 24 تا 30 ماه به طول می انجامد و اکثر دانشگاه های آلمان نیازمند مدرک زبان آلمانی B2 می باشند. البته در صورتی که دارای مدرک زبان در سطح A2 یا B1 باشید، می توانید در دوره های یادگیری زبان آلمانی با امکان تحصیل در دانشگاه های تحصیل پس از موفقیت در دوره و اخذ مدرک B2 شرکت کنید.
علییار
سلام وقتتون بخیر توی جاب سیکر چه مدت تایم داده میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب . ویزای جستجوی کار آلمان یک فرصت مناسب 6 ماهه را برای متخصصین و افراد جویای کار در آلمان فراهم می نماید تا با ارائه سوابق کاری و رزومه خود به کارفرما بتوانند نسبت به دریافت شغل مورد نظر و اخذ اقامت آلمان، اقدام نمایند.
علیاری
سلام وقتتون بخیر دانشگاه های المانی هزینه تحصیلیشون چقدره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام وعرض ادب وقتتون بخیر عموماً دانشگاه هایی که به زبان آلمانی هستند دولتی بوده و هزینه تحصیل در آنها سالیانه کمتر از 1000 یورو می باشد و پذیرش از این دانشگاها برای متقاضیان بین المللی بسیار دشوار است.
kamiar
سلام دریافت حقوق بالا هم در المان باعث اقامت کاری میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر دریافت حداقل حقوق سالیانه 45.000 هزار یورو در کشور آلمان و در برخی از رشته ها که با کمبود منابع نیروی انسانی مواجه هستند دریافت حقوق سالیانه 35.000 هزار یورو، منجر به اقامت آلمان از طریق کار می شود.
ELIII
سلام من عکاس و فیلمبردار حرفه ای هستم با این حرفه میتونم اقامت المان رو بگیرم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام وقت بخیر بهترین راه برای شما روش اخذ ویزای هنرمندی هست. با ارائه رزومه قوی، پروژه های انجام شده می توانید اقدام به اخذ اقامت آلمان کنید. اگر از جشنواره های معتبر جوایزی کسب کرده باشید، شانش شما برای اخذ اقامت دوچندان خواهد شد.
شفیزاد
سلام تحصیل رایگان برای چه مقطع هایی امکان داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر تحصیل در آلمان در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس، دکتری همراه با اخذ بورسیه تحصیلی نیز امکان پذیر می باشد.
ghader
سلام اقامت گرفتن چقدر زمان میبره و مدارکک زبان باید داشته باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل تقریباً بین 24 تا 30 ماه به طول می انجامد و اکثر دانشگاه های آلمان نیازمند مدرک زبان آلمانی B2 می باشند.
غلیانی
سلام کلا از چه راه هایی میشه مهاجرت کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر راه های کار و سرمایه گذاری و تحصیل برخی از راه های مهاجرت هستند.
arvinnn
سلام هزینه ازدواج رو میشه بفرمایید و ایا میشه صورسی ازدواج کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر هزینه ازدواج در آلمان ممکن است تا 200 یورو هم برسد. در اقامت آلمان از طریق ازدواج توجه داشته باشید که به ازدواج های صوری نه تنها هیچگونه اقامتی داده نمی شود، بلکه عواقب نامطلوبی نیز زوجین صوری را تهدید می نماید.
یاریانفر
سلام لیسانس چقد طول میکشه و چقد هزینه بره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر مقطع لیسانس در آلمان در رشته های مختلف، عموماً بین 6 تا 8 ترم به طول می انجامد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بسته به رشته و دانشگاه بین 10 تا 25 هزار یورو در سال متغیر می باشد.
طیبه
سلام میشه گرون ترین و ارزون ترین شهر ها رو هم بگید برای المان. ممنون میشم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر هزینه های زندگی ماهیانه در شهر دوسلدورف به عنوان گران ترین شهر، میانگین 2580 یورو و در شهر لایپزیک، ارزان ترین شهر آلمان میانگین 1980 یورو می باشد.
مهریان
سلام برای اقامت تحصیلی چه مدرک زبان المانی مورد نیاز؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر اکثر دانشگاه های آلمان نیازمند مدرک زبان آلمانی B2 می باشند.
وحید
سلام با ارزوی موفقیت برای شما مقطع دکترا در المان تحصیل در ان به چه صورت است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر مقطع دکتری در آلمان بین 3 تا 5 سال به طول می انجامد و در دو حالت صورت می پذیرد، حالت اول روی یک پروژه تحقیقاتی پذیرش گرفته و روی آن کار کنید و حالت دوم یک سوپروایزر یا استاد راهنما شما را پذیرفته و به همکاری با او بپردازید.
امیرحسین
سلام شرایط عمومی ویزای جستجوی کار رو میشه بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر شرایط عمومی برای این منظور موارد زیر است سن متقاضی کمتر از 40 سال باشد. دارا بودن حداقل مدرک لیسانس حداقل 5-3 سال نامه سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی (در حال حاضر بدون بیمه نیز امکان پذیر می باشد.) نشان دادن هزینه زندگی در آلمان برای مدت 6 ماه. مدرک زبان آلمانی حداقل B1
فلاحت
سلام چگونه می شود یک سرمایه گذاری موفق در المان داشته باشیم با تشکر از موسسه شما
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر ثبت شرکت در آلمان می باشد که با مبلغ بین 30.000 تا 40.000 هزار یورو امکان پذیر است. اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که: 1.یک بیزینس پلن یا طرح تجاری قوی داشته باشید. 2.شرکت ثبت کرده و طرح تجاری را روی آن ارائه بدهید. 3.نشان بدهید که می توانید کار تولید کنید و ثاتیر اقتصادی مثبتی بر جامعه آلمان بگذارید. 4.اتاق بازرگانی و اداره مهاجرت آلمان با طرح تجاری شما موافقت نماید.
ایدا
سلام و احترام امیدوارم همیشه پیروز و موفق باشید میخواستم بدونم شرایط ویزای جستجوی کار چه مواردی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر شرایط عمومی ویزای جستجوی کار موارد زیر هستند: سن متقاضی کمتر از 40 سال باشد. دارا بودن حداقل مدرک لیسانس حداقل 5-3 سال نامه سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی نشان دادن هزینه زندگی در آلمان برای مدت 6 ماه. مدرک زبان آلمانی حداقل B1
moty
درود بر شما ایا در المان امکان اقامت دائم هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر بله، به طور کلی دریافت اقامت آلمان به طور دائم، پس از 5 سال کار و زندگی در کشور آلمان و پرداخت بیمه و مالیات به دولت این کشور امکان پذیر است.
hosein
سلام وقتتون بخیر محدودیت سنی برای المان ویزای جسنجوی کار رو بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر برای شرایط عمومی مورد نیاز برای متقاضیان اقامت آلمان از طریق کار (ویزای جستجوی کار) باید سن متقاضی کمتر از 40 سال باشد.
کامران
سلام و درورد بر شما با جاب سیکر و چه درامدی میشه اقامت گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر در این روش دریافت حداقل حقوق سالیانه 45.000 هزار یورو در کشور آلمان و در برخی از رشته ها که با کمبود منابع نیروی انسانی مواجه هستند دریافت حقوق سالیانه 35.000 هزار یورو، منجر به اقامت آلمان از طریق کار می شود
sarda
سلام اگه درامد خوبی داشته باشیم اقامت کار میشه گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر دریافت حداقل حقوق سالیانه 45.000 هزار یورو در کشور آلمان و در برخی از رشته ها که با کمبود منابع نیروی انسانی مواجه هستند دریافت حقوق سالیانه 35.000 هزار یورو، منجر به اقامت آلمان از طریق کار می شود
ارتا
سلام هزینه حدودی لیسانس رو امکانش هست بفرمایید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر مقطع لیسانس در آلمان در رشته های مختلف، عموماً بین 6 تا 8 ترم به طول می انجامد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بسته به رشته و دانشگاه بین 10 تا 25 هزار یورو در سال متغیر می باشد.
طهور
سلام به طور کلی حدود هزینه تحصیل دانشگاه رو میخواستم از حضورتون سوال کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر عموماً دانشگاه هایی که به زبان آلمانی هستند دولتی بوده و هزینه تحصیل در آنها سالیانه کمتر از 1000 یورو می باشد و پذیرش از این دانشگاها برای متقاضیان بین المللی بسیار دشوار است.
علیرضا
سلام برای جستجوی کار باید هزینه زندگی رو برای چه مدت داشته باشیم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر نشان دادن هزینه زندگی در آلمان برای مدت 6 ماه الزامی است
قاسمی
سلام هزینه ازدواج توی المان رو میفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر هزینه ازدواج در آلمان ممکن است تا 200 یورو هم برسد.
فرشید
سلام حداقل هزینه برای ثبت شرکت چند یورو است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر ثبت شرکت در آلمان با مبلغ بین 30.000 تا 40.000 هزار یورو امکان پذیر است.
حامی
سلام برای ویزای جستجوی کار ایا محدودیت سنی وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر بهتر است سن متقاضی کمتر از 40 سال باشد.
مجیدی
سلام برای ویزای جستحوی گار سابقه کار لازمه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر حداقل 5-3 سال نامه سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی در حال حاضر بدون بیمه نیز امکان پذیر می باشد.
احمدرضا
سلام ایا در المان کاریابی وجود دارد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر بله فرصت های کاریابی در آلمان فراوان و نرخ بیکاری پایین این کشور سبب شده افراد زیادی جهت اخذ اقامت آلمان و مهاجرت کاری به این کشور اقدام نمایند.
بحری
درود هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی المان رو میشه بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر عموماً دانشگاه هایی که به زبان آلمانی هستند دولتی بوده و هزینه تحصیل در آنها سالیانه کمتر از 1000 یورو می باشد و پذیرش از این دانشگاها برای متقاضیان بین المللی بسیار دشوار است.
سامیار
سلام وقتتون بخیر برای لیسانس چند سال طول میکشه و هزینه داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر مقطع لیسانس در آلمان در رشته های مختلف، عموماً بین 6 تا 8 ترم به طول می انجامد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بسته به رشته و دانشگاه بین 10 تا 25 هزار یورو در سال متغیر می باشد.
احددوست
سلام و خسته نباشید برای گرفتن اقامت از طریق تحصیل چقدر زمان بر است و ایا نیازمند مدرک زبان است
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل تقریباً بین 24 تا 30 ماه به طول می انجامد و اکثر دانشگاه های آلمان نیازمند مدرک زبان آلمانی B2 می باشند.
محمود
سلام وقتتون بخیر امیدوارم پیروز و موفق باشید شرایط عمومی جسجوی کار رو میخواستم بدونم امکاتش هست راهنمایی بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر شرایط عمومی مورد نیاز برای متقاضیان اقامت آلمان از طریق کار (ویزای جستجوی کار) شامل موارد زیر است سن متقاضی کمتر از 40 سال باشد. دارا بودن حداقل مدرک لیسانس (شانس کاریابی در رشته های فنی مثل مهندسی مکانیک، برق، الکترونیک، کامپیوتر و نرم افزار بسیار بالا می باشد.) حداقل 5-3 سال نامه سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی (در حال حاضر بدون بیمه نیز امکان پذیر می باشد.) نشان دادن هزینه زندگی در آلمان برای مدت 6 ماه. مدرک زبان آلمانی حداقل B1
غالبی
سلام چط.ور میتونیم اقامت المان رو بگیریم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر از راه های زیر اقامت کاری اقامت تحصیلی اقامت از طریق کار افرینی اقامت از طریق خانواده اقامت از طریق ملک اقامت از طریق سرمایه گذاری
بهنوش
سلام و خسته نباشید شرایط جاب سیکر رو میفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر بله شرایط جاب سیکر به شرح زیر است سن متقاضی کمتر از 40 سال باشد. دارا بودن حداقل مدرک لیسانس (شانس کاریابی در رشته های فنی مثل مهندسی مکانیک، برق، الکترونیک، کامپیوتر و نرم افزار بسیار بالا می باشد.) حداقل 5-3 سال نامه سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی (در حال حاضر بدون بیمه نیز امکان پذیر می باشد.) نشان دادن هزینه زندگی در آلمان برای مدت 6 ماه. مدرک زبان آلمانی حداقل B1
رهام
سلام کلا اقامت موقت المان چه شکل هایی امکان پذیره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر چند نوع مجوز اقامت آلمان وجود دارد: مجوز اقامت دانشجویی آلمان اجازه اقامت آلمان برای استخدام موقت اجازه اقامت آلمان به دلایل بشردوستانه یا سیاسی مجوز اقامت خانواده آلمان
مهران
سلام کلا راه های اقامت توی این کشور چه راه ههایی هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر انواع اقامت در المان موارد زیر است اقامت کاری اقامت تحصیلی اقامت از طریق کار افرینی اقامت از طریق خانواده اقامت از طریق ملک اقامت از طریق سرمایه گذاری
محمدی
سلام و عرض ادب دکتری در المان چند ساله هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر مقطع دکتری در آلمان بین 3 تا 5 سال به طول می انجامد و در دو حالت صورت می پذیرد، حالت اول روی یک پروژه تحقیقاتی پذیرش گرفته و روی آن کار کنید و حالت دوم یک سوپروایزر یا استاد راهنما شما را پذیرفته و به همکاری با او بپردازید.
سامان
سلام ایا در این کشور اوضاع کار خوب است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلامو عرض ادب وقتتون بخیر با توجه به اینکه کشور آلمان با کمبود نیروی انسانی جوان مواجه است، فرصت های کاریابی در آلمان فراوان و نرخ بیکاری پایین این کشور سبب شده افراد زیادی جهت اخذ اقامت آلمان و مهاجرت کاری به این کشور اقدام نمایند.
ساریان
سلام اقامت المان از چه راه هایی امکان پذیر است
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر اقامت آلمان از روش های مختلفی چون کار در آلمان، تحصیل در آلمان، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و همچنین روش نکوهیده پناهندگی در آلمان میسر می باشد.
پروین
سلام حدود هزینه زندگی توی المان توی شهرهای مختلف متفاوت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر بله، هزینه های زندگی ماهیانه در شهر دوسلدورف به عنوان گران ترین شهر، میانگین 2580 یورو و در شهر لایپزیک، ارزان ترین شهر آلمان میانگین 1980 یورو می باشد.
امیریان
سلام و خسته نباشید بهترین روش دریافت اقامت در کشور آلمان چه راهی است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر برترین روش های اخذ اقامت آلمان، اقدام از طریق کار و سرمایه گذاری به ویژه بلوکارت می باشد.
فرینانی
سلام و خسته نباشید مجوز اقامت المان چه روش هایی داره
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر چند نوع مجوز اقامت آلمان وجود دارد: مجوز اقامت دانشجویی آلمان اجازه اقامت آلمان برای استخدام موقت اجازه اقامت آلمان به دلایل بشردوستانه یا سیاسی مجوز اقامت خانواده آلمان
کریم
سلام امیدوارم خوب باشید اقامت ازطریق تحصیل المان چقدر طول میکشد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل تقریباً بین 24 تا 30 ماه به طول می انجامد و اکثر دانشگاه های آلمان نیازمند مدرک زبان آلمانی B2 می باشند.
شریفی
سلام غالبا هزینه های دانشگاه های المان چه مقدار است
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر عموماً دانشگاه هایی که به زبان آلمانی هستند دولتی بوده و هزینه تحصیل در آنها سالیانه کمتر از 1000 یورو می باشد و پذیرش از این دانشگاها برای متقاضیان بین المللی بسیار دشوار است.
ثروتی
سلام و خسته نباشید دکتری در آلمان چگونه است
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر مقطع دکتری در آلمان بین 3 تا 5 سال به طول می انجامد و در دو حالت صورت می پذیرد، حالت اول روی یک پروژه تحقیقاتی پذیرش گرفته و روی آن کار کنید و حالت دوم یک سوپروایزر یا استاد راهنما شما را پذیرفته و به همکاری با او بپردازید.
طاریان
سلام و خسته نباشید برای اخذ اقامت آلمان چه راه هایی است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر با استفاده از روش های مختلف می توان به صورت مستقیم و غیرمستقیم، اقامت آلمان را دریافت کرد. کار، سرمایه گذاری به ویژه بلوکارت و تحصیل، از جمله متداول ترین روش های اقامتی این کشور می باشد. همچنین روش های دیگری نظیر ازدواج، تولد و پناهندگی نیز منجر به دریافت اقامت آلمان می شود.
رضاپور
سلام مجوز اقامت المان چندتا و چند نوع هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر چند نوع مجوز اقامت آلمان وجود دارد: مجوز اقامت دانشجویی آلمان اجازه اقامت آلمان برای استخدام موقت اجازه اقامت آلمان به دلایل بشردوستانه یا سیاسی مجوز اقامت خانواده آلمان
ronakfrani
سلام هزینه ویزا کوتاه مدت رو میخواستم بدونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر هزینه ویزای کوتاه مدت آلمان برای بزرگسالان 80 یورو و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.
منصوره نواب پور
سلام نامزد من در آلمان اقامت داره و توی این کشور مشغول کار و زندگی هست. میخواستم بدونم بعد از اینکه ما با هم ازدواج کنیم برای منم اقامت صادر میشه مشکلی پیش نمیاد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود دوست عزیز نامزد شما باید پاسپورت این کشور را داشته باشد تا برای شما نیز امکان صدور اقامت باشد. برای اینکه امکان صدور اقامت از طریق ازدواج صادر گردد باید شرایط زیر را داشته باشید: همسر شما تبعه آلمان بوده و پاسپورت آلمان را داشته باشد. توانایی مالی حمایت از خود و شریک زندگی خود را داشد. داشتن دانش زبان آلمانی
قناد
سلام و درود. مراحل اقامت گرفتن رو میشه راهنمایی بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر مراحل اخذ اقامت آلمان و به طور کلی روند اخذ اقامت آلمان نیز به شکل زیر است: دریافت فرم صحیح از اداره مهاجرت دریافت وقت از اداره مهاجرت ارائه تمام مدارکی که بیان شد حضور و مصاحبه در اداره مهاجرت
امیدیار
سلام چه شرایط عمومی برای ویزا جستجوی کار لازم هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر شرایط عمومی مورد نیاز برای متقاضیان اقامت آلمان از طریق کار (ویزای جستجوی کار)شامل این موارد است سن متقاضی کمتر از 40 سال باشد. دارا بودن حداقل مدرک لیسانس (شانس کاریابی در رشته های فنی مثل مهندسی مکانیک، برق، الکترونیک، کامپیوتر و نرم افزار بسیار بالا می باشد.) حداقل 5-3 سال نامه سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی (در حال حاضر بدون بیمه نیز امکان پذیر می باشد.) نشان دادن هزینه زندگی در آلمان برای مدت 6 ماه. مدرک زبان آلمانی حداقل B1
کمیل
سلام اخذ اقامت تحصیلی چقدر پروسه زمان بره میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل تقریباً بین 24 تا 30 ماه به طول می انجامد.
اراد
سلام چطور یک اقامت سرمایه گذاری در المان موفق میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که: یک بیزینس پلن یا طرح تجاری قوی داشته باشید. شرکت ثبت کرده و طرح تجاری را روی آن ارائه بدهید. نشان بدهید که می توانید کار تولید کنید و ثاتیر اقتصادی مثبتی بر جامعه آلمان بگذارید. اتاق بازرگانی و اداره مهاجرت آلمان با طرح تجاری شما موافقت نماید.
الوان
سلام هزنیه های اقامت چطوره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر هزینه اقامت در المان از جمله پارامترهای مهم برای متقاضیان مهاجرت به آلمان است. برای رسیدگی به در خواست مجوز اقامت آلمان هزینه ای حدود 50 تا 110 یورو به طور معمول دریافت می شود.این هزینه برای افراد با سن قانونی کمتر، کمتر بوده و هزینه ها معمولا به موقعیت مکانی و نوع در خواست و پرونده دارد. متقاضیان ویزا زیر 18 سال حدود 37.5 دلار پرداخت می کنند. هزینه ویزای کوتاه مدت آلمان برای بزرگسالان 80 یورو و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.
اران
سلام و درود از چه راه هایی میشه اقامت گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر راه های اقامت در آلمان و انواع اقامت در المان عبارتند از: اقامت کاری اقامت تحصیلی اقامت از طریق کار افرینی اقامت از طریق خانواده اقامت از طریق ملک اقامت از طریق سرمایه گذاری
سام سان
سلام اقامت بلند مدت المان چندساله است
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر اقامت بلند مدت آلمان که گاهی از آن به عنوان اقامت دائم نیز یاد می شود یکی از انواع اقامت در آلمان است که برای افراد متقاضی خارج از اتحادیه اروپا که بیشتر از 5 سال در آلمان زندگی کرده اند صادر می شود. این نوع اقامت نیاز به تمدید نداشته ولی برای دریافت تابعیت شرایط افراد مختلف متفاوت است.
شایسته
سلام هزینه اقامت در المان رو میخواستم بدونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر هزینه اقامت در المان از جمله پارامترهای مهم برای متقاضیان مهاحرت به آلمان است. برای رسیدگی به در خواست مجوز اقامت آلمان هزینه ای حدود 50 تا 110 یورو به طور معمول دریافت می شود.این هزینه برای افراد با سن قانونی کمتر، کمتر بوده و هزینه ها معمولا به موقعیت مکانی و نوع در خواست و پرونده دارد. متقاضیان ویزا زیر 18 سال حدود 37.5 دلار پرداخت می کنند. هزینه ویزای کوتاه مدت آلمان برای بزرگسالان 80 یورو و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.
ارمانی
سلام برای ویزای جستج.ب کار چه شرایطی باید داشته باشیم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر شرایط عمومی مورد نیاز برای متقاضیان اقامت آلمان از طریق کار (ویزای جستجوی کار): سن متقاضی کمتر از 40 سال باشد. دارا بودن حداقل مدرک لیسانس (شانس کاریابی در رشته های فنی مثل مهندسی مکانیک، برق، الکترونیک، کامپیوتر و نرم افزار بسیار بالا می باشد.) حداقل 5-3 سال نامه سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی (در حال حاضر بدون بیمه نیز امکان پذیر می باشد.) نشان دادن هزینه زندگی در آلمان برای مدت 6 ماه. مدرک زبان آلمانی حداقل B1
گلاب
سلام مججوزهای اقامت المان برای چه مواردی معمولا هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر چند نوع مجوز اقامت آلمان وجود دارد: مجوز اقامت دانشجویی آلمان اجازه اقامت آلمان برای استخدام موقت اجازه اقامت آلمان به دلایل بشردوستانه یا سیاسی مجوز اقامت خانواده آلمان
فرنازشکور
سلام برای ویزای هنرمندی باید اثبات هنرمندی کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر برای اثبات خود به عنوان یک هنرمند جهت اخذ ویزای هنرمندان شما باید: یک رزومه قوی و نمونه کار مناسب داشته باشید. قراردادهای کاری و لیست تمام پروژه هایی که تا به حال انجام داده اید یا در آن شرکت کرده اید، ارائه دهید. مدارک تحصیلی رسمی شما از طریق دانشگاه، مدرسه و هنر ارائه شود. عکس شما به عنوان یک هنرمند در مجله های بین المللی و دریافت جوایز بین المللی (مثل جایزه گرمی در موسیقی) منتشر شده باشد.
مرجان
سلام هزینه ویزای کوتاه مدت المان رو میشه بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر هزینه ویزای کوتاه مدت آلمان برای بزرگسالان 80 یورو و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.
فاریابی
سلام مجوز های اقامت المان از چه راه هایی امکان پذیره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر مجوز اقامت دانشجویی آلمان اجازه اقامت آلمان برای استخدام موقت اجازه اقامت آلمان به دلایل بشردوستانه یا سیاسی مجوز اقامت خانواده آلمان
مروتی
سلام درخواست مجوز اقامت چقدر هزینه میشه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر هزینه ای حدود 50 تا 110 یورو به طور معمول برای رسیدگی به در خواست مجوز اقامت آلمان دریافت می شود.
ماریان
سلام و خسته نباشید میشه بفرمایید کلا چه راه هایی برای اقامت المان گرفتن هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر راه ها مختلفی برای مهاجرت به المان و انواع اقامت در آلمان وجود دارد. انواع اقامت در المان عبارتند از: اقامت کاری اقامت تحصیلی اقامت از طریق کار افرینی اقامت از طریق خانواده اقامت از طریق ملک اقامت از طریق سرمایه گذاری
سعادت
سلام و درود حدودهزینه اقامت در المان رو میشه حدودی بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر برای رسیدگی به در خواست مجوز اقامت آلمان هزینه ای حدود 50 تا 110 یورو به طور معمول دریافت می شود.این هزینه برای افراد با سن قانونی کمتر، کمتر بوده و هزینه ها معمولا به موقعیت مکانی و نوع در خواست و پرونده دارد. متقاضیان ویزا زیر 18 سال حدود 37.5 دلار پرداخت می کنند. هزینه ویزای کوتاه مدت آلمان برای بزرگسالان 80 یورو و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.
کبیرپرور
سلام اقامت المان از چه راه هایی امکان پذیر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر راه ها مختلفی برای مهاجرت به المان و انواع اقامت در آلمان وجود دارد. انواع اقامت در المان عبارتند از: اقامت کاری اقامت تحصیلی اقامت از طریق کار افرینی اقامت از طریق خانواده اقامت از طریق ملک اقامت از طریق سرمایه گذاری
ارین
سلام میشه پاسپورت المان رو گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر دریافت پاسپورت آلمان پس از اقامت دائم و سازگاری پذیری شما با جامعه آلمان شامل تسلط به زبان آلمانی، تاریخ سیاسی و فرهنگی کشور آلمان ممکن می باشد.
برنایی
سلام چطور یک اقامت سرمایه گذاری خوب داشته باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که: یک بیزینس پلن یا طرح تجاری قوی داشته باشید. شرکت ثبت کرده و طرح تجاری را روی آن ارائه بدهید. نشان بدهید که می توانید کار تولید کنید و ثاتیر اقتصادی مثبتی بر جامعه آلمان بگذارید. اتاق بازرگانی و اداره مهاجرت آلمان با طرح تجاری شما موافقت نماید.
پیام
سلام ایا با درامد خاصی میشه اقامت المان رو گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر دریافت حداقل حقوق سالیانه 45.000 هزار یورو در کشور آلمان و در برخی از رشته ها که با کمبود منابع نیروی انسانی مواجه هستند دریافت حقوق سالیانه 35.000 هزار یورو، منجر به اقامت آلمان از طریق کار می شود.
شهیدی
سلام و با ارزوی موفقیت انواع اقامت المان از چه راههایی امکان پذیر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وققتون بخیر انواع اقامت در المان عبارتند از: اقامت کاری اقامت تحصیلی اقامت از طریق کار افرینی اقامت از طریق خانواده اقامت از طریق ملک اقامت از طریق سرمایه گذاری
محمدیان نیک
سلام اقامت در المال از طریق ازدواج شرایط خاصی داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام وعرض ادب وقتتون بخیر بله این شرایط به شرح زیرند: فرد مورد نظر باید تبعه آلمان بوده و پاسپورت آلمان را داشته باشد. توانایی مالی حمایت از خود و شریک زندگی خود را داشته باشد. باتوجه به اینکه در اروپا دو همسری مجاز نمی باشد، اگر قبلا متأهل بوده باشد، ارائه گواهی طلاق یا فوت همسر الزامی است. متقاضیان باید بالای 18 سال سن داشته باشند. داشتن دانش زبان آلمانی هزینه ازدواج در آلمان ممکن است تا 200 یورو هم برسد. در اقامت آلمان از طریق ازدواج توجه داشته باشید که به ازدواج های صوری نه تنها هیچگونه اقامتی داده نمی شود، بلکه عواقب نامطلوبی نیز زوجین صوری را تهدید می نماید.
عابدیان
سلام چه راه هایی برای اقامت وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سالم و عرض ادب وقتتون بخیر انواع اقامت در المان عبارتند از: اقامت کاری اقامت تحصیلی اقامت از طریق کار افرینی اقامت از طریق خانواده اقامت از طریق ملک اقامت از طریق سرمایه گذاری
mordadi
سلام و خسته نباشید ایا سرمایگه کذاری و یا کار روش خوبی برای اقامت المان هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر طریق کار و سرمایه گذاری به ویژه بلوکارت از بهترین روش های اقامت در المان هست.
marsini
درود بر شما و خسته نباشید دریافت پاسپورت المان امکان پذیره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر بله دریافت پاسپورت آلمان پس از اقامت دائم و تسلط به زبان آلمانی، سازگاری پذیری شما با جامعه آلمان شامل تاریخ سیاسی و فرهنگی کشور آلمان امکان پذیر هست.
odraid
سلام و خسته نباشید تیم بسیار قوی هستید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر لز بطف شما سپاسگزاریم.
saraye
سلام همسرم پاسپورت المان داره و شهرونده میتونم اقامت بگیرم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر بله در صورتی که همسرتون تبعه الان باشد و پاسپورت داشته باشد می توانید از طریق ازدواج قامت بگیرید.
kordi
سلام کلا اقامت های المان از چه طریقی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر اقامت از روش های کاری، تحصیلی، کار افرینی، خانواده، ملک، سرمایه گذاری است.
vorya
سلام ایا دانشگاه های دولتی هم هزینه دارند ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر دانشگاه های دولتی هزینه ناچیزی دارند و مقدار این هزینه به کمتر از هزار یورو در سال میرسد.
parvane
سلام گرفتن اقامت دائم چقدر طول میکشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر گرفتن اقامت دائم بعد از 5 سال کار و زندگی و پرداخت بیمه و مالیات صورت میگیرد.
kamalei
سلام حدود هزینه ازدواج در المان چند یورو هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز ازدواج هزینه ندارد مگر اینکه وکیلی که می گیرید دستمزدی از شما دریافت بکنند که توافقی است و خود سفارت بسته به تاییده هایی به مدارک میده و... ممکن بین 300 تا 500 یورو هزینه جانبی هم داشته باشید البته همه اینها حدودی است و باید با خود سفارت چک بفرمایید.
pourmola
سلام رسیدگی به مجوز اقامت هم هزینه داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر بله برای رسیدگی به درخواست شما حدود 50 تا 110 یورو لازم است.
adabi
سلام برای ویزای هنرمندان باید عکس ما در جشنواره یا ژورنالی ثبت شده باشد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلم و عرض ادب وقتتون بخیر بله شما باید به عنوان هنرمند در مجله های بین المللی عکستان چاپ شده و یا در جشنواره ای بین المللی جایزه دریافت کرده باشید.
biniax
سلام برای اقامت کاری المان محدودیت سنی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی سن بالای 40 سال ریسک زیاد و شانس پایینی دارد.
shafaei
سلام برای جابسیکر مدرک زبان المانی باید چه سطحی باشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر برای این منظور مدرک زبان آلمانی حداقل B1 لازم است.
زارا
سلام اقامت دائم المان برای ماکه خارج از اتحادیه اروپا هستیم بعد از چند سال زندگی در المان میشه براش درخواست داد.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر بعد از 5 سال میشه برای این منظور درخواست بدین و نکته اینکه شرایط تابعیت با اقامت دائم اندکی متفاوت است.
مردانی پور
سلام برای پیگیری درخواست اقامت هم هزینه دریافت میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ابد وقتتون بخیر بله هزینه پیگیری در خواست حدود 50 تا110 یورو است .
حسامیان
سلام دگتری المان چند ساله است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر 3 تا 5 ساله است.
حمزه ای
سلام ویزای کارت به بلوکارت تبدیل میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر بله امکان تبدیل به بلوکارت و استفاده از مزای آن را خواهید داشت.
محتسبی
سلام بعد از 5 سال اقامت میشود تابعیت المان گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام بسته به نوع اقامت شما شرایط تابعیت متفاوت است.
قمصری
سلام لایپزینگ شهر ارزون تریه مخارج زندگی حدودا چطور؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر بله حدود1980 یورو است.
هدایتی
سلام هزینه ویزا کوتاه مدت چند یورو است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب برای برا بزرگسالان 80 یورو است.
فارسیان
سلام ویزا برای افراد زیر 18 سال چقدر هزینه ش میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر حدود 37.5 دلار است.
مژده
از چه طریقی میشه به المان مهاجرت کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز طق مختلفی برای مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد. همانطور که در مقاله هم به راه های مختلف گرفتن اقامت آلمان اشاره شده بسته به شرایط خودتان باید مناسب ترین راه را انتخاب کنید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما بصورت کامل بررسی شود.
فریمان منصوری
سلام وقت بخیر من بصورت حرفه ای عکاسی کار می کنم و میخاستم از این طریق اقامت آلمان بگیرم،امکان پذیر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب در صورت دارا بودن شرایط زیر، امکان پذیر است. یک رزومه قوی و نمونه کار مناسب داشته باشید. قراردادهای کاری و لیست تمام پروژه هایی که تا به حال انجام داده اید یا در آن شرکت کرده اید، ارائه دهید. مدارک تحصیلی رسمی شما از طریق دانشگاه، مدرسه و هنر ارائه شود. عکس شما به عنوان یک هنرمند در مجله های بین المللی و دریافت جوایز بین المللی (مثل جایزه گرمی در موسیقی) منتشر شده باشد.
فاطمه
میخواستم بدونم بهترین شهر برای زندگی در آلمان کدام شهر هست؟ ایرانی ها بیشتر در کدوم شهر ها زندگی میکنن توی کشور آلمان؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز شهر های خوب آلمان زیاد هستند از برلین، هامبورگ، اشتوتگارت، درسدن و ... پیشنهاد مقاله بهترین شهرهای آلمان را با کلید واژه ملکپور جستجو کرده و مطالعه نمایید.
بهار
با خرید ملک در آلمان می شود به اقامت این کشور رسید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
خیر متاسفانه با خرید ملک امکان دریافت اقامت کشور آلمان وجود ندارد.
محسن
میخواستم بدونم اگه سابقه کار و بیمه توی ایران داشته باشیم می تونیم برای آلمان با ویزای کاری اقدام کنیم؟ البته سابقه کاریم به رشته ای که خوندم مرتبط نیست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام برای راهنمایی مناسب نیاز به داشتن اطلاعات دقیق تری از جمله سن مهارت و... شما وجود دارد لطفا برای راهنمایی بهتر با موسسه تماس بگیرید.
زهرا
بلو کارت آلمان چیه ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
بلو کارت یا کارت آبی اتحادیه اروپا به اجازه موقت کاری اطلاق می شود که دارندگان آن می توانند به صورت آزادانه در اروپا مشغول به کار شوند و پس از گذشت 33 ماه اقامت دائم خود را اخذ نمایند.
رامین
خسته نباشید من شنیدم که اگ بدون پایان خدمت و با وثیقه به المان سفر کنیم تا ۸ سال به ایران نمیشه برگشت و باید مبلغ ۱۵۰۰۰یورو پرادخت میخاسم ببینم این مطلب چقدر صحت داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز این مورد را باید با نظام وظیفه چک بفرمایید پاسخ این سوال اصلا در ید ما نیست. متشکرم.
جابر
سلام من یک پیشنهاد شغلی در المان دارم از این طریق میتونم اقامت بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز دارا بودن پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایان المانی، موجب اخذ اقامت این کشور می شود.
مهتاب
هزینه های زندگی در آلمان چگونه است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
هزینه های زندگی ماهیانه در شهر دوسلدورف (گران ترین شهر)، میانگین 2580 یورو و در شهر لایپزیک، (ارزان ترین شهر) میانگین 1980 یورو می باشد.
داوود
سلام میخواستم بدونم بهترین روش با سرمایه کم برای مهاجرت چه روشی پیشنهاد میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما درست تر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. اما در کل ویزاهای کاری و بعد از آن تحصیلی ها نیاز به سرمایه ی کمی دارند.
احمد
مراحل اخذ اقامت در کشور آلمان را میشه بفرمایید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
دریافت فرم صحیح از اداره مهاجرت دریافت وقت از اداره مهاجرت ارائه تمام مدارکی که بیان شد حضور و مصاحبه در اداره مهاجرت
زیبا
درود اگر با ویزای تحصیلی بریم المان میتونیم بعدش اقامت بگیریم و اونجا زندگی کینم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عر ضادب خیر دوست عزیز تنها در صورتی قادر به اخذ اقامت خواهید بود که با پیدا کردن شغل در المان، مشغول کار شوید و ویزای تحصیلی خود را به کاری تبدیل کنید.
حق طلب
بلو کارت آلمان چیست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
بلو کارت آلمان درواقع ویزای اجازه کار برای افراد متخصص در کشور آلمان می باشد که مدت آن4 سال اعتبار دارد.
فرشاد
سلام من یک بار از طریق اسکیل ورکر 6 ماه به آلمان سفر داشتم اما نتونستم شغل مناسب پیدا کنم و ریجکت شدم به نظرتون دوباره برای این ویزا اقدام کنم شانسی برای پذیرش دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام با توجه به اینکه یک بار از این طریق اقدام کردید برای اینکه دوباره بخواهید از این طریق اقدام فرمایید کمی با ریسک بالا همراه خواهد بود.
احمد
آیا با ازدواج با فردی که ساکن آلمان هست به ما هم اقامت این کشور تعلق میگیره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام اگر همسر شما تبعه کشور آلمان باشد می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید.
احمد قنبری
سلام روزخوش ما برای تولد فرزندمون می‌خواستیم برای کشور آلمان اقدام کنیم تا با تولدش توی این کشور اقامتتش رو دریافت کنه اما یکی از دوستان گفتن با تولد توی این کشور نمیتونیم اقامت این کشور رو براش بگیریم خواستم بدونم کدوم حرف درسته؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام کشور آلمان طبعه خون می باشد و با تولد فرزند شما تابعیت برای شما و فرزندتان صادر نمی گردد مگر اینکه پدر یا مادر آلمانی باشند.
زهرا
آیا با تولد فرزند در آلمان به او و پدر مادرش اقامت این کشور اعطا می‌شود؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام در صورت داشتن تابعیت آلمانی پدر و مادر به فرزند هم اقامت این کشور اعطا می وشد زیرا المان از قانون خون پیروی می کند.
فاطمه
سلام میخواستم بدونم در حالت کلی هزینه های زندگی در شهر های مختلف آلمان چگونه است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام هزینه زندگی در شهر های مختلف متفاوت می باشد هزینه های زندگی ماهیانه در شهر دوسلدورف به عنوان گران ترین شهر، میانگین 2580 یورو و در شهر لایپزیک، ارزان ترین شهر آلمان میانگین 1980 یورو می باشد.
یگانه مقدم
سلام من پدرم یک ملک توی آلمان دارن الان به رحمت خدا رفتن و این ملک به من و مادرم ارث رسیده میخواستم بپرسم چطوری با انتقال سند ملک میشه اقامت آلمان رو بگیریم من و مادرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام روزتون بخیر متاسفانه کشور آلمان با داشتن ملک و خرید ملک اقامت نمی دهد آما برای شرح دقیق تر شرایط و اینکه سایر شرایط مناسب برای مهاجرت را با شما بررسی کنیم لطفا با شماره های موسسه جهت دریافت مشاوره تماس حاصل فرمایید.
نوید دولتی
ساده ترین و ارزان ترین روش هایی که یه جوون میتونه باهاش به اقامت برسه کدوم روش ها در کشور آلمان هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام ساده ترین روش با توجه به شرایط هر فرد با فرد دیگر متفاوت می باشد اما به طور کلی در صورت داشتن شرایط مناسب مهاجرت کاری و تحصیلی از جمله روش های ساده و کم هزینه می باشند.
فاطمه
سلام روز بخیر آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی در فرانسه وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. در صورتی که شما به زبان فرانسوی مسلط باشید بدون دریافت بورسیه می توانید از تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور استفاده نمایید.
محمد صالحی
درود بر شما با خرید بیزنس های آماده و سود ده چند ساله اقامت دایم آلمان رو به دست میاریم؟ آیا شرط حضور هم دارند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. به طور کلی در صورتی که موفق به دریافت اقامت از طریق ثبت و یا خرید شرکت در آلمان شوید، نهایتا پس از 5 سال می توانید اقامت دائم آلمان را بدست آورید و در این مدت سالانه حداقل 6 ماه باید در این کشور حضور داشته باشید.
Farhad
سلام و عرض ادب. من پزشک متخصص هستم و زبان آلمانی را تا سطح متوسط بلد هستم و 39 سالمه. میخواستم بپرسم که آیا می تونم برای کار در آلمان اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله حداقل اگر زبان خود را به سطح B2 برسانید می توانید معادلسازی مدرک خود را آغاز کنید و در صورتی که تا حد C1 برسید و آزمون ها را پشت سر بگذارید امکان کار خواهید داشت.
منصور
سلام ما قصدثبت شرکت در آلمان. موسسه شما برای تهیه بیزنس پلن و باقی کارها میتونه به ما کمک کنه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، ما با کمک وکیل آلمانی از ابتدا تا انتهای این پروسه در کنار شما خواهیم بود.
آنا رضایی
سلام عرض ادب من ۲۴ ساله ‌و لیسانس معماری دارم سطح زبان انگلیسیم خوبه اما آلمانی نمیدونم از چه طریقی میتونم برای اقامت آلمان اقدام کنم ؟ برای کار شانس دارم یا بهتره تحصیلی برم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بهترین روش برای شما اخذ پذیرش تحصیلی می باشد.
جلیلوند
سلام و عرض ادب. در صورتی که برای دریافت اقامت کشور آلمان از طریق ثبت شرکت اقدام کنیم و بیزنس خودمون رو هم راه اندازی کنیم، این روش منجر به دریافت اقامت دائم و پاسپورت میشه یا نه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب مخاطب عزیز اگر از طریق ثبت شرکت در آلمان اقدام نمایید پس از ۳ سال می‌توانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید
فکوری
سلام. ویدئوی آقای دکتر در خصوص ثبت شرکت در آلمان خیلی خوب و عالی بود. فقط خواستم بپرسم اگر ما 25 هزار یورو رو در حساب شرکت بگذاریم و نتونیم ویزا دریافت کنیم. آیا اون 25 هزار یورو به ما برمیگرده؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورت ریجکتی ویزا سرمایه اولیه ثبت شرکت به شما برمی‌گردد
سمیرا سلطانی
سلام روز بخیر میخواستم بدونم با تحصیل پست دکترا در آلمان میتونیم اقامت این کشور رو دریافت کنیم؟ با حتما باید روش های کاری یا سرمایه گذاری باشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله امکان دریافت اقامت خواهید داشت و در صورتی که بتوانید حداقل 4-5 سال کار کنید می توانید اقامت دائم و در سال ششم درخواست پاسپورت داشته باشید.
محمد
سلام عرض میکنم در صورتی که تحصیلمون در آلمان تموم شد و خواستیم کار کنیم آیا هر نوع کاری قابل قبول هست و بعد از اون میتونیم تابعیت بگیریم یا خیر نیازه که اون موقعیت کاری مورد تایید سازمان خاصی باشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز پس از اتمام تحصیل شما بایستی یک کار تمام وقت با حداقل حقوق اداره کار داشته باشید.
فیاض
سلام. من 43 سالمه و توی ایران چند تا ملک دارم و یه بیزنس کوچیک شخصی هم دارم. به خاطر بچه ها دوست دارم برم آلمان که اونجا درس بخونن و ما هم پیششون باشیم. خواستم ببینم میشه کل خانواده با هم بریم و اونجا بتونیم کار خودمون رو راه بندازیم و بمونیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز شما می‌توانید از طریق ثبت شرکت برای کل خانواده اقامت دریافت نمایید که در این صورت همسر اجازه کار و فرزندان نیز تحصیل رایگان خواهند داشت‌
رضا
سلام عرض ادب شرایط اخذ اقامت آلمان برای فردی که ۲۲ ساله است و دیپلمه چجوریه ؟ از چه راهی میشه اقامت آلمان رو گرفت ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما می توانید از روش تحصیلی یا اسبیلدونگ اقدام نمایید.
سارا
وقت بخیر سریعترین راه برای اخذ اقامت آلمان کدوم روشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. روش های کاری و تحصیلی روش های سریعی به حساب می آیند.
الهام
برای انجام‌ سرمایه گذاری مدرک زبان لازم هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز، اما بهتر است قدری با زبان آلمانی آشنا باشید.
عبدی
سلام وقت بخیر شرایط و هزینه های اقامت المان از طریق ثبت شرکت حدودا چقدر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز ابن روش شرط سنی و تحصیلات خاصی نیاز ندارد. برای اطلاع از هزینه ها با موسسه تماس حاصل نمایید.
مینا
سلام وقت بخیر حداقل سرمایه گذاری برای ثبت شرکت در المان چقدره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما باید حداقل مبلغ 25 هزار یورو در حساب شرکت خود قرار دهید.
یاسمین
برای اخذ اقامت تحصیلی در آلمان، اگر در شهر های کوچکتر آلمان اقدام کرد، پروسه سریع تر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز، تاثیر چندانی در پروسه انجام کار نخواهد داشت.
سبحان ساری
سلام و عرض ادب برای کار تو حوزه های فنی توی کشور آلمان باید حتما آلمانی بلد باشیم و تا چند سنی فرصت اقدام داریم؟ ایا میتونیم تو این کشور به کمک شما تو حوزه های فنی کار پیدا کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. عمدتا در صورتی که برای کار در آلمان به زبان آلمانی تسلط داشته باشید موقعیت های شغلی بیشتری خواهید داشت اما به زبان انگلیسی هم میتوان کاریابی انجام داد. در خصوص کار در آلمان ما لیست مشاغل مورد نیاز را در کانال تلگرام mielaw قرار دادیم که میتوانید مشاهده نموده و برای بررسی رزومه مشاوره دریافت نمایید.
حسین
سلام، من 37 سالم هست و 15 سال پیش لیسانس گرفتم، آیا شانس دارم ویزای تحصیلی آلمان رو بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام. دوست عزیز ریسک ویزا خواهید داشت.
باران
سلام کسب اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری چقدر زمان میبره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. برای دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در آلمان حدود 6 الی 8 ماه از زمان آماده بودن مدارک زمان نیاز دارد.
زیبا
سلام و عرض ادب برای ویزای کار برای المان،در هیچ صورتی نمیشه از اول همراه خانواده بود؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز، ابتدا متقاضی اصلی باید تشریف ببرند و پس از اینکه دوره کوتاهی پشت سر گذاشته شد درخواست همراه داده شود.
توسلی
با سلام و عرض ادب با زبان انگلیسی هم میشه برای کار در کشور المان اقدام کرد یا باید حتما المانی بلد باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله، امکان کاریابی دارید ولی به رشته و تخصص شما بستگی دارد. معمولا با زبان انگلیسی در رشته های فنی راحت تر نیرو پذیرفته می شود.
سحر
سلام، آیا کسی که در آلمان پناهنده است و پاسپورتش رو گرفته، اگر ازدواج کنه میتونه همسرش رو ببره آلمان؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله این امکان وجود دارد.
طاها
وقت بخیر برای مهاجرت ب آلمان و گرفتن ویزای آلمان با روش کاری ، چه سطح زبانی باید داشته باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در برخی از روش های کاری نیاز به مدرک زبان آلمانی نیست ولی معمولا دانش زبان آلمانی در حد ب1 شانس کاریابی را بالاتر می برد.
عماد انوشیروانی
سلام و عرض ارادت برای تحصیل تو کشور المان با ۲۵ سال سن میشه اقدام کرد برای تحصیل تو مقطع لیسانس ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، امکان اقدام وجود دارد اما با توجه به گپ تحصیلی ایجاد شده، مقداری ریسک ویزا خواهید داشت.
علیرضا
وقت بخیر شرایط ثبت شرکت در المان چطوریه و ایا میشه در هر زمینه ای شرکت ثبت کرد بنده دیپلم دارم و حدود ۵ میلیارد سرمایه.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان اقدام با شرایط شما وجود دارد.برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید.
نغمه
سلام خسته نباشید. اگر بخوایم برای دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت اقدام کنیم، چند سال بعد به اقامت دایم میرسیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام پس از ۳ سال
روحی زنگنه
سلام برای اخذ اقامت المان از طریق خودحمایتی یا خرید ملک راهی وجود نداره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز، کشور آلمان اقامتی از طریق خرید ملک و یا خودحمایتی ارائه نمی کند.
azade
وقت بخیر. من ۳۰سالمه و متاهل هستم و سطح زبانم ادونس هست و حدود 30 میلیارد تومان سرمایه دارم. آیا با این سرمایه میتونم در آلمان سرمایه گذاری کنم؟ پاسخ
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، شما میتوانید از طریق ثبت شرکت در کشور آلمان برای دریافت اقامت و سرمایه گذاری اقدام داشته باشید.
نادیا اشرفی
سلام وقت شما بخیر برای جاب افر یا جاب سیکر تا چه سنی میشه اقدام کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در خصوص جاب آفر محدودیت سنی وجود ندارد ولی هرچه شرایط سنی به بازنشستگی نزدیک تر باشد شرایط سخت تر می شود. برای ویزاهای جستجوی کار نیز معمولا تا سن 45 سن قابل اقدام است.
نیروانا
آیا امکانش هست که از طریق تحصیل در کشور آلمان، بتونیم به اقامت دائم برسیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز پس از تحصیل در آلمان می‌توانید با ورود به بازار کار ابتدا درخواست اقامت دائم و سپس درخواست پاسپورت دهید
پروا روستازاده
برای تحصیل تو دانشگاه های دولتی المان باید حتما در ایران دانشگاه سراسری قبول شده باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام خیر می توانید از کالج المان پذیرش بگیرید و سپس وارد دانشگاه شوید
مینا معینی
سلام میشه راهنمایی کنید برای کسایی که سن کم و سرمایه کم دارن چطوری میشه مهاجرت کنیم؟ اگه زبان المانس تقویت کنیم احتمال کاریابی داریم من ۲۲ سالمه دانشجو لیسانس مدیریتم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما باید از طریق روش های تحصیل و یا کار اقدام داشته باشید و کاریابی نیز به مهارت های شما بستگی دارد.
تارا
سلام و عرض ادب بنده برای تحصیل و بعد هم کار در المان میخواستم اقدام کنم ممنون میشم بفرمایید تحت چه شرایطی میتونم اقامت دائم این کشور رو بگیرم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز معمولا پس از ۴ تا ۵ سال کار کردن میتوانید برای اقامت دائم اقدام نمایید.
شبیب اکبری
درود، ممنون میشم بفرمایید آیا بدون مدرک زبان و با دوره زبان امکان اقدام برای آلمان هست یا خیر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بدون مدرک زبان توصیه نمیکنیم اما در صورتی که حداقل در حد ب1 آلمانی باشید میتوانید با دوره زبان نیز اقدام داشته باشید.
Fariba
سلام و وقت بخیر مهاجرت به آلمان از طریق آسبیلدونگ به چه صورت هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما میتوانید برای تحصیل و کارآموزی در حین آن اقدام نمایید و کار شما تضمین شده خواهد بود.
راحیل
سلام وقت بخیر برای تحصیل رایگان باید چه سطح زبان المانی داشته باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما باید حداقل در سطح B2 آلمانی باشید تا رایگان تحصیل نمایید.
رویا دلداری
سلام و درود بنده ۳۲ سالمه و مدرک زبان المانی بنده ب ۲ هست. ایا بنده شانسی برای اسبیلدونگ دارم؟ لیسانس معماری دارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. امکان اقدام برای برخی از آوسبیلدونگ ها وجود دارد اما میتوان برای گزینه های فوق لیسانس نیز اقدام کرد.
Viviin
وقت بخیر کدوم یک از روش های مهاجرت ب آلمان نیازی به ارائه مدرک زبان در مراحل ابتدایی پروسه مهاجرت نداره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز معمولا مدرک زبان برای پروسه ویزا لازم است.
بیتا سوفی
سلام ما یک خانواده ۴ نفره هستیم که دوس داریم از طریق ثبت شرکت برای آلمان اقدام کنیم اگر از این راه اقدام کنیم چه مزایایی میتونه واسمون داشته باشه ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در روش ثبت شرکت احتیاج به سرمایه بالایی نیست شما سه ساله به اقامت دائم می‌رسید. همسر اجازه کار فول تایم دارند و تحصیل فرزندان رایگان می‌باشد.
رایان
سلام بنده 32 سالمه و لیسانس حسابداری دارم و 5 سال سابقه حسابداری دارم زبانمم خوبه و در حد مکالمه روان میتونم صحبت کنم ممنون میشم بفرمایید با توجه به شرایط بنده ایا این امکان رو دارم که از طریق پلن کاری اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام دوست عزیز رزومه شما بایستی بررسی گردد.برای دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید.
غزاله فیروزی
سلام و عرض ادب من ۳۳ ساله هستم و فوق لیسانس ادبیات انگلیسی دارم. ایا در این حوزه امکان کاریابی در کشور المان برای من وجود داره؟ توی حوزه های پژوهشی به طور مثال
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام دوست عزیز رزومه شما بایستی بررسی گردد.برای دریافت مشاوره با موسسه تماس حاصل نمایید.
الهام
من ۱۹ ساله با معدل ۱۸ هستم.میتونم برای دوره زبان آلمان اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله امکان اقدام دارید ولی تا قبل از شروع دوره بهتر است در حد A2 یا B1 آلمانی را بلد باشید.
مهتاب
چک لیست دقیق مدارک لازم برای اخذ اقامت تحصیلی برای دوره لیسانس رو میشه بگید چیا هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. برخی از مدارک اصلی در مقاله ذکر شده اند اما چک لیست دقیق را باید وکیل به شما اعلام نمایند.
مهدی
بعد از پیدا کردن کار چه مدت طول می‌کشه تا اقامت دائم دریافت کرد؟ ایا کار دانشجویی هم به کوتاه شدت زمان اقامت کمک میکنه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. مدت زمان دریافت اقامت دائم به میزان درآمد شما بستگی دارد ولی نهایتا پس از 5 سال میتوانید اقامت دائم دریافت نمایید.
مهسا
اگر من ویرای تحصیلی آلمان داشته باشم و کار فول تایم پیدا کنم میتونم ویزای خودرا ویزای کاری کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام بله دوست عزیز قابل تبدیل است.
امیرحسین حیدریان
سلام من میخوام برای ثبت شرکت المان اقدام کنم. ایا همسرم توی این روش با من همزمان میتونه ورود کنه و اجازه کار ازاد داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله ایشان می تواننند به همراه شما تشریف بیاورند و در صورتی که سطح زبانشان خوب باشد میتوانند برای کار نیز اقدام داشته باشند.
سارا
سلام بنده حسابداری خوندم و توی همین حیطه هم کار کردم و زبانم در حد ایلتس 6هست و پشتوانه مالیم حدودا45 هزار یورو هست ممنون میشم بفرمایید از چه روشهایی میشه اقامت گرفت برای آلمان
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز رزومه شما بایستی برای مسیر کاری و ثبت شرکت بررسی شود. برای دریافت مشاوره رایگان با موسسه تماس حاصل نمایید.
ملیکا
سلام روز بخیر قصد دارم با روش کاری به کشور آلمان سفر کنم و جاب سیکر بگیرم بعدواز چند سال که توی آلمان شمغول به کار بشیم میتونیم اقامت دائم دریافت کنیم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. باید رزومه شما برای کاریابی و دریافت ویزا بررسی شود.
Mina
سلام من رشته حسابداری خوندم ۵ سال سابقه کار دارم و ۲۷ سالمه همسرم ۱۰ سال سابقه کار داره و ۳۴ ساله رشته مکانیک خونده مهندس در یک شرکت است به نظر شما اگر بخوایم برای المان اقدام کنیم کدوم روش بهتره؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما میتوانید برای روش های کاری و یا تحصیلی اقدام داشته باشید.
فرشید
سلام، بهترین مسیر برای مهاجرت به آلمان کدام روش می باشد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بهترین روش به شرایط شما بستگی دارد و بهتر است شرایط خود را با کارشناسان موسسه در میان بگذارید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.
کرمعلی رضایی
سلام و عرض ادب وقتتون بخیر باشه برای گرفتن اقامت المان میشه از طریق ایجاد مغازه اقدام کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله، شما با ثبت شرکت و ایجاد بیزنس می توانید اقامت این کشور را دریافت نمایید.
ساناز حسینی
سلام وقت بخیر ببخشید پروسه گرفتن اقامت دائم در المان چقدر زمان میبرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بستگی به روشی که اقدام میکنید متفاوت است. معمولا حدود۵ سال طول میکشد.
مشاوره رایگان